Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: køb af varer fra USA  (Læst 3095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
køb af varer fra USA
« Dato: 29 Juli , 2011, 09:30 »
Vi har lige bestilt en masse crosstøj  fra USA. Hjelm, bukser, trøjer , støvler osv. Det er ca. halv pris af hvad tingene koster i Danmark. Nu er vi blevet i tvivl om pakken bliver kontrolleret i tolden og vi så kommer til at betale moms på varerne. Er der mon nogle fra forum der har prøvet at få varer fra USA og hvordan foregår det..tager de kun stikprøver eller?

vh.Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: køb af varer fra USA
« Svar #1 Dato: 29 Juli , 2011, 09:37 »
En af vores venner havde bestilt en lækker Cuatro (lille strengeinstrument) i Sydamerika. Den var undersøgt så grundigt at den var nærmest ugenkendelig. Især "kassen" var forsøgt åbnet, fóret sprættet op på det mest synlige sted osv. Men jeg mener ikke at der skulle betales told/moms. Nu har han altså også et sydamerikansk navn - så tolderne havde vel forventet noget helt andet end musik ::).
Men Told og Skat har da en informationsafd. - så ring og spørg.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 29 Juli , 2011, 09:37 »
Jeg er sikker på at bliver det opdaget i tolden, så kommer der en ekstra regning  /d

Jeg havde en gang noget familie i USA, og hvert år sendte de en pakke med julegaver.. De fleste af gangene havde pakken været åbnet af tolden..

Jeg tror de er ret strikse.. :(

En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #3 Dato: 29 Juli , 2011, 09:42 »
kender du nogen i USA, kan det være løsningen med en mellemstation. Der ryger told på stort set det hele. Shop i England i stedet for (der er også penge at spare) eller benyt en mellemstation i USA. Når jeg har købt kagegrej i USA, har jeg bestilt det til lev. hos en veninde, der så har pakket det ud/fjernet prismærker og fjernet følgeseddel inden hun har sendt det videre til mig. Tit er der gratis fragt eller næsten ingen fragt til adressen i USA så prisen for dig bliver nok bare et takkekort til din amerikanerven. Hvis du ikke har sådan en, kan du godt begynde at regne på det, og så har du sikkert ikke sparet ret meget desværre  /d
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Juli , 2011, 09:47 »
Tak for svarene..jo vi har skam regnet med at skulle betale lidt ekstra for disse varer. men det er stadigvæk billigt, da det er halv pris af hvad det koster i Danmark.
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #5 Dato: 29 Juli , 2011, 10:07 »
Handler du udenfor EU kan du risikere at betale told, hvis pakken bliver stoppet og undersøgt i tolden.
Handler du indenfor EU skal du ikke betale told og alle pakker ryger lige igennem.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 29 Juli , 2011, 10:20 »
Jeg bestilte de ønskede Metallica-t-shirt på deres hjemmeside til jul til min søn og svigerdatter!! De var billige, så der var penge til lidt ekstra!! /o
Så kom sneen, så gaverne nåede ikke frem til DK til jul, men de var jo på vej!! :-\
Så kom der brev fra posten, at nu lå der en pakke til afhentning pris 320 kr........t-shirtene kostede 310 kr i indkøb, så det var dobbelt op!! /d
Det blev dyrere gaver end planlagt  :o
Hvis man køber for mere end 80 kr uden for EU, skal der betales told!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #7 Dato: 29 Juli , 2011, 10:24 »
Vi blev snuppet i tolden HVER gang vi købte via amazon.com i USA. Vi købte M*A*S*H på DVD da den endnu ikke var frigivet i EU. Det kostede 300 kr. bobs oveni DVD'ens pris hver gang, så vi droppede det efter 3 DVD'er og ventede på at de blev frigivet i UK.

Til gengæld har vi lige købt et nye kameradæksel til mit Nikon spejlreflekskamera. Det koster 140 kr. + fragt i DK. Vi fik det sendt fra USA inkl. porto for 36 DKK. ;)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #8 Dato: 29 Juli , 2011, 10:57 »
Hver eneste gang, jeg har købt varer i USA, har jeg efterfølgende skulle betale moms af beløbet, så enten bliver ALLE varer tjekket eller også har jeg været ekstrem uheldig  ::)
Jeg mener, at købet automatisk bliver indberettet fra sælgers side, så man ikke på nogen måde kan undgå momsen.
Det er bedre at bestille hjem fra et EU land f.eks england hvor man også sparer en del  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Juli , 2011, 11:02 »
Jeg har én gang købt i USA. Dimsen kostede knapt 100 kr, men jeg kom til at betale over 200 kr oveni (told)..... så var det lige pludseligt ikke så billigt  /d

Jeg ved ikke, om jeg blot var uheldig, men jeg køber i hvert fald ikke i USA igen foreløbigt.
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 29 Juli , 2011, 11:37 »
Det er lidt med forskel, bøger f.eks. skal der ikke betales afgift af. Men det kan alt sammen læses på Told og Skats hjemmeside.
Jeg tror, at der er stikprøvekontrol.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Juli , 2011, 12:08 »
Ved i om det også gælder hvis man rejser derover og så køber en masse og hjembringer?

Vi fornyede hele vores garderobe sidste vi var i USA, men vi tog møjsommeligt og pillede alle mærker af tøjet, men forstod ikke helt hvorfor, men det har vel noget med ikke at blive snuppet om at gøre?

Jeg var så heldig at få fire par sko (Puma og Nike) for samlet 600 kr, det er jo hvad et par koster i Danmark, så der er der også rigtig meget at spare :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 29 Juli , 2011, 12:26 »
Hvis du selv rejser hjem fra USA, må du medbringe varer for et pænt beløb (3250 kroner uden at betale moms).
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #13 Dato: 29 Juli , 2011, 12:48 »

Jeg er ikke helt sikker på jeg husker rigtigt....

Men under alle omstændigheder... Told af varens pris / værdi..

Momsen der af, er afhængig af, hvad det er du har købt...

Medens der på transporten, kommer både Moms & Told....

Tolden mener jeg dengang, var ca 5 - 7 %....

Så vil du være helt sikkert, så skal du lægge 32 % oven i varens pris, og det er nok en god ide, selv at undersøge, før forsendelse, om der skal betales Told & Moms.... Således i kan sikre jer, alle de relevante papirer er med, og udfyldt....

Jeg gætter på, det var manglen på disse, der gjorde at det blev meget dyrt for Tanja, at købe DVD'er i USA.... For Told udfylder ikke papirerne gratis.... Det koster DYRT...

Men er det noget man gør ofte, skal man få sig en import licens... Som gør at det først bestemmes ved modtagelsen, om varen skal beskattes og fortoldes.... Så kan det klares, helt uden papirgang...
Langt lettere, hurtigere & ikke så lidt billigere..

M.V.H....Benny..

Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 Juli , 2011, 12:54 »
Inde på Told og Skats hjemmeside står det meget tydeligt beskrevet mht at købe ting og sager fra fx USA  :o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling