Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: køb af varer fra USA  (Læst 3105 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Sv: køb af varer fra USA
« Svar #15 Dato: 29 Juli , 2011, 16:09 »
Ha ha, mange spørgsmål med "jeg tror jeg ved" svar...  ;D

Som hovedregel betaler du moms af det fulde købsbeløb incl. forsendelsomkostninger + 160 kr.  i gebyr til Post.dk.

Handler du gennem ShopUSA, ved du på kroner og øre hvad din forsendelse koster incl. moms, told, leveret ved din hoveddør, tit er det billiger end gennem post.dk

Tolden opkræves ikke ret tit, men moms og post.dk`s gebyr slipper man ikke ret tit for...

Jeg købte for nogle tid siden noget grill-udstyr fra Usa, 3 dages forsendelse fra Usa til Kastrup, men 14 dages forsendelse fra Kastrup til Gilleleje... ( Før i tiden gik posten med sølvknapper, nu til dags er de bare forzinkede  ::) )
« Senest Redigeret: 30 Juli , 2011, 15:14 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline KEW

• Bruger
« Svar #16 Dato: 29 Juli , 2011, 23:57 »
Tekstiler skal der betales told af herefter moms ring til skat og få den eksakte %
Jeg har haft undersøgt med en brandhæmmende pilotjakke mener jeg skulle lægge 15% på i told herefter moms.

Jeg har lige fået bage udstyr hjem til kæresten fra USA tænkte at der er sgu da ikke told på forme... hmmm jo de tog min tøv hos skat så de blev noget dyrere end hvis jeg havde bestilt det samme i Frankrig
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 30 Juli , 2011, 00:08 »
Jeg købte for nogle tid siden noget grill-udstyr fra Usa, 3 dages forsendelse fre Usa til Kastrup, men 14 dages forsendelse fra Kastrup til Gilleleje... ( Før i tiden gik posten med sølvknapper, nu til dags er de bare forzinkede  ::) )

*g *g *g

Kan godt lide.

Efter min mening er PostDanmark en dinosarus der endnu ikke har accepteret at den er uddød.
Hvis nogle medlemmer af dette Forum er ansat i PostDanmark og læser dette svar, så siger jeg undskyld på forhånd. Kritikken er, i så fald, ikke rettet mod Jer personligt, men udelukkende mod den døende instittution PostDanmark.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #18 Dato: 30 Juli , 2011, 12:44 »
*g *g *g

Kan godt lide.

Efter min mening er PostDanmark en dinosarus der endnu ikke har accepteret at den er uddød.
Hvis nogle medlemmer af dette Forum er ansat i PostDanmark og læser dette svar, så siger jeg undskyld på forhånd. Kritikken er, i så fald, ikke rettet mod Jer personligt, men udelukkende mod den døende instittution PostDanmark.
He he, ja, PostDK er ikke hvad de har været engang. Her afleverer de af og til pakkesedler til Tølløse Postbutik 16 km væk, i stedet for til Undløse Postbutik 2 km væk. Jeg har ringet til kundeservice og spurgt om de ikke vil sørge for at posten kun afleverer pakker i min lokale Postbutik, altså Undløse, men nix bix. Pakken afleveres det sted postbudet synes, også selv om det betyder at vi så skal køre 16 + 16 km = 32 km for at hente en pakke. Inkl. benzin, regne, regne... Ca. 28 kr. ekstra for at afhente egen pakke ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Maddy

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 30 Juli , 2011, 13:14 »
For 2 år siden bestilte jeg noget hunde tilbehør i USA, og fik en pæn regning fra skat sammen med pakken. /d
Hilsen Maddy

0.1 Hund
1.0 Kat blanding
1.0 Mand

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 30 Juli , 2011, 16:14 »
Vi er godt trætte af PostDanmark her, men det er mere personalets opførsel, kørsel m.m. Der er fartbegrænsning på vores vej med 30 km/t, men posten kører nok noget der ligner 60, nogle gange 80. Der bor både børn på vejen og der er mange hunde, katte m.m, så vi har bedt vedkommende sætte farten ned, men lige meget hjælper det. Derudover skal hele sognet selv lege postbude fordi hun ikke kan finde ud af at aflevere posten korrekt. Vi modtager ihvertfald en gang i måneden post til andre adresse. Vi bor i nummer 20, men for 2 måneder sidden fik vi en pakke til nummer hundrede et eller andet på en helt anden vej, plus mit fødselsdagskort endte i nabolandsbyen 5 km væk hos en af mine veninder som bor i nr. 11. Hvis det ikke er dårlig service, så ved jeg ikke hvad det er! Posten måtte så også bøde for farten to gange i vinters, men lige meget har hun lært på trods af to uheld hvor hun endte i grøften på vores vej :).. I kan nok høre at vi godt kunne bruge bedre service + et forbud mod alle deres undtagelser og dårlige undskyldninger for ikke at aflevere post eller pakker. Når posten først en gang har åbnet døren og stået og råbt at der var en pakke mens jeg var alene hjemme og i bad og til trods for at vi har en aftale om at aflevere pakkerne bestemte steder, så bliver man sgu mildest talt vred ;) ;) ;)

Siddespring, i know! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 30 Juli , 2011, 17:09 »
Har en veninde der arbejder i posten...jeg tror man skal huske på at det er Post Danmark man skal skælde ud og ikke dem der bringer posten. Der er seføli osse kedelige postbude, men de arbejder under efterhånden fuldstændigt vanvittigt tidspres... det er der fejlene opstår oftest... dårlig sortering, høj fart, fejlleveringer mm.
Men det er jo en helt anden diskussion ;)

Jeg kommer aldrig til at handle i USA... har total noia over at købe ting på nettet via udlandet, især fordi det foregår via hjemmesider hvor jeg ikke har 100% styr på sproget.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 30 Juli , 2011, 19:16 »
Karina enig, men når de så skælder en ud for ikke at springe ud af badet og splitter nøgen rende ud og hente en pakke fordi hun ikke gider placere den på det aftalte sted, og fordi hun mener at vores hanhun er ved at smadre bilen, selvom den sjovt nok var i hundegård den dag hun henviste til, og "forvækstlede" den med en hund som ikke engang gøede, så bliver det altså for personligt ;)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

karina dj

• Gæst
« Svar #23 Dato: 30 Juli , 2011, 19:19 »
Orv...man skulle være post hos jer...man kunne risiker at se dig løbe splitternøgen ud NÆSTE gang der kom pakke  ::) *f.... ej unskyld Mikkel!
Hun har haft "for travlt" til at kende forskel på jeres hunde, eller osse var det bare nemmest for hende at rende fra sin opgave  ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 30 Juli , 2011, 19:24 »
Karina, ja det kunne være sjovt, men valgte lige at smide et håndklæde om mig inden, haha!  /o

Hun har haft rigtig travlt og det har hun altid, men nu må vi se. Det nytter efterhånden ikke at sige noget til nogen der har ansvaret, de kan ikke se problemet, hellere ikke efter vi bad om at få en andel af hendes løn  ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 30 Juli , 2011, 19:28 »
Vi har heldigvis en sød post der trodser sin angst for hunde...meeen, vi bor osse på en ø hvor tempoet er sat betydeligt ned over HELE linien. Det er ikke altid en fordel  ;) Fx. lidt svært at forstå et byggemarked kan løbe tør for gipsplader...bare én af de mange ting de løber tør for, dog noget de absolut IKKE skal løbe tør for... "Nåeeeh, jamen det kommer nok imorgen så" ARGHHH! Vi ta'r det meget stille og roligt her på Bornholm  8)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #26 Dato: 30 Juli , 2011, 19:34 »
Her kører posten desværre også som død og djævel. Vi har for nyligt fået sat ægte 20 km/t skilte op langs hele vores blinde vej, men det hjælper ikke. Postbud og skraldemand kører vel ca. 50 km/t. Vi har allerede mistet en kat på de 1½ år vi har boet her, og jeg tror desværre at det var skraldemanden der nuppede Laurits, men hvem ved ???. I hvert fald for dårligt, at de har så travlt, at de ikke kan respektere hastighedsbegrænsningerne. Hønsene flytter sig iøvrigt ikke når der kommer biler, så jeg går altid og er bange for at der bliver "klippet" en høne eller hane :-[.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 30 Juli , 2011, 19:53 »
Karina, det måtte gerne ske her  /o

Tanja, det er virkelig træls!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

karina dj

• Gæst
« Svar #28 Dato: 30 Juli , 2011, 20:02 »
Det er da osse hyggeligt Mikkel...så længe du ikke er tømrer  ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 30 Juli , 2011, 21:15 »
God pointe!... God pointe  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.