Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Maddiker/mider i hønsehuset og syg høne  (Læst 13664 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lina

• Passiv bruger
Sv: Maddiker/mider i hønsehuset og syg høne
« Svar #15 Dato: 27 Juli , 2011, 18:42 »
Tak for jeres svar. Det er dejligt, her er så mange søde mennesker, der står klar til at hjælpe, når man er på bar bund. Jeg har kun 2 måneder på bagen som hønseholder, så derfor blev jeg noget overrasket, da jeg så maddikerne. Nu ved jeg til en anden gang, at den slags ikke behøver at være så slemt.

Jeg badede min dame i formiddag, og der var ikke umiddelbart noget at se på hende. Heldigvis :) Hun har også virket lidt mere aktiv i dag end de sidste par dage, men jeg holder stadig ekstra øje med hende for en sikkerheds skyld.

Hønsehuset har fået en ordentlig omgang i dag, og halmen på gulvet er blevet udskiftet med sand. Jeg har dog ladet en bunke halm være i redekasserne, fordi damerne godt kan lide at putte i det. Jeg er allerede meget glad for sandløsningen - nemmere bliver det vist ikke, synes jeg. Jeg har desuden bestilt noget staldchok fra America.

Igen, tak for jeres svar allesammen.

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 27 Juli , 2011, 18:48 »
Synes i øvrigt det er skønt at "møde" en anden Lina! *p Min datter hedder det, og jeg har endnu ikke mødt en anden! :D Min store frygt er at hun bliver ked af aldrig at kunne finde klistermærker med hendes navn på :D Har du været ked af det? :D

Min mor formåede faktisk at fremskaffe en kop med 'Lina' malet på  /o (hvem ved, måske malede hun den selv og lod som om, den var fra en butik, så jeg ikke skulle føle mig unormal). Det mest irriterende ved at have et ikke så almindeligt navn er, at folk altid tror, jeg hedder Line, Linda, osv. ::)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #17 Dato: 28 Juli , 2011, 00:21 »
Min mor formåede faktisk at fremskaffe en kop med 'Lina' malet på  /o (hvem ved, måske malede hun den selv og lod som om, den var fra en butik, så jeg ikke skulle føle mig unormal). Det mest irriterende ved at have et ikke så almindeligt navn er, at folk altid tror, jeg hedder Line, Linda, osv. ::)

Åh ja...min Lina er kun 3 år, og der er allerede SÅ mange, hvor det ikke rigtig "fiser ind på lystavlen", at hun ikke hedder Line eller Liva :D Og jeg som troede vi havde valgt et nemt og ligetil navn til hende ::)

MEN...det er et SMUKT navn, og jeg håber ikke hun bliver alt for træt af det, når hun bliver ældre.

Smart, med koppen, den må jeg bruge :D

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 28 Juli , 2011, 00:27 »
Hæ. Så forestil jer folks mærkelige blikke da vi blev enige om navnet Harald til vores yngste. (Vores ældste datter nægtede at sige navnet i flere måneder.) Og det er da ellers et godt gammelt dansk navn. Og i dag er knægten stolt af det. Det er jo et vikinge-kongenavn. :D Det er heller aldrig lykkedes mig at finde kopper med hverken Asbjørn eller Harald på.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #19 Dato: 28 Juli , 2011, 00:37 »
Hvis hun stadig har dårlig mave, så prøv med lidt hønseguf. Opskriften kan findes ved at trykke på det blå ord...
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk