Jeg ved ikke om rotter tager kyllinger, da det med høns stadig er ganske nyt, men jeg ved da lidt om rotter.
Har man vegetabilsk foder (korn, kaninpiller og lignende) stående frit tilgængeligt skal man være meget uheldig hvis man får rotter. Rotter foretrækker mere proteinrig kost end fx. mus, dem du kan være helt sikker på at have hvis du har korn stående.
Problemet er at har man først rotter er de afsindig svære at slippe af med og de er rigtig lede i forhold til deres valg af mad.
Jeg havde en årrække kaniner i en gammel kostald og min veninde havde marsvin samme sted. Een sæson havde vi rotter i stalden og på trods af en ihærdig indsats (gift, klapfælder, løse ildere og en hund der fandt rederne) tog det det meste af et år at slippe af med dem. I det år havde vi ingen overlevende unger på hverken kaniner eller marsvin og de slog marsvin på op til et halvt kg ihjel, spiste hovedet og lod resten ligge

.
Så min tanke er at du nok ikke skal regne med at der er rotter i stalden, da der ikke er noget at komme efter lige nu. Det er nok rigtig fint at der er rottesikret hvor der er, men egentlig skal du nok ikke regne med at det er kyllingernes foder der tiltrækker rotterne, men snarere kyllingerne selv, hvis rotterne er sultne nok.
Så på trods af mine ringe hønse-erfaring tør jeg med sikkerhed godt sige at hvis en rotte vil have en kylling, så napper den en kylling