Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Køkkenmaskine?  (Læst 1777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Køkkenmaskine?
« Svar #15 Dato: 04 August , 2011, 23:13 »
Nu vil jeg da lige opdatere jer. Vi var i Tyskland dagen efter, men priserne var ikke særligt meget under de danske, underligt nok, for det plejer de fleste apparater at være syd for grænsen. Vi kørte så hjem igen og tænkte ikke videre over det.... INDTIL! Der dumpede en reklame fra Imerco ind i postkassen, der var den jo, Kenwood Major til 2499 kr, så den var jeg inde i Esbjerg for at købe igår, så nu er den da i hus! Nu vil jeg så bare have den afprøvet, men noget af det første bliver at lave brød med den og så til efteråret skal jeg prøve at lave medisterpølser på den, det bliver spændende ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 04 August , 2011, 23:16 »
Har lige rørt dej til Ølandshvedebrød på min *o
Fantastisk apparat /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 04 August , 2011, 23:41 »
Min major har lige rørt en rugbrødsdej i dag  /o
Elsker den maskine.
Hvis ikke ismaskinen var så dyr, så havde den også rørt is i disse varme dage vi har haft  ;)

Held og lykke med din major Mikkel den bliver du glad ved  /o
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 04 August , 2011, 23:59 »
Jeg vil også ha' en foooooooooodprocessor  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #19 Dato: 05 August , 2011, 00:26 »
vores helt private kartoffel woman  :-*

Jeg har også lige siddet og funderet over om manden min skal ha en is maskine i fødselsdagsgave *f.
Det er vi mange her hjemme der ville syntes var en rigtig god ide.
Er der nogen der har sådan en og erfaringer der vil deles ud af ? type ? hvad der skal huskes osv osv

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 05 August , 2011, 05:56 »
vores helt private kartoffel woman  :-*

Jeg har også lige siddet og funderet over om manden min skal ha en is maskine i fødselsdagsgave *f.
Det er vi mange her hjemme der ville syntes var en rigtig god ide.
Er der nogen der har sådan en og erfaringer der vil deles ud af ? type ? hvad der skal huskes osv osv

Jeg ville vælge en med kompresser, de billige fra Lidl osv. tror jeg hurtigt ender bagerst i skabet.

http://www.iselsker.dk/

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 05 August , 2011, 07:01 »
Jeg ville vælge en med kompresser, de billige fra Lidl osv. tror jeg hurtigt ender bagerst i skabet.

http://www.iselsker.dk/

Helt enig. Kokkemanden min, har en ismaskine "ariete". Den laver selv al arbejdet, men kan ikke lave så meget is af gangen (vist mellem ½ og 1 liter så vidt jeg husker), men det er rigeligt til os selv. Hvis han skal lave hjemmelavet is til større selskaber låner han en stor maskine af hans "ismaksinepusher".

Jeg tror vi gav ca. 2000 kr. for vores ismaskine, og man skal nok der opad, for at få en god og hurtig ismaskine.

Her er en side mere om ismaskiner: http://www.gelateria.dk/
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 05 August , 2011, 09:49 »
Helt enig. Kokkemanden min, har en ismaskine "ariete". Den laver selv al arbejdet, men kan ikke lave så meget is af gangen (vist mellem ½ og 1 liter så vidt jeg husker), men det er rigeligt til os selv. Hvis han skal lave hjemmelavet is til større selskaber låner han en stor maskine af hans "ismaksinepusher".

Jeg tror vi gav ca. 2000 kr. for vores ismaskine, og man skal nok der opad, for at få en god og hurtig ismaskine.

Her er en side mere om ismaskiner: http://www.gelateria.dk/

Så blev den ismaskine som passer til min major pludselig billig  ;)

Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 05 August , 2011, 10:07 »
Tror også jeg skal have fat i den ismaskine til Majoren + melkværnen! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #24 Dato: 05 August , 2011, 11:16 »
Min major har lige rørt en rugbrødsdej i dag  /o
Elsker den maskine.
Hvis ikke ismaskinen var så dyr, så havde den også rørt is i disse varme dage vi har haft  ;)

Held og lykke med din major Mikkel den bliver du glad ved  /o

Når nu du ikke har en ismaskine, så er her et tip til en skøn is, der ikke skal pussenusses under indfrysning:

Næste gang du laver syltetøj (hos mig bliver det brombær, vi har p.t. 2 ltr. solbæris på denne måde i fryseren), så tag ca. ½ dl. af syltemassen fra INDEN du tilsætter stivelse (hvis du da bruger det). Pisk ½ ltr. fløde til skum og vend forsigtigt syltemassen i. Sæt i fryseren og vupti så er der is dagen efter.

Jeg har også prøvet bare med blendet frugt (fersken/lime og banan/peanutbutter), men der kom iskrystaller i, så jeg vil helt sikkert tro at det der med at koge det først spiller en vigtig rolle. MUMS det er lækkert. Når det skal være ekstrafint får portionen lige en klat færdig syltetøj og et drys rosensukker hjemme hos os  :)

@ Mikkel S. Tillykke med maskinen. Dej til brød er jo den ultimative prøve, så hvis du er begejstret for maskinens kundskaber dér, så er det perfect match  /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 05 August , 2011, 12:24 »
Jeg har en kartoffelskræller til min Kenwood, den gamle er lige blevet slidt op (tror jeg har haft den i over 15-20 år), så jeg har fået en ny /o
Jeg bruger den bare SÅ meget, den er god til både nye og gamle kartofler og en gave, når man har svage håndled og dårlige skuldre.
Jeg har en del tilbehør til den, dog ingen ismaskine endnu.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 05 August , 2011, 19:11 »
Tror også jeg skal have fat i den ismaskine til Majoren + melkværnen! ;)

Ja melkværnen stå også på ønskelisten her  ;)

Når nu du ikke har en ismaskine, så er her et tip til en skøn is, der ikke skal pussenusses under indfrysning:

Næste gang du laver syltetøj (hos mig bliver det brombær, vi har p.t. 2 ltr. solbæris på denne måde i fryseren), så tag ca. ½ dl. af syltemassen fra INDEN du tilsætter stivelse (hvis du da bruger det). Pisk ½ ltr. fløde til skum og vend forsigtigt syltemassen i. Sæt i fryseren og vupti så er der is dagen efter.

Jeg har også prøvet bare med blendet frugt (fersken/lime og banan/peanutbutter), men der kom iskrystaller i, så jeg vil helt sikkert tro at det der med at koge det først spiller en vigtig rolle. MUMS det er lækkert. Når det skal være ekstrafint får portionen lige en klat færdig syltetøj og et drys rosensukker hjemme hos os  :)

@ Mikkel S. Tillykke med maskinen. Dej til brød er jo den ultimative prøve, så hvis du er begejstret for maskinens kundskaber dér, så er det perfect match  /o

Det lyder jo nemt  /o tak skal du have.
Det skal helt sikkert prøves, venter jo netop på brombærene nu  ;) og min kære mand som eeeelsker aller former for is hvor bær indgår  ;D
Caroline

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 05 August , 2011, 20:00 »
Dansk Hjemmeproduktion har en ismaskine til en fornuftig pris:

http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/is-og-ismaskine-29c1.html

Jeg kender den ikke, men er fristet  ;)

Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 05 August , 2011, 21:22 »
Kan helt klart snakke med om, at de her små billige ismaskiner med køleelement ikke er meget bevendt  :( Jeg har én af slagsen og køleelementet "suger sig fast" til beholderen og er ikke til at få ud og man kan max. lave ½ liter is ad gangen ... det er skis'me for lidt, når man er glad for is  <G

Til gengæld har jeg en opskrift på den mest fantastiske vanilieis, som bliver super uden ismaskine og som kan komme direkte fra fryseren på bordet. Den får I lige her:

8 æggeblommer
1 pakke flormelis
2 spsk. vaniliesukker
... piskes godt sammen
8 æggehvider
... piskes meget stive
1 liter piskefløde
... piskes stiv
evt. 2 spsk. rom (det bliver isen altså riiiiiiiigtig go' af  /2

Det hele vendes forsigtigt sammen. Der er nok til 2 springforme ...

Inden servering drysses et godt lag revet mørk chokolade på toppen af isen.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat