Jeg har ikke selv oplevet det men har læst om fænomenet på andre fora, fx. her:
http://www.backyardchickens.com/forum/viewtopic.php?id=359627&p=1Det lader ikke til at være helt ualmindeligt med en lille "vantrivning" i en flok. Nogle af dem klarer sig - de fleste går desværre til. Når dine er blevet hele otte uger gamle, skulle den lille have en ret god chance. Især hvis du tager dig lidt ekstra af hende og sørger for, at de andre fx. ikke spiser al maden for næbbet af hende.
Så vidt jeg har læst mig frem til, skal man behandle sådan en lille en ikke som den alder, den har; men som den alder, den ser ud til at have. Den vil sikkert udfjedre senere end de andre og derfor ikke være "vejrligssikret" samtidig med dem. Måske vil det også være en god ide at give den ekstra godbidder med rigelig næring i - startfoder og/eller lidt hundefoder som ekstra proteintilskud.
De små vantrivninger er mere udsat for sygdom end de andre, så hold øje med, at hendes vejrtrækning er ok. Det ser ud til, at gæslinger især er sårbare for lunge-/åndedrætsinfektioner. Svampesporer i fugtige/støvede omgivelser kan udløse infektion - som fx. gammelt hø.
Hun bliver temmelig sikkert ved med at være mindre end de andre, også når hun bliver voksen.
Jeg er ikke nogen "gåsolog", men jeg har efterhånden læst en del om andres erfaringer. Hvis hun var min, ville jeg nok tage hende til dyrlægen - der kunne jo være noget helt andet galt.