Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT  (Læst 58144 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor
« Svar #75 Dato: 26 August , 2008, 07:59 »
Nå, nu har mutter været af sted, ikke med kost og spand, men en balje vand, og DER ER HELT SIKKERT flere kyllinger på vej, i dag var det meget tydeligt af æggene hoppede, og der var flere af dem der også pippede ;D ;D ;D,
Jeg skal "desværre" på arbejde i eftermiddag, og har sådan set overvejet om jeg skal ringe og bede om barselsorlov, meeen den går nok ikke.
Lille blå lå i en redekasse ca 35 cm over gulvet, og så har jeg en anden der står på nogle herregårdssten på gulvet, den har jeg flyttet helt ned på gulvet, og så flyttede jeg lille blå samt æg og kylling over, det lader til, at hun satte sig godt tilrette. Jeg regner med, at når kyllingen og æggene ligger der, føler hun ikke den store trang til at gå andre steder hen, men jeg tjekker lige om lidt.
Jensen har været på barselsvisit, han stak hovedet ind i redekassen og hilste på kyllingen, gad vide hvad der sker i øverste etage hos ham, når han gør det? Det lod dog til, han kunne lide, det han så og er overbevist om,  at det er hans barn. Han efterlod vist nok <- <- <- <- <- <- <- <- <- <-
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #76 Dato: 26 August , 2008, 08:04 »
Berit, jeg må jo indrømme at jeg har sovet elendigt i nat, jeg har haft hovedet fuldt af rugende høns,  :-[
Jeg havde heller ikke spor svært ved at komme ud af sengen, i bad og i tøjet for at tjekke på mine små, nu håber jeg, de kommer i løbet af i dag.
 <+

Tænk hvilket under at sådan en lille orange blomme kan blive til en perfekt, lille kylling, der selv kan gå, på bare 20-21 dage. Naturen er ganske enkelt fantastisk!
 <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #77 Dato: 26 August , 2008, 09:53 »
Jeg er da helt sikker på at du får flere kyller i dag ;D

Jeg synes dog ikke at indholdet i denne tråd holder helt til overskriften ;) selv om man nu er blevet vant til den ;D ;D

Mvh.
Majs <S
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Indianer

• Gæst
« Svar #78 Dato: 26 August , 2008, 12:55 »
Tænk hvilket under at sådan en lille orange blomme kan blive til en perfekt, lille kylling, der selv kan gå, på bare 20-21 dage. Naturen er ganske enkelt fantastisk!

Marianne nu er du vel klar over,at det ikke er blommen som bliver til kyllingen, ik?... ;D <Y <J <:

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #79 Dato: 26 August , 2008, 13:28 »
Jeg tænkte det samme ;D ;D ;D

Mvh.
Majs ;D
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #80 Dato: 26 August , 2008, 20:23 »
Jo, jeg ved godt at det ikke er æggeblommen, det jeg mener, er at det er her næringen kommer til de små pus.
Vi har fire nu, håber på bare to mere, så skidt med de sidste to, men vil selvfølgelig gerne have alle otte. De er SÅ søde og SÅ små og SÅ forskellige tilsyneladende.
Men I må gerne drille, intet kan vælte mig ned af min lyserøde sky  :D :D :D glade smil fra en glad hønebedste.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #81 Dato: 26 August , 2008, 22:16 »
Er så glad på dine vegne <L <L <L

Mvh.
Majs <I

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #82 Dato: 27 August , 2008, 07:26 »
Hvis vi driller er det på den gode måde og til lykke med alle de nye godt at det lykkedes  :) <I
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #83 Dato: 27 August , 2008, 08:36 »
 <I Hej hønsebedste, et stort tillykke med de søde små, jeg forstår godt du er så glad, det ville jeg da også være, og det er det jeg glæder mig til, når mine bliver gamle nok.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #84 Dato: 27 August , 2008, 08:40 »
Jeg opfatter det bestemt som kærligt drilleri, og det er jeg helt med på, der holder jeg mig heller ikke tilbage  ;D
Jeg tror nok vi har 5 kyller nu, og der er lyd i vist nok to æg mere. Jeg tog det sidste af lille blås æg og gav det til en af de andre, så hun kunne tage sig af kyllerne, så kommer det også til at passe bedre med klækningen. Den første af hendes kom jo allerede mandag middag.
Jeg er 100 % sikker på at alle æg er lagt til rugning samtidig, men alligevel er de ikke klækket inden for det døgn man siger, det bliver snarere to døgn, måske endda lidt længere. Der er nok lidt forskel på de tre reder, men de er jo heller ikke blevet ruget helt ens.
Skrukkerne har bare så meget tillid til mig så jeg bliver helt ydmyg. Jeg må gerne have hænderne inde under dem for at mærke, hvad der sker, jeg må gerne se kyllerne, og de (skrukkerne) spiser af min hånd.
Kyllerne er begyndt at spise, ser det ud til, nu skal vi bare lige have nogle af de der smukke sensommerdage med lunt tørvejr  <+
Og ja, jeg sidder stadig på min lille lyserøde, der er plads til flere, hvis nogen skulle have lyst  :D
Og endnu engang tak fordi I alle gider sende gode ord og opmuntringer, det er så skønt at have nogen at dele sin glæde (og bekymringer) med.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #85 Dato: 27 August , 2008, 18:36 »
Da jeg kom hjem fra arbejde midt på eftermiddagen, havde alle skrukkerne forladt rederne, med de seks klækkede kyllinger - to æg lå i den ene rede, og ikke særlig varme. Jeg var lidt ærgerlig, for jeg vidste jo jeg med sikkerhed havde hørt pippen i mindst det ene om morgenen. Nå, men jeg tog de to æg, og lyttede, men kunne ikke rigtig høre noget, så jeg lagde dem ned foran en skruk (hende, der havde haft dem), hun meddelte bestemt, at hun gad ikke ligge på flere æg! Så lagde jeg dem foran en af de andre, der hurtigt fik dem stoppet ind under sig. Jeg blev belønnet med en højt pippende lille våd kylling et par timer senere <I
Og ikke nok med det, jeg er ret sikker på at der også er lyd i det sidste æg  :D
Det er så sjovt at se på menageriet, alle tre skrukker ligger i "pædagogisk rundkreds", kyllingerne spiser i midten, ivrigt opfordret af deres mødre, de kan også drikke vand nu.
Det lader ikke til at hverken kyllinger eller mødre har nogen preferencer mht. hvor man søger ly eller hvilke kyllinger man passer.
Jeg er stadig stolt og benovet over at skrukkerne lader mig deltage aktivt, jeg må gerne holde kyllingerne, og jeg må gerne mærke under dem. Skrukkerne kan også godt lide at blive nusset under næbbet og i nakken, man skulle ellers tro at de var lidt aggresive når de har kyllinger.  :D
Jensen var en tur indenom hønsehuset i formiddags, han stod længe og kikkede på de to små, der tullede rundt, og han gav et hop, da en af dem gik hen imod ham (jeg tror faktisk, han kan være lidt af en kylling, men det taler vi ikke højt om for ikke at såre hans stolthed).
De andre høner har også været på barselsvisit, to har endda kvitteret med et æg. Da jeg kikkede til dem før havde skrukkerne indrettet barneværelse i det ene hjørne af hønsehuset, hvor de lå i én stor klump med alle deres små og så lige det sidste æg.
Ja det var så næste kapitel i min allerførste historie om at have skrukker og få kyllinger. Jeg håber, at jeg kan fortælle om den 8. kylling i morgen.
Men jeg må også lige tilføje en advarsel til de af jer, der endnu ikke har været turen igennem: man bruger ufattelig meget tid på at sidde og kikke på det hele (man burde faktisk have barselsorlov), man kommer stort set hele følelsesregistret igennem mht bekymringer og glæder, men fremfor alt er det en KÆMPE oplevelse.
Her ville jeg så gerne indsætte et ikon med en lyserød sky, men hvor er det lige jeg finder det?
 <H <C <C <C <S <S <S <S <S <S <S <Y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #86 Dato: 27 August , 2008, 19:07 »
En dejlig historie. bliver helt glad af læse dine oplevelser  ;D

Tillykke og godt du stod ved  <I <-

Glad på dine vegne
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #87 Dato: 27 August , 2008, 19:16 »
Hvor er det en dejlig læsning, jeg venter spændt på at læse imorgen, jeg kunne desværre ikke finde en lyserød sky, men denne.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #88 Dato: 27 August , 2008, 20:43 »
Jaaaahhhh Marianne - skønt at det lykkedes med rugeriet  :D :D :D

Tillykke med de søde små  <L <L <L
Mange hilsner
Annette Søndergaard