Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ShowGirl = Sjov Silke krydsning.  (Læst 10864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: ShowGirl = Sjov Silke krydsning.
« Svar #15 Dato: 20 Maj , 2014, 08:59 »
 *g *g *g show girls's haner ....
Det må da være tøsedrenge  *f
Ej, undskyld hvis jeg støder nogen , men den var ret sjov  ;)
Måske er det bare en silkenøgenhalse hane   :angel:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #16 Dato: 20 Maj , 2014, 09:27 »
En nøgenhals hane må være en Chippendale

Din lille Showgirl er rigtig yndig <., Marita
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #17 Dato: 20 Maj , 2014, 10:23 »
En nøgenhals hane må være en Chippendale

Avlsmålet må være en butterfly-formet sort plet på halsen på hanerne  ::)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 20 Maj , 2014, 10:24 »
Hvis de en dag bliver til mere og skal anerkendes som en race, så kunne de måske hedder silkehøns nøgenhalset.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #19 Dato: 20 Maj , 2014, 11:55 »
Opdrætterne af racen gør meget ud af at selv hanerne skal hedde Show Girls og ikke kun hønerne og fejl hvis man kalder dem andet da det er racens navn.

MOK den bliver svær at klare med mindre halen og vingerne også må være sorte, men kunne ellers være rigtig sjovt. Kunne også være man skulle gå efter en overtegnet Sølvvagtelfarvet så det mere ville ligne en pingvindragt.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marita

• Bruger
« Svar #20 Dato: 20 Maj , 2014, 12:19 »
:) Heldigvis er de blevet anerkendt i USA under racebetegnelsen Naked Neck Silkies (kun hvide med skæg og bowtie, som også denne her har - den lille butterfly foran på halsen). Og hvis det nogen sinde kommer til, at vi kan arbejde hen imod godkendelse af dem, vil jeg helt bestemt kæmpe for, at de ikke kommer til at hedde showgirls, selv om det da er et meget sjovt navn.

Ja, Helle, jeg synes også, den er så yndig, men jeg er også stor fan af nøgenhalsede høns. Jeg har en lille stamme sorte dværg nøgenhalse, det er de sejeste og mest hårdføre høns her på matriklen. De går alle vegne, hvorhen det passer dem, og i vinter nægtede de at sove i hus, men satte sig konsekvent i vores brændeskur uanset hvor koldt det var. Jeg har været nødt til at "spærre dem inde" i en lille hønsegård for en kort periode for at tage rugeæg fra dem. Ellers er de helt frie fugle.

Frank, nu må I ikke give mig flere gode ideer, jeg har vist rigeligt med projekter :)  Jeg har jo hvid sorthalede silkehønefjerede chabo, og min georg gearløs-lampe er allerede tændt.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #21 Dato: 20 Maj , 2014, 12:34 »
Hehe du kan tage det helt roligt endnu Marita for Hvid sorthalet fremmer ikke ligefrem sorte fjer på halsen og nu jeg tænker efter er det ikke columbiagenet vi skal have fat i for sorte fjer på halsen, men nok snare Sort-sølv/Sort sølvbrystet måske i en overtegnet udgave hvis det er vigtigt resten af dyret er så hvidt som muligt. Man kan virkelig gå i tænkeboks for at skabe meget sjov her med butterfly eller smokinglooket.

Nøgenhalse er meget hårdføre og en dejlig race. Bare synd flere ikke kan se forbi deres nøgne hals for den har så mange gode eneskaber ellers.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen