Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke høns: Beskyttet bolig - hvordan?  (Læst 2026 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
Sv: Ikke høns: Beskyttet bolig - hvordan?
« Svar #15 Dato: 11 Juli , 2011, 05:56 »
Kære Tanja.

1. Kontakt din mors egen læge.

2. Kontakt til visitator i Holbæk Kommune.

Få en accept af din mor, at du må tage kontakt til hendes læge. Så kontakter du ham/hende og forklarer din mors situation med og om en forværring. Lægen indstiller til videre undersøgelser. Han/hun må ud til din mor, eller din mor må op til lægen.

Visitator skal komme ud til din mor. Hun laver en vurdering ud fra din mors situation, lige nu og her. Hun vurderer de ydelser din mor kan få.

Ellers tager du kontakt til den kontakt person der er tilknyttet din mor. Din mor har sikkert en Borgerbog, da hun modtager hjælp fra Hjemmeplejen. I bogen står telefon nr du kan ringe til, de plejer at stå på første side.

Ønsker jer alt godt i en meget svær tid, og sender mange *l

Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 12 Juli , 2011, 06:49 »
Tusind, tusind tak for jeres mange gode og brugbare råd. Det er superdejlig med lidt hjælp, når man ikke ved hvilket ben man skal stå på! /o

Jeg ringer til læge og kommune i dag, og har bedt mine søstre om et møde, så de kan hjælpe lidt til også mht. til videre forløb.

Så har jeg talt med kommunen. Flinke mennesker! Den bolig min mor ønsker sig allermest har stået ledig et stykke tid, så hende jeg talte med mente ikke, at det ville blive et problem. Hun ville tale med visitatoren om at få lov til at indstille hende til boligen, og derefter ringe tilbage til mig. *k.

Så er der allerede ringet tilbage. Min mor har beskyttet bolig fra 1. august hvis hun ønsker det :o. Det gik sørme hurtigt!
« Senest Redigeret: 12 Juli , 2011, 09:01 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 12 Juli , 2011, 11:01 »
Skønt Tanja, det er hurtigt, så kan der falde lidt ro over tingene igen og freden kan sænke sig, det bliver da godt for jer!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 12 Juli , 2011, 17:06 »
hvis det er det i ønsker så er det dejligt det lykkedes så hurtigt!  uden at kende din mors sygehistorie vil jeg alligevel forsøge at finde ud af noget med genoptræningen... nu når det hele falder på plads, for selv om man er kronisk syg har man ret til at blive bedre, eller bibeholde sin funktionsniveau.
knus herfra *b
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #19 Dato: 12 Juli , 2011, 17:35 »
Ja, helt fantastisk at der er ledige boliger her i vores lille by. Den har stået tom i mere end et år denne her, men den koster også "en bondegård" i husleje om måneden, så vi skal også lige undersøge om min mor overhovedet har råd til den. (2 rum 67 m2, husleje, varme, vand, vandafledning og antenne. Kr. 6480,00. Indskud kr. 22.400 - er det ikke smådyrt?)

Jeg har talt med lægehuset, og de ville ikke give mig en tid til konsultation (jo efter d. 16. august, for lægen skal på ferie om 1½ uge, og kan ikke bookes ind til da), så sekretæren foreslog jeg ringede i telefontiden og talte med hende i stedet for. Det må jeg så gøre, selv om jeg hellere ville ned og tale med lægen ansigt til ansigt.

Tak igen for al jeres support. Dette her er simpelthen det bedste forum jeg nogensinde har være med i!!! /o
Venlig hilsen Tanja

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 12 Juli , 2011, 17:51 »
Kære Tanja :)

Fortalte du sekretæren, at du ville tale med lægen? Din mor har haft et fald, og pludselig mistet bevægelse, det er akut i sig selv. Jeg syntes du skal tale med lægen selv, jeg ved ikke her er det imellem kl.8.00 og 9.00.
Nu er det jo ikke sekretæren der skal bestemme over om det er nødvendigt, og ej heller stille diagnoser.
Bare på med vanten igen ;)
Med venlig hilsen

Anja

2.0      Misse-Mau

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #21 Dato: 12 Juli , 2011, 17:57 »
Kære Tanja :)

Fortalte du sekretæren, at du ville tale med lægen? Din mor har haft et fald, og pludselig mistet bevægelse, det er akut i sig selv. Jeg syntes du skal tale med lægen selv, jeg ved ikke her er det imellem kl.8.00 og 9.00.
Nu er det jo ikke sekretæren der skal bestemme over om det er nødvendigt, og ej heller stille diagnoser.
Bare på med vanten igen ;)
Sekretæren anbefalede et opkald direkte til lægen ml. 8 og 9 om morgenen. Måske havde lægen et afbud inden ferien hvis jeg forklarede hende situationen sagde sekretæren. Men jo, jeg synes godt nok det er svært at få at vide hvad i alverden der sker her... Det er ikke så nemt endda.
Venlig hilsen Tanja

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 12 Juli , 2011, 18:05 »
Ej hvor godt /o kan godt forstå du er bekymret, for videre forløb. Det lyder også lidt mærkeligt, vil ikke male fanden på væggen, men kunne det tænkes at forespørge om en evt. scanning?
Tanja det er lidt privat, vil ikke såre dig.  :-\
Med venlig hilsen

Anja

2.0      Misse-Mau

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 13 Juli , 2011, 18:08 »
hvis egen læge ikke har tid så kan man altid kontakte den afdeling din mor har været indlagt på. De må have et navn på læge der har været ansvarlig for indlæggelsesforløb. Der er også noget der hedder sundhedsfaglig kontaktperson - denne er man tilknyttet under indlæggelsen - denne person i følge dansk sundheds standard(tror det hedder sådant nu) skal sørge for en sammenhængende forløb - der kan du rette henvendelse på vegne af din mor og høre diagnose og prognose, og stille alle de spørgsmål du går og spekulerer på vedr. forløb.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #24 Dato: 13 Juli , 2011, 18:29 »
Ok, mange tak skal I have. Jeg har aftalt at mødes med mine søstre på lørdag, så vi kan aftale hvad der skal ske fremover. Tusind tak for jeres hjælp - jeg var aldrig kommet videre uden al den her info.
Venlig hilsen Tanja

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #25 Dato: 13 Juli , 2011, 23:52 »
Man kan kun få klar besked hvis det er noget din mor ønsker, hvis ikke hun vil have dig og dine søstre indvolveret så kan i ikke forlange noget som helst.
Det er helt hendes beslutning, men mon ikke hun er glad for jeres hjælp  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #26 Dato: 14 Juli , 2011, 07:10 »
Man kan kun få klar besked hvis det er noget din mor ønsker, hvis ikke hun vil have dig og dine søstre indvolveret så kan i ikke forlange noget som helst.
Det er helt hendes beslutning, men mon ikke hun er glad for jeres hjælp  /o
Jeg håber hun er glad for hjælpen ;).

Jeg har også sagt at hun selv må bestemme over hendes liv, men at det ikke går at hun bare sidder i en stol eller ligger i sengen hele dagen. Min far er jo desværre lidt (meget) på tværs, for han vil ikke have hjemmehjælperen inden for dørene, andet om morgenen, men på den anden side synes han det er frygtelig hårdt at skulle være i nærheden af min "hjælpeløse" mor hele tiden, hvilket netop resulterer i, at madammen sidder i lænestolen 6 timer i træk, eller ligger i sengen hele dagen. Han ønsker heller ikke at hun flytter, så derfor er vi nødt til at sætte os ned alle sammen og tale det igennem, for det går jo ikke dette her :-\.

Jeg hverken vil, kan eller ønsker at stå til rådighed for min mor 24 timer i døgnet, når der er mulighed for at hun kan få proffesionel hjælp.
Venlig hilsen Tanja

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 14 Juli , 2011, 07:38 »
Jeg hverken vil, kan eller ønsker at stå til rådighed for min mor 24 timer i døgnet, når der er mulighed for at hun kan få proffesionel hjælp.
For en del år siden fik min mor Alzheimers, jeg havde det også svært med at hjælpe hende med hendes personlige hygiejne, jeg tror bedre, jeg kunne klare det på en "fremmed".
Mine søstre og jeg mødtes og diskuterede, hvad der skulle ske, begge mine søstre, som havde små børn og meget lidt plads, var rørende enige om, at mor skulle bo hos en af os, og at hun ikke skulle på plejehjem, min mor var på det tidspunkt helt afhængig af hjælp.
Mine søstre var meget forargede, da jeg klart meldte ud, at mor IKKE kunne bo hos os, for vi havde jo pladsen og ingen hjemmeboende børn, min ene søster sagde at så måtte mor jo bo hos dem, hun kunne få soveværelset, og så kunne de sove i stuen. Her skar jeg også igennem, og sagde, at det skulle bare ikke ske.
Vi havde på det tidspunkt haft min mor på flere længerevarende besøg, og hun skulle passes 24/7, så hver gang vi kørte hende hjem, var jeg slidt helt ned til sokkeholderne. Hun kom jo på alle tider af døgnet, for hun havde ingen tidsfornemmelse.
Det handlede ikke om min kærlighed til hende, men om at være realistisk.
Jeg er glad for, at jeg var den "onde" søster, der insisterede på at mor skulle på plejehjem og ikke bo hos en af os, for det ville helt sikkert have været en umenneskelig belastning at have en så plejekrævende om end højt elsket person boende.

Heldigvis er din mor ikke så dårlig, som vores mor var, men jeg kan kun respektere dig, for at du ikke vil ødelægge dit gode forhold til din mor ved at blive hendes personlige plejer.
Kram til dig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #28 Dato: 14 Juli , 2011, 12:22 »

Lige præcis Tanja, det er der ingen der er tjent med.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn