Hej Jane
Jeg tror da lige jeg vil gentage mit råd, eller byggevejledning, til at holde mikkel ude af hønsehusene....
På indvendig side af lemmen, sættes en liste vandret over indgangen...
Det gør ikke noget, de største høns skal sænke hovedet lidt, for at kunne gå under.... Denne skrues eller sømmes selvfølgeligt godt fast.
Udvendigt, sætte Tentor stålhegnspæle... ( Kan købes hos Harald Nyborg ) Så tæt, sø hønsene lige præcis kan gå mellem dem... Og så kommer det vigtige...
Et søm eller skrue, i begge sider af lemmen... Omkring denne sættes et stykke hegnstråd, derfra videre og omkring Tentor pæl 1, o.s.v... Alt efter antallet af Tentor pæle, som jo igen afhænger af bredden på indgangen... Men HUSK... ALTID OMKRING pælen, for at slutte med at vikles omkring skruen / sømmet i den modsatte side.... Hegnstråden skal selvfølgelig være rimeligt stramt viklet omkring....
Skruerne gør den gavn, at de holder fast fra begge sider, og det at hegnstråden vikles omkring Tentor pælene, gør at man ikke kan udvide afstanden i mellem dem.... Den anden ende, er jo banket i jorden, så den er også rimeligt sikker....
Metoden opfandt jeg nu ikke, for at holde ræven ude, men et Lam, som dog heldigvis ikke spiste høns, men hønsefoder i metermål, men princippet har siden, også holdt Mikkel ude af hønsehuset.... Men det kan jo selvfølgelig være tilfældigt... Men så på den anden side... Selv om man skulle ud og anskaffe sig samtlige materialer, løber det ikke op i beløber, der burde give panderynker... Redder det bare en høne, er investeringen vist hjemme.... Det af det, man ikke selv allerede har, kan sikkert uden besvær, anskaffes til foræringspriser....
M.V.H....Benny..