Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så fik jeg også besøg af ræven !!!  (Læst 1176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
Så fik jeg også besøg af ræven !!!
« Dato: 03 Juli , 2011, 15:43 »
Ja i nat sket det så også for mig - begge hønsehus blev tømt for høns og kyllinger - alt er væk -på nær en lille kylling som overlevet :'(
Så hvis der er en i nærheden af mig som vil have en lille millflure kylling - kan den hentes på bellisbakken 6 3460 birkerød

Jeg fik ellers 3 nye kyllinger i går af silkehøns - men de er nu også i hønse himmlen.

For en ugen siden tog mikkeræv min højt elsket kat freja på 2 år og så har 3 killinger - jeg syntes nok at jeg er hårdt ramt i øjeblikket.
Satte forleden dag min 3 andre millflure høns til salg - men desværre er de også blevet taget - så nu må jeg lige finde ud af at fjerne annoncen igen.
hulk hulk snøft fra mig. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Så fik jeg også besøg af ræven !!!
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2011, 15:44 »
Det var da uheldigt Jane, hvordan kunne det dog gå så galt  :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marita

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2011, 15:48 »
Åh, sikke noget Jane, det gør mig ondt for dig.

Øv, hvor er det trist, havde du ikke fået lukket ordentligt for hønsene til natten? 

Og sikke noget, at den har taget din kat også, hvordan kunne det mon ske, katte plejer jo ikke at fjerne sig ret langt fra killingerne. Det var vel nok kedeligt. Hvad gør I så med killingerne, er de gamle nok til at være foruden deres mor?

Trøsteknus.
Marita

Offline jane

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2011, 15:59 »
hejsa.
Nej jeg har lukket for hønshusen i nat - men den er det ene sted kommet ind gennem hegnet og i det andet hus har den gravet sig ned og lavet en slags tundel.
Der er bare fjer over det hele - snøft-
Med freja - ja så tror jeg bare at hun har skulle ud en lille tur - og ræven har så stået og vente på hende - hun har nok ikke haft en chance. Jeg så hende sidst forige fredags og efter hvad der er sket i nat, er jeg ikke i tvivl længer - den har også taget freja. Den tog trods alt 15 høns i nat.
Killinger er lige blevet 6 uger - så de kan godt spise selv nu - men jeg prøver så godt jeg kan og lege katte mor og har købt modermælks erstatning til dem og så for de lidt tun i olie.
Men det er lidt trist i øjeblikket.
Marita hvordan går det ellers med ronja ???
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Anja Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2011, 16:30 »
Stakkels dig :( høns og kyllinger.... møg ræv  >:( Sender meget  *t og en knusser
Med venlig hilsen

Anja

0.6      Lys Sussex (Stor )
1.1      Gul Sussex (Stor)
1.0      Amerikansk Collie
2.0      Misse-Mau

Offline Marita

• Bruger
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2011, 16:48 »
Sikke noget møj Jane, det var virkelig trist, men jeg håber da ikke, du opgiver at have høns på grund af den grimme oplevelse?

Det kan jo godt lade sig gøre at flaske killinger op, det har jeg med held gjort nogle gange, og jeg har også været ude for, at andre katte har adopteret killinger, der stod uden mor. Måske kan du være heldig at få hjælp af en af dine andre katte til killingeopdragelsen? 

Med hensyn til Ronja: det går virkelig godt, hun er glad for såvel Johnny som jeg og kommer gerne for at kæle, så snart hun ser os. Hun nærmer sig de andre katte mere og mere for hver dag, som går. I øjeblikket ligger hun og slanger sig oven på køleskabet, det er en meget yndet katteplads hos os, og den plads udså hun sig næsten med det samme, hun flyttede ind. I går var første gang, jeg hørte hende spinde, det var store sager - den anden Maine Coon, vi har, og som er utroligt kælen, spinder så at sige aldrig, medens blandingskattene spinder rigtig meget. Men som sagt spandt Ronja i går, da jeg kælede med hende :)

Da jeg så, at du har mistet Freja, var min tanke, om jeg skulle tilbyde dig, at du kunne få Ronja igen, men når jeg skal være ærlig, vil jeg være meget ked af at flytte hende, nu hun er faldet så godt til og ser ud til at trives.

:)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2011, 16:54 »
 *l *t
ved lige hvordan du har det, øv
høns, ænder, hunde, katte...

Offline jane

• Bruger
« Svar #7 Dato: 04 Juli , 2011, 00:02 »
En lille glædelig overraskelse  - freja er kommet hjem hertil aften - så mikke skal ikke have skyld for det. hun har nok været lukket inde et sted - for hun var lidt tynd og meget sulten da hun kom.
knus jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 04 Juli , 2011, 07:46 »
Dejligt at Freja er kommet hjem, hun har måske været i løbetid?
Min Nike kom jo i løbetid, da killingerne var ca. tre uger gamle, og det er ikke unormalt.
Ked af at høre om rævens ulykker hos dig *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 05 Juli , 2011, 08:54 »
Sikke noget Jane.

Godt din Freja kom hjem  /o

Men hvor er det dog synd med dine høns  :'( *t
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #10 Dato: 05 Juli , 2011, 09:07 »
Hvis en huskat forsvinder, er det meget bedre at spørge naboerne, om de kan have lukket den inde i et skur/garage end at bebrejde ræven.... Især når katten har killinger og rent instinktivt leder efter gode, mørke og trygge steder at flytte kuldet hen.
Hvis skur-ejeren ikke havde haft brug for en rive foreløbigt er det jo ikke sikkert at hun var blevet lukket ud i tide - og du ville have troet at det var ræven indtil du fik overbragt en meget død kat om et par måneder. Hvis hun gør det igen - så tag en runde eller sæt opslag op i området så du kan få folk til at se efter i udhusene.
Godt at hun kom hjem til sine killinger *y
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline jane

• Bruger
« Svar #11 Dato: 05 Juli , 2011, 09:33 »
hejsa ankerine.
Jeg har skam spurgt alle og gået rundt med billede af hende til de første 10 - 15 mennesker som bor her på bellisbakken - har sat billed med tekst op om at hun var forsvundet, hos vores købmand/vaskehus og på min havehæk , samt tilmeldt henden på dyrefinder. Det var bare meget nærliggende at "bebrejde" ræven -efter at han tog alle mine høns. Men heldigvis var mikkeræv ikke gået efter min kat - kun høns og kyllinger, selv om det var slemt nok at komme ud om morgene og finde begge hønsehus tomme. Men nu er hun kommet hjem igen -  jane
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #12 Dato: 05 Juli , 2011, 09:52 »
OK - det vidste jeg ikke. Det virkede som om du var overbevist om at Mikkel havde snuppet hende. Herligt at hun er hjemme hos de små misser igen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #13 Dato: 05 Juli , 2011, 10:04 »
Hej Jane

Jeg tror da lige jeg vil gentage mit råd, eller byggevejledning, til at holde mikkel ude af hønsehusene....

På indvendig side af lemmen, sættes en liste vandret over indgangen...
Det gør ikke noget, de største høns skal sænke hovedet lidt, for at kunne gå under.... Denne skrues eller sømmes selvfølgeligt godt fast.

Udvendigt, sætte Tentor stålhegnspæle... ( Kan købes hos Harald Nyborg ) Så tæt, sø hønsene lige præcis kan gå mellem dem... Og så kommer det vigtige...

Et søm eller skrue, i begge sider af lemmen... Omkring denne sættes et stykke hegnstråd, derfra videre og omkring Tentor pæl 1, o.s.v... Alt efter antallet af Tentor pæle, som jo igen afhænger af bredden på indgangen... Men HUSK... ALTID OMKRING pælen, for at slutte med at vikles omkring skruen / sømmet i den modsatte side.... Hegnstråden skal selvfølgelig være rimeligt stramt viklet omkring....

Skruerne gør den gavn, at de holder fast fra begge sider, og det at hegnstråden vikles omkring Tentor pælene, gør at man ikke kan udvide afstanden i mellem dem.... Den anden ende, er jo banket i jorden, så den er også rimeligt sikker....

Metoden opfandt jeg nu ikke, for at holde ræven ude, men et Lam, som dog heldigvis ikke spiste høns, men hønsefoder i metermål, men princippet har siden, også holdt Mikkel ude af hønsehuset.... Men det kan jo selvfølgelig være tilfældigt... Men så på den anden side... Selv om man skulle ud og anskaffe sig samtlige materialer, løber det ikke op i beløber, der burde give panderynker... Redder det bare en høne, er investeringen vist hjemme.... Det af det, man ikke selv allerede har, kan sikkert uden besvær, anskaffes til foræringspriser....

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 05 Juli , 2011, 10:54 »
Benny
Jeg er lidt nysgerrig på din metode, men jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad det er du gør.

Kunne et billede eller en tegning komme på tale til at anskuelig gøre projektet, så selv jeg kan fatte hvordan  ;D

Jane.
Jeg synes det lyder som om du ikke har bund i dit hønsehus siden ræven kan grave sig ind, og hegn er aldrig nok til ræven når han kommer om natten og har god tid til at gnave,,, deter muligt at voilere net kan holde ham ude, men almindeligt hønsenet kan ikke.
« Senest Redigeret: 05 Juli , 2011, 10:56 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn