Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal til Danmark. Hva er verdt et besøk?  (Læst 1140 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lykketroll

• Passiv bruger
Skal til Danmark. Hva er verdt et besøk?
« Dato: 28 Juni , 2011, 16:27 »
Hei!

Jeg skal til Danmark om 1 mnd og skal begynne å planlegge hva vi skal besøke.

Vi skal bo ved Aarhus, og vi har bil, så vi kommer oss dit vi vil!

- Jeg skulle gjerne vært innom en dyrebutikk som selger tilbehør til fugl. Vann/foringsautomater og Ropa-B naturmiddel. Og hesteutstyr.

- Finnes det noen butikker som har "alt"? Litt sånn som Ullared, bare at det er i Danmark?  ;D

Hva annet? Noen som har innside tips?   :)

Planen var tidligere å hente hjem en haug med rugeegg, men jeg har innsett at vi ikke har plass til flere dyr!  :)
Kristine med
1.2 Mørk Sussex, 1.0 Chabos
Kyllinger: 4 Islandshøns, 2 Welsumer, 6 Chabos, 5 Australorps og 2 Lys Sussex.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skal til Danmark. Hva er verdt et besøk?
« Svar #1 Dato: 28 Juni , 2011, 19:46 »
Vi har jo America, men det ligger i Thisted, så det er måske lidt langt, men de har nærmest ALT til fjerkræ.
Når I skal bo i Aarhus, vil jeg jeg foreslå et besøg i "Den gamle by" og også et besøg på Aros
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ÆggeJune

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juni , 2011, 19:46 »
Hei :)
Jeg vet ikke hva du kan besøke i Aalborg, fordi jeg bor på Sjælland og er ikke så kjent borti det mørke Jylland..  ;D
Men jeg ville bare si, Hei :) Jeg kommer også fra Norge.
Hvordan kom du til å forville deg inn i dette danske forum? Veldig koselig å se andre normenn her :)

June
Jeg og min mand har ca 110 høns, 4 gæs, 3,1 moskus and, 2 Danske landand. 1 kænguru, en kat og 2 grise.
Vi har en datter fra 12.10 og en fra 05.12. Jeg kommer fra Norge. Min mand er dansker. :) Min mand kalder mig æggeJune, fordi det synes han er sjov.. :/

Offline Lykketroll

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Juni , 2011, 22:56 »
Takk for tips! Sculpture by the sea høres ut til å passe meg perfekt! Også den gamle by! :D Så mye pent dere har!

June: Hei! Grunnen til at jeg forvillet meg hit var at ved mye lesing og titting her inne så fikk jeg et utrolig godt inntrykk! Mange kunnskapsrike folk og mye god info! Det norske forumet kan ikke sammenlignes med dette! :)
Utrolig morro at nordmenn er så godt velkomne her!
Kristine med

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 29 Juni , 2011, 10:16 »

June: Hei! Grunnen til at jeg forvillet meg hit var at ved mye lesing og titting her inne så fikk jeg et utrolig godt inntrykk! Mange kunnskapsrike folk og mye god info! Det norske forumet kan ikke sammenlignes med dette! :)

Så dejligt at høre , Vi har nogle gode og stærke tovholdere og værner om den gode tone.
Tror også at vi gerne labber den slags dejlige ros i os.
I er velkomne !  <I

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Juni , 2011, 10:35 »
Hvis I skal lidt omkring, så tag en tur til Ebeltoft. Nyd den smukke gamle by, se de smukke glasmuseer og besøg Fregatten Jylland.
Mols Bjerge (mellem Århus og Ebeltoft) er et fantastisk naturområde. Gode vandrestier.
Hvis I kan lide heste findes der nogle fantastiske rideture (med fører) rundt i bjergene. Man behøver slet ikke at kunne ride, - det lærer man.
God tur! /4
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 29 Juni , 2011, 10:59 »
I Århus SKAL I tage ud til Risskov og få is det er danmarks lækreste friske hjemmelavede italienske is og der er MANGE forskellige at vælge i mellem http://www.dolcevitais.dk/ 

Vi har ikke så langt fra mig også en dyrebutik der har det meste af det du søger, og det er en tur værd for de har de sjoveste papegøjer derude også som gerne vil snakke, husk blot lige at tage alle smykker af først ellers får du problemer ;) jeg har haft et stk. rosa kakadue hængende med kæbelås i min ene ørering :D
http://www.agro-land.dk/

Og når I er på de kanter så ligger KOngeåen tæt på, det er fantastisk natur og I er velkommne til at tage en overnatning hos mig, jeg har et stykke Kongeå ca 200 meter fra mit hjem. Herfra er der kun små 30 km til Ribe, Danmarks ældste by, her en en masse spændende gamle huse og kultur.  Om aftenen kunne I så overvære Jels Vikingespil og tage en tur i Valhal og få et glas mjød bagefter http://www.jelsvikingespil.dk/

Ellers er der jo Legoland som altid er et besøg værd.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 29 Juni , 2011, 11:26 »
Hold da op, jeg tror jeg skal en tur til Århus  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #8 Dato: 29 Juni , 2011, 11:55 »
Takk for tips! Sculpture by the sea høres ut til å passe meg perfekt! Også den gamle by! :D Så mye pent dere har!

Hei og velkommen til Forum (ifra nok en Nordmann). Nei, du har helt rett, det Norske forumet ser ut til aa bestaa av et lite antall mennesker med meget bestemte meninger, og ikke kom her og kom her, altsaa!
Danmark ser lite ut paa kartet, men er egentlig utrolig stort, Jylland gir nok underholdning til mange ferier. Skulle du vaere fristet til aa dra til Sjelland, saa ville jeg sette av flere ferier til det, det samme med Lolland, Falster og Fyn. Selv saa har jeg en kjaerlighet for Lolland.
Ja her paa Forum er det hyggelig prat, og problemer av alle slag loeses, det er kanskje ikke saa mye vi vet, hver for oss, men naar vi kommer sammen, vet vi utrolig mye sammenlagt. For oeyeblikket venter vi paa medlem nr. 5.000, vi mangler 3 nu. Og, vi har en konkurranse om dette, naar kommer han/hun?
Slik skal et interresse-forum vaere.

Offline Lykketroll

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 Juli , 2011, 15:17 »
Hei og velkommen til Forum (ifra nok en Nordmann). Nei, du har helt rett, det Norske forumet ser ut til aa bestaa av et lite antall mennesker med meget bestemte meninger, og ikke kom her og kom her, altsaa!
Danmark ser lite ut paa kartet, men er egentlig utrolig stort, Jylland gir nok underholdning til mange ferier. Skulle du vaere fristet til aa dra til Sjelland, saa ville jeg sette av flere ferier til det, det samme med Lolland, Falster og Fyn. Selv saa har jeg en kjaerlighet for Lolland.
Ja her paa Forum er det hyggelig prat, og problemer av alle slag loeses, det er kanskje ikke saa mye vi vet, hver for oss, men naar vi kommer sammen, vet vi utrolig mye sammenlagt. For oeyeblikket venter vi paa medlem nr. 5.000, vi mangler 3 nu. Og, vi har en konkurranse om dette, naar kommer han/hun?
Slik skal et interresse-forum vaere.
Ja, det kan stemme det du sier om det Norske forumet. Jeg har dog nå blitt kastet ut. Synes ikke jeg tråkket på noens tær. Men jeg kommer ikke inn noe mer iallefall. Det er inget stort tap for meg, men jeg skulle gjerne visst hvem som ikke liker meg  ;D

Takker ellers ja til flere tips. Mye er notert, og tviler på at jeg får tid til alt. Men jeg luker ut det som er av intresse! :)
Kristine med