Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ide til foto galeri i Fjerkræforum.  (Læst 1156 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

• Gæst
Ide til foto galeri i Fjerkræforum.
« Dato: 24 Juni , 2011, 22:23 »
Jeg har gået og tænkt lidt over om det ikke var muligt at laveet galleri over forskellig racehøns og evt. de farver de findes i. i Dansk Fjerkræforum.
Ideen har jeg fra Dansk Racedueforening hvor jeg ofte er inde og se på de forskellige raceduer.

Det kunne nok også være en god inspiration til ny fjerkræholdere og samtidig vil det uden tvivl give flere besøg i Fjerkræforum.
Hermed ikke sagt at der mangler besøgende da det ikke er mit indtryk.

Blot i ide som hermed er kastet i ringen.

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Ide til foto galeri i Fjerkræforum.
« Svar #1 Dato: 25 Juni , 2011, 07:58 »
Jeg synes det er en super god ide  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 25 Juni , 2011, 08:12 »
Jeg har gået og tænkt lidt over om det ikke var muligt at laveet galleri over forskellig racehøns og evt. de farver de findes i. i Dansk Fjerkræforum.
Ideen har jeg fra Dansk Racedueforening hvor jeg ofte er inde og se på de forskellige raceduer.

Det kunne nok også være en god inspiration til ny fjerkræholdere og samtidig vil det uden tvivl give flere besøg i Fjerkræforum.
Hermed ikke sagt at der mangler besøgende da det ikke er mit indtryk.

Blot i ide som hermed er kastet i ringen.

Det er nemlig en rigtig fed side raceduerne har der.... god ide Bjarne..... problemet for mit vedkommende med raceduerne var så bare at der opstod mange pludselige behov ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #3 Dato: 25 Juni , 2011, 08:53 »
Ja det var en god ide, men der bliver mange hvis alle farverne skal med. Ved duernes sidste National udstilling var der udstillet knap 600 forskellige racer, variteter og farver af raceduer.

Nu skrev du heldigvis racehøns Bjarne, for ellers ville alle mulige krydsninger og søde havehøns også fylde.

Men billede kvalitet og racepræg på dyret skal jo også være nogenlunde. Det billede der her i DFF er sat ind om Svanegås, er ikke en skønhed af racen. Men Finn har ellers lagt mange gode billeder ind af Svanegæs. 
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #4 Dato: 25 Juni , 2011, 09:01 »
God ide, og kunne det så kombineres med hvem der var opdrættere af netop den race og farve, ville det være alletiders.
Det kræver så af os at vi er gode til at indberette ændringerne. *o
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Juni , 2011, 09:38 »
Synes det lyder som en god ide  /o
Så kan dem som har de bestemte racer i de bestemte farver bidrage med et billed eller to, så kan man da hurtigt kunne sammmensætte de forskellige racer og farver.
Også kun af de godkendte racer og farver  ;) self.

For jeg har af og til manglet et billed af en bestemt race i den bestemte farve  ;D

En anden ting, så synes jeg der mangler noget om kalkuner i racebeskrivelsen  8)
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #6 Dato: 25 Juni , 2011, 10:22 »
De raceduer der er afbilede er duer der er højt bedømt.
Dette er nok også nødvendig for at undgå halvkrydsninger.
Hermed ikke ment at der er noget gal med disse krydsninger, men hvis det skal være lidt seriøst skal der været et vidst krav til de afbilede fjerkræ.
Ikke mindst for ikke at vildlede nye opdrættere.

En opdrætterliste vil også være udemærket, men den burde nok være for sig selv da det nok ellers vil være svært at styre.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #7 Dato: 25 Juni , 2011, 12:21 »
Der er en fin opdrætterliste herinde, måske kunne der linkes til/fra billederne og så ved os opdrættere på listen nævnes hvilken farvevarietet vi arbejder med indenfor racen. Er det muligt Børge? Du styrer jo listen!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 Juni , 2011, 13:00 »
Syntes det er en brandgod idé.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 25 Juni , 2011, 13:52 »
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk er også forskellige gallerier ( alle dem som starter med Fotos ...), hvor der er afbilledet rigtig mange racer og farver. (1,1, så både hane og høne kan ses)

De er alle fotograferet på udstillinger rundt om i det ganske land og udland (Tyskland).

Der er dog ikke racebeskrivelser.
« Senest Redigeret: 25 Juni , 2011, 13:53 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

• Gæst
« Svar #10 Dato: 26 Juni , 2011, 00:50 »
Du har giordt et prisverdig stykke arbejde der, Lene. Jeg har kikket paa alle de billeder, og jeg hadde ingen ide om at Tyskland hadde saa mange racer, de maa vel naesten ha verdensrekord af lokale racer? Jeg ser du har fjernet de billeder af de sorte Croad Langshans som var der. De var ikke akkurat god reklame for racen. De Hvide Croads du har der istedet nu (under store), er vel dvaerge, ikke store? Jeg mener ikke aa vaere negativ. Tyskerene har jo haft kaempe-problemer med sine Croad Langshans, der har jo bleven importered endel Croads til Skandinavien de senere aar, og det er vidstnog et generelt problem med stoerrelsen. Det merkelige er at hvids du tager en Tysk hane, selvom han er for lille, til en Britisk hoene saa faar du pludselig stoerre dyr end nogen af foreldrene. Det ligger nog i generne. Men, tilbage til billederne, Bjarne har maaske en god ide, man kunde kanskje lave et galleri over de racer der findes i Danmark, med en kort beskrivelse af racen, deres fordele/bagdele, hvor mange aeg i aaret man kan regne med at faa, om racen er flyvsk eller rolig, dette kan maaske vaere en model:  http://www.omlet.co.uk/breeds/map_view.php?breed_type=Chickens
Men, det er jo klart, nogen skal goere det. Og den eneste loen de kan forvente er et klap paa hovedet. Paa den anden side, DFF kan jo samarbejde med f.ex Sydhavsoeernes Fjerkrae Klub og oprette en link, ha et valg paa venstre side der siger "galleri af racer", med et direkte link til oversigts-siden. After all, man forventer vel begge steder at det er DU som goer arbejdet. Og bliver klapet paa hovedet?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 26 Juni , 2011, 07:59 »
@ Thorleif

Jeg har kun fjernet billedet af sorte Croad, fordi jeg kun havde et billede af hanen og ikke af hønen, og jeg synes at der SKAL være billeder af begge køn...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 26 Juni , 2011, 10:36 »
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk er også forskellige gallerier ( alle dem som starter med Fotos ...), hvor der er afbilledet rigtig mange racer og farver. (1,1, så både hane og høne kan ses)

De er alle fotograferet på udstillinger rundt om i det ganske land og udland (Tyskland).

Der er dog ikke racebeskrivelser.

Tak, det er jo lige sådan noget jeg søgte  ;) hvor er det fedt at kunne se de forskellige farver på de forskellige racer, også var der kalkuner også  ;D  /o
Tak.
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 26 Juni , 2011, 11:31 »
Vi har jo egentlig sådan et galleri.
Det galleri, der hedder "Her udstiller vi" var det faktisk meningen, at det skulle bruges sådan.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk