Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: buhuuuuu.. giver snart op..  (Læst 7946 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
buhuuuuu.. giver snart op..
« Dato: 21 Juni , 2011, 13:54 »
Mine kyllinger dør. Jeg har købt rugeæg og fik 18 kyllinger. for 14 dage siden, døde 1. 14 dage gammel. Okay.. det er hvad som sker.. for en uge siden, døde endnu en.. hmm.. mystisk.. er der noget galt?? næææ.. ikke noget som kan ses.. igår døde endnu en!!?? hvad sker der!! og idag lå der 2 døde!! RØD ALARM!!! hvad fanden sker der?? der står 2 og hænger i "vuggestuen". Der er ikke tegn på diarre. De har 2 mødre, som det går fantastisk harmonisk med. der er ikke træk.. de har fået undulatfrø at spise de første levedage.. de er nu 1 mdr gamle. ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE??

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: buhuuuuu.. giver snart op..
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2011, 16:04 »
Uanset om det er hønsekyllinger eller vagtelkyllinger,er det slet ikke godt nok bare at fodre med undulatfrø.Giv dem alm.kyllingestart.Der er alt det i som kyllinger har brug for.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2011, 16:17 »
Jeg læser det nu som om de har fået undulatfrø de første levedage, og det må forhåbentlig betyde de har fået noget andet siden da, ellers finder vi nok forklaringen dér  ;D

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2011, 16:40 »
Jeg læser det nu som om de har fået undulatfrø de første levedage, og det må forhåbentlig betyde de har fået noget andet siden da, ellers finder vi nok forklaringen dér  ;D
Det er muligt du har ret men undulatfrø er ikke nok på noget tidspunkt.Er det vagtelkyllinger der er tale om,så giv startfoderet et par omgange i blenderen så pillestørrelsen passer.Mine Bob White får kyllingestart de første 5-6 uger hvorefter der også bliver sat voksefoder ind til dem.Så kan de gradvis vende sig til voksefoder.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2011, 17:09 »
Coccidiose. Du skal ringe til dyrlægen og bede om noget esbetre :o
Det blandes i drikkevandet. Så bliver de friske hurtigt.
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21 Juni , 2011, 17:22 »
jeg har kun givet dem undulatfrø i deres starter blanding og kun de første 2-3 dage..

Jeg har fået Coccidiose.. eller det vil sige kyllerne har!! Det kommer så meget bag på mig, især fordi jeg ikke har set nogle tegn som feks. diarre. Jeg har drønet rundt på fyn idag for at få den medicin, og alle kyller er nu sat i et lille bur hvor jeg kan tage de nødvendige forholdsregler.

hvor er det trist. Der er en mere som hænger meget.. jeg tvivler på den klare den. De andre virker friske. jeg har dyppet hver kyllings næb i vandet, så de alle har drukket lidt.. Det er meget triste tider..

Derudover da jeg kom hjem.. kunne jeg høre naboen rende rundt og have et farligt postyr.. der blev råbt noget med "Jamen så skynd dig at ringe.. jeg har kyllingen her!" jeg råber over hækken, om det er vores kylling der snakkes om, og fanme om deres kat så ikke har været inde og hente en lille hønekylling!! De undskyldte.. og jeg gik sur hjem.. kan denne dag blive DÅRLIGERE!!! Kyllingen har fået et lille hul i ryggen.. men virker ellers fin.. og fuldstændig upårvirket.. utroligt nok!! Nu er de alle lukket ind,.. og jeg tager mig en is-kur!! Ellers jeg jeg slet ikke tænke på konsekvensekvenserne!!
 >:(
ØV ØV ØV!!!!!

pylle pylle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 21 Juni , 2011, 17:31 »
jeg skal nu hen og desinficere min lille verden. Er det "nok" at vaske hele lortet ned med brun sæbe, brænde gulvet over med en brænder.. give kalk.. og strø staldren- eller hvad det nu hedder..

og skal jeg give en gang behandling til de andre høns i hele hønsegården også???

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 21 Juni , 2011, 17:41 »
Jamen Tine dog *t
Jeg tror kun, du behøver at behandle kyllingerne. Mht. rengøring er jeg på bar bund, jeg har indtil nu aldrig haft coccidiose. *k *k *k 7-9-13 Bank under bordet - Rør ved træ
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 21 Juni , 2011, 18:04 »
Du bør også desinficere. Der er en beskrivelse her
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=35
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 21 Juni , 2011, 18:10 »
Æv, sikken historie, men godt du har fået dine kyllere i behandling. Det er bare så uretfærdigt når det rammer, og man føler sig så magtesløs, når man står der og hiver sig selv i håret :(.

Pokkers til møgkat der har smag for kyllingesteg, men godt at høre, at der trods alt ikke skete mere.

Pøj pøj, med resten af kylle-ryllerne. Jeg *k for at de kommer sig!!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

pylle pylle

• Gæst
« Svar #10 Dato: 21 Juni , 2011, 20:20 »
1 mere tabte her til aften livet.. og 1 mere står for skud.. den sygdom er vanvittig aggressiv.
Kan slet ikke forstå det her nu skulle ramme..

Kyllingefolk.. tag jer i agt for den mest modbydelige kyllingedød!!
 <W <W <W

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 21 Juni , 2011, 20:35 »
ØV...   *t *t

*k for dine øvrige kyllinger.
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

pylle pylle

• Gæst
« Svar #12 Dato: 22 Juni , 2011, 12:26 »
en mere hænger nu.. endda en knoldkylling.. Jeg pumper vand i dem.. men der sker intet!!

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #13 Dato: 22 Juni , 2011, 14:19 »
Du skal behandle med et præparat, der hedder Baycox.
Bedste behandling er når det gives forebyggende, men kan også bruges helbredende.
Dog vil de der har fået skader på tyndtarmen formodentlig gå til, eller forblive svage.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #14 Dato: 22 Juni , 2011, 17:56 »
Hej Børge.
Jeg behandler med esbetre som jeg fik gennem dyrlægen.

Den kylling som hang til middag.. kan nu gå.. måske er sygdommen stagneret? jeg håber.. men tør ikke tro for meget.