Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu sælger jeg  (Læst 2024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Nu sælger jeg
« Svar #15 Dato: 20 Juni , 2011, 11:55 »
Og iøvrigt er akvariefisk heller ikke uden bekymring  ;)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #16 Dato: 20 Juni , 2011, 12:15 »
Og iøvrigt er akvariefisk heller ikke uden bekymring  ;)

;D Nej men dem kan man jo ikke lave unger ud af kunstigt  <H
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #17 Dato: 20 Juni , 2011, 16:28 »
Vi har jo alle høns for vores egen skyld men lige nu synes jeg at jeg har høns for rævens skyld og det er ikke fair overfor mine høns.

Efter planen bliver det i morgen at jeg får fanget mine englændere og så skal de ned til Gunni og bo på ubestemt tid, mens brahmaerne ryger over til en nabo som har beundret dem hver gang han kommer.

Så har jeg to dværghøner, en silke, to Hellevad, en maran unghøne og lidt maran kyllinger tilbage.

Problemet er at jeg er en "avler" af natur, når jeg har en race så er det fordi jeg vil noget med den. Men pt. så når kyllingen knap at få ring på før ræven er der. Og jeg gider bare ikke mere. Jeg har investeret rigtigt mange penge i dyr, i foder og i tilbehør og det er endt med rævemad.

Jeg vil ikke udelukke at jeg beholder maranerne, jeg vil heller ikke udelukke at jeg stopper med høns for jeg dur bare ikke til hyggehøns. Vi vil jo allesammen noget forskelligt med vores hønsehold. Og først og fremmest slippe for at ræven konstant blander sig.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #18 Dato: 20 Juni , 2011, 16:41 »
Jeg forstår dig udmærket.Jeg har selv mange gange været ved at opgive vagtlerne,men da jeg har investeret på den forkerte side af 8.000,00 synes jeg det er for dyrt at stoppe.Derfor kører jeg videre og håber på det hele vil lykkes.Du ser måske anderledes på det om et par dage. /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 20 Juni , 2011, 18:19 »
Jeg kan se ud fra manglende meldinger fra Johanne og andre, at mit forslag ikke faldt i bedste jord, så bare glem det.

Vi lader det blive ved den nemme løsning, nemlig bare at skrive "Nåhh hvor er det synd for dig".

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #20 Dato: 20 Juni , 2011, 19:16 »
Hej Lisbeth - jeg synes det var et FLOT forslag, ligesom mange andre med garanti også synes  /o Måske andre bare ikke er helt lige så hurtige til at få stablet sig på benene, som du er  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 21 Juni , 2011, 00:40 »
Vi har jo alle høns for vores egen skyld men lige nu synes jeg at jeg har høns for rævens skyld og det er ikke fair overfor mine høns.

Efter planen bliver det i morgen at jeg får fanget mine englændere og så skal de ned til Gunni og bo på ubestemt tid, mens brahmaerne ryger over til en nabo som har beundret dem hver gang han kommer.

Så har jeg to dværghøner, en silke, to Hellevad, en maran unghøne og lidt maran kyllinger tilbage.

Problemet er at jeg er en "avler" af natur, når jeg har en race så er det fordi jeg vil noget med den. Men pt. så når kyllingen knap at få ring på før ræven er der. Og jeg gider bare ikke mere. Jeg har investeret rigtigt mange penge i dyr, i foder og i tilbehør og det er endt med rævemad.

Jeg vil ikke udelukke at jeg beholder maranerne, jeg vil heller ikke udelukke at jeg stopper med høns for jeg dur bare ikke til hyggehøns. Vi vil jo allesammen noget forskelligt med vores hønsehold. Og først og fremmest slippe for at ræven konstant blander sig.

skal maranerne ned og gå ved mig ??? :D om ikke andet til at du kommer til fode igen ???
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 21 Juni , 2011, 08:06 »
LIsbeth jeg vil gerne sige dig tusind tak for dit tilbud og din omtanke :) det varmer helt utroligt meget

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 21 Juni , 2011, 08:29 »
Håber du giver det en chance.. Jeg står selv med alt for lidt høns for tiden.. Men kommer igen næste år.
Har detsværre ikke tid til at sikre mod ræven i år pga af lidt for meget arb.

Men jeg har stadig en af dine trefarvede :).. Den lidt specielle udbryder. Den render rundt i hælene på mig som en hund når jeg er ude.. Den vil bare ikke være hos de andre høns.. Så lav du bare lidt flere kyllinger af dem.. Så henter jeg /o

Fin ide med hjælp.. Men der er nok lige langt nok.. Og tid mangler jeg osse. Så der må jeg vist hellere springe over..

thorleif

• Gæst
« Svar #24 Dato: 21 Juni , 2011, 09:08 »
Jeg haaber virkelig at du finder en loesning, slig at du kan ha dine fjerkrae trygt for raeven, Johanne. Hvids du bestemmer dig for at bygge "Fort Knox", saa skal jeg bidrage med nogen aeg paa sigt, saa kan du nog faa HVIDE Croad Langshan i stor godkendt i Skandinavien. Jeg fik nemlig vide (af Joern Clevin) at de IKKE er indtaget i den Skandinaviske Standard. Der har du en ny opgave, GO FOR IT GIRL!

GKV

• Gæst
« Svar #25 Dato: 21 Juni , 2011, 10:34 »
Jeg er helt sikker på at Johanne kommer tilbage i fin stil, når nu de grimme oplevelser er kommet på afstand. At der skæres lidt ned i hønseholdet for en kort bemærkning er da bare godt, så kan hun gennemtænke, hvordan det hele sikres  bedreog også få den økonomiske del med i det projekt, for det er jo ikke gratis at lave om.

De engelske Araucanaer kommer nok ned til mig til "Opbevaring", så kan hun senere, hvis lysten fortsat er der igen få af de linier hun er så glad for.

Så der er op til flere måder at hjælpe på, jeg har nu gjort, hvad jeg er i stand til.

VH Gunni.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 21 Juni , 2011, 13:32 »
Så er mine 1.2 brahma samt en sølvrandet wyandot høne og en brahma kylling rejst ned til min nabo Henrik.

Jeg kommer sandsynligvis til at beholde min maran, tak for tilbuddene om at huse dem men jeg har svært ved at give afkald på dem, med mindre de for en kort bemærkning kan flytte ned til dig Diana. Med de andre i omegnen så kan jeg på sigt skaffe rugeæg af dem.

Jan jeg er super glad for at høre at Skævert stadig er i live :D den skøre høne.
Som Gunni er inde på så er min økonomi ekstrem stram :-\

Nu har jeg tiden for mig, arbejdsløs og venter på at få dagpenge engang til august/septeber så kan jeg ligeså stille få mit hønseri under kontrol

karina dj

• Gæst
« Svar #27 Dato: 21 Juni , 2011, 13:36 »
Du skal ha' det bedste med på vejen Johanne herfra... du bli'r jo herinde, og når du beholder maranerne er du jo ikke hønsefri og har ikke givet helt op...vel?   ;) Pyyha  ::)

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 21 Juni , 2011, 22:42 »
Jeg kommer sandsynligvis til at beholde min maran, tak for tilbuddene om at huse dem men jeg har svært ved at give afkald på dem, med mindre de for en kort bemærkning kan flytte ned til dig Diana. Med de andre i omegnen så kan jeg på sigt skaffe rugeæg af dem.

du kommer bare med dem der er rigelig med plads til dem... er hjemme hele dagen indtil 18 imorgen, skal bare lige ud og handle på et tidspunkt...
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...