Hej Johanne
Måske du lige skulle vente med beslutningen, til det værste raseri har lagt sig igen....
Men jeg forstår dine følelser, det er et rigtigt træls job at rydde op efter ham...
Jeg lavede for et års tid siden, en ekstra lille foranstaltning, og om det er det, som har holdt Mikkel væk, tror jeg nu ikke, men på den anden side, det er blevet en slat sværere for ham, specielt da hvis han skulle have noget med ud....
Så dette er et lille tip, som må benyttes frit... Det er uhyre prisbilligt, og meget enkelt at lave...
Indgangen til indvendig hønsegård, på indersiden, er der skruet en pind på, der ligger vandret, således hønsene må dukke hovedet, for at gå ind... Den gør det svært for Mikkel, at få noget med ud...
Samme bare udvendigt.... 3 Stk Tentor pæle, banket godt ned i jorden, samt 1 søm eller en skruem øverst på begge sider.... Nu tager man så et stykke hegnstråd, sætter fast på søm / skruen 1, lader det gå til og omkring tentorpæl 1, derfra til og omkring tentor 2, og lige så ved tentor 3, og videre til søm / skrue 2...
Pælene skal selvfølgelig være, lige præcis så langt fra hinanden, så ens største høne / hane, kan gå mellem dem...
Det kan jo være, jeres indgang er bredere end min, så må der måske tilføjes en fjerde pæl.
Men husk, søm/skruer, og hegnstråden... Som jo tjener det formål, at tentorpælene ikke kan bøjes i nogen retning...
Egentligt var det slet ikke opfundet, som et værn mod Ræven, men mod noget meget mere fredeligt, nemlig et Lam, som havde fået smag for hønsefoder...
Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan andre høns reagerer på det, men efter 10 minutter her, var hønsene helt fortrolige med det...
Det må da siges, at være nemt, og det tager Max 10 minutter at lave.
M.V.H....Benny..