Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Eller er det mon pingviner?  (Læst 5444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
Eller er det mon pingviner?
« Dato: 04 August , 2008, 12:35 »
Hils på vores nye kylle ryller....eller er det mon pingviner  ???

Sådan her skal i gøre søde børn

Mvh.
Majs  :)
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Eller er det mon pingviner?
« Svar #1 Dato: 04 August , 2008, 12:36 »
Det er pingviner  ;D

Men søde er de  <L
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 04 August , 2008, 14:11 »
Hvor er de bare søde, hvor ville jeg ønske, vi kunne nå at få kyllinger i år  ::)
Men mine høner har kun lagt æg den sidste månedstid, så jeg tror ikke vi ville kunne nå at få en høne skruk, og alt det der, der hører til.
Tillykke med dem, jeg går ud fra det er orper?

<M <M <M <M <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 August , 2008, 14:54 »
Nårhhhh altså <. <S <.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #4 Dato: 04 August , 2008, 15:39 »
Hvor er de bare søde, hvor ville jeg ønske, vi kunne nå at få kyllinger i år  ::)
Men mine høner har kun lagt æg den sidste månedstid, så jeg tror ikke vi ville kunne nå at få en høne skruk, og alt det der, der hører til.
Tillykke med dem, jeg går ud fra det er orper?

<M <M <M <M <M

Tak skal du ha   :)
Det er skulle gerne være australorps som moderen, men vi fik æggene udefra så vi kan jo ikke være helt sikre, sååååååååå.....

Mvh.
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #5 Dato: 04 August , 2008, 16:08 »
Enten er det et lidt gammelt billede, eller nogle sene kyllinger. Men hvad... De bliver jo store på et tidspunkt.

Det er sjovt at de har gult bryst, men bliver helt sorte senere. Vi har selv haft Australorps.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 04 August , 2008, 16:18 »
Man skal passe på hvad man ønsker sig, jeg tror minsandten jeg har en skruk høne. Jeg har tjekket i leksikon, og hun hakker efter mig og puster sig gevaldigt op, siger også en anderledes advarende lyd. Jeg har ikke følt trang til at løfte hende af for at tjekke fjer og varme og for at se om hun løber tilbage, men jeg tog de tre æg, der lå i redekassen ved siden af og puttede over til hende, jeg tror hun har fem så, men hun er IKKE samarbejdesvillig og hakker helt vildt efter mig. Jeg vil gå over om lidt og se om hun har godtaget de ekstra æg.
Gad vide om det er alt for sent på året til at det her kan gå godt?
Hvis jeg har ret , og hun virkelig er gået igang med at ruge, er der så noget særligt, jeg skal gøre for hende ud over at give hende ro. Jeg mener at have læst at rugende høner bare skal have korn og vand? Så skal jeg vel have vand og korn inde i huset hele tiden?
Jeg plejer bare at have æglægningsfoder i huset, og vand om natten. Kornblandingen plejer jeg at smide i hønsegården, så de har noget at få tiden til at gå med, når/hvis de er lukket inde om formiddagen.
De der berygtede skruk-lorte, går hun udenfor og laver dem, eller er det inde i huset sædvanligvis, eller er der ingen regel for det?
Ih, hvor er det spændende!

<P <P <P <P <P <P <P
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 August , 2008, 17:12 »
Jeg tror ikke det er for sent, så tror jeg slet ikke hønen var blevet skruk.
Når jeg har skrukhøns flytter jeg dem ud af hønsehuset og ind i et andet rum. Det gør jeg for at de andre høns ikke skal ligge flere æg derinde hvor hun ligger. For enten kommer der for mange æg under hende og inden af dem bliver til noget da hun så vil rotere æggene for at forsøge at holde dem alle varme. Ellers kan i risikere at kyllingerne kommer til at klække over flere dage da de ikke er lagt under samtidig og skrukken så ikke gider vente på at resten klækker.
Så jeg plejer at flytte skrukken, og når jeg så har set at hun har været af reden med alle kyllingerne 1. gang flytter jeg dem tilbage i hønsehuset.
Netop pga. alt flytteriet ligger mine skrukhøns i flyttekasser  ;) ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #8 Dato: 04 August , 2008, 17:24 »
 :D Det er pingviner, og rigtige søde.  <I
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #9 Dato: 04 August , 2008, 17:36 »
Enten er det et lidt gammelt billede, eller nogle sene kyllinger. Men hvad... De bliver jo store på et tidspunkt.

Det er sjovt at de har gult bryst, men bliver helt sorte senere. Vi har selv haft Australorps.

Billedet er splinter nyt, det er kyllerne også og vi venter næste kuld om 8 dage, vi kan ikke styre deres skruk  :D

Mvh.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 04 August , 2008, 18:58 »
Jeg har ikke rigtig noget andet sted at lægge skrukken, men jeg tror nu heller ikke de andre høner, kan komme til at lægge æg hos hende. Jeg vedhæfter et billede af hønen i redekassen. Der er også tre andre redekasser som de andre kan benytte.
Hun har heldigvis accepteret de tre æg, som jeg lagde over til hende, de er omhyggeligt puttet ind til de andre æg nu. Det er helt vildt spændende hvordan det kommer til at gå.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #11 Dato: 04 August , 2008, 20:31 »
Hej Marianne

Vores skrukhøner plejer at forlade deres redekasse en gang om dagen eller hver anden dag, der går de ud og spiser og drikker og sandbader og samtidig lægger de den der forfærdelige  <R skruklort <R

Held og lykke med det.

Mvh.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #12 Dato: 04 August , 2008, 20:43 »
Jeg tror ikke det er for sent, så tror jeg slet ikke hønen var blevet skruk.
Sidste år fik vi en skruk høne i september. Hun var førsteårs, og havde aldrig ruget før, så da det var så sent på året, og vi desuden ikke havde tænkt os at beholde hende, røg hun i fryseren. Vi skulle bare have sat hende i Den Blå Avis, det havde sikkert været god reklame.  ;)

Men efter min mening er en skruk høne noget af det sødeste. Næst efter en høne med kyllinger, naturligvis. Selvom det måske var knap så sødt, da min høne hakkede så jeg fik sår af det...  :-[
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 August , 2008, 21:21 »
Jeg har ikke rigtig noget andet sted at lægge skrukken, men jeg tror nu heller ikke de andre høner, kan komme til at lægge æg hos hende. Jeg vedhæfter et billede af hønen i redekassen. Der er også tre andre redekasser som de andre kan benytte.
Hun har heldigvis accepteret de tre æg, som jeg lagde over til hende, de er omhyggeligt puttet ind til de andre æg nu. Det er helt vildt spændende hvordan det kommer til at gå.

Tråden burde måske nok deles mer here it goes:
Man kan eksempelvis mærke hønens æg med en tusch eller blyant. Så kan du fjerne evt. nye æg hver dag. Dog er det store problem ikke at de andre høner ligger æg ved hende.
Problemet ved at have rugende høns i flokken kunne se ud som følgende:
Hønen går ud for at spise, drikke og hvad den nu ellers har brug for. I mellem tiden skal en af de andre høner lægge æg. En høne vil som regel lægge æg hvor der i forvejen er æg og går derfor ind i skrukkens rede. Kort efter kommer skruk hønen ind... Der er optaget i reden hun plejer at ligge i og derfor ligger hun sig ind i den næste. Hønen der var i færd med at lægge æg går af igen og når du så kommer hjem fra arbejde trækker du hårene ud af hovedet på dig selv da du opdager at æggene er helt kolde.
Jeg vil "æde min gamle hat" på at det også sker hos dig men meld da gerne tilbage om 3 ugers tid hvis du holder fast på at lade den ligge i den valgte rede.
En anden mulighed er selfølgelig at sætte noget hegn fast til reden så den kan strække ben men kun lægge sig på den samme rede igen. Hvis du gør dette så skal det også være overdækket.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 04 August , 2008, 21:25 »
Jeg starter lige en skruk tråd, havde faktisk tænkt på det, tak fordi du mindede mig om det Danny. :)
Tak for venlige ord til Majs og Magnus.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk