Man skal passe på hvad man ønsker sig, jeg tror minsandten jeg har en skruk høne. Jeg har tjekket i leksikon, og hun hakker efter mig og puster sig gevaldigt op, siger også en anderledes advarende lyd. Jeg har ikke følt trang til at løfte hende af for at tjekke fjer og varme og for at se om hun løber tilbage, men jeg tog de tre æg, der lå i redekassen ved siden af og puttede over til hende, jeg tror hun har fem så, men hun er IKKE samarbejdesvillig og hakker helt vildt efter mig. Jeg vil gå over om lidt og se om hun har godtaget de ekstra æg.
Gad vide om det er alt for sent på året til at det her kan gå godt?
Hvis jeg har ret , og hun virkelig er gået igang med at ruge, er der så noget særligt, jeg skal gøre for hende ud over at give hende ro. Jeg mener at have læst at rugende høner bare skal have korn og vand? Så skal jeg vel have vand og korn inde i huset hele tiden?
Jeg plejer bare at have æglægningsfoder i huset, og vand om natten. Kornblandingen plejer jeg at smide i hønsegården, så de har noget at få tiden til at gå med, når/hvis de er lukket inde om formiddagen.
De der berygtede skruk-lorte, går hun udenfor og laver dem, eller er det inde i huset sædvanligvis, eller er der ingen regel for det?
Ih, hvor er det spændende!