Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rets-systemet... på forbryderens eller offrets side?  (Læst 1480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kalle2712

• Passiv bruger
Sv: Rets-systemet... på forbryderens eller offrets side?
« Svar #15 Dato: 19 Juni , 2011, 23:37 »
Men hun vil jo ikke være ved at det er hende.

Det er lige meget når der er vinder på,,

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 19 Juni , 2011, 23:37 »
jo men selv om hvis hun får en bøde betyder det ikke hun vil betale for skade... måske vil hun trække det og anke sagen så er det år gået... dumme k......
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 20 Juni , 2011, 07:40 »
Jeg vil da tro, at hvis hun bliver dømt til at betale bøden, og med vidner og video, er det jo meget sandsynligt, har du også en god sag mht. at få hende dømt til at betale for skaden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 20 Juni , 2011, 08:58 »
Kalle har jo ret, meld det til hendes forsikringselskab, så går det helt af sig selv
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #19 Dato: 20 Juni , 2011, 09:11 »
Hej Wanda

Var engang udsat for noget i retning af det samme... Det var også uden for Brugsen, dog med den forskel, at det også var der jeg boede...

Og også her, var der en nabo der så det, skrev nummeret, og fortalte det.... Egentligt var skaderne meget diskrete, og meget svære at se, for det utrænede øje... Men de var der, ingen tvivl om det...

Vedkommende nægtede selvfølgelig, for jeg meldte det jo til forsikringen, og så måtte de jo klare det...

Der blev også en masse skriven, og hvad ved jeg...

Jeg var selvfølgelig, pissesur, for at sige det mildt... Men fik faktisk en raffineret form for hævn... Nu skal man jo huske, jeg anede ikke, hvem der havde påkørt min bil, så hos en kammerat, hvis kone havde strikkeklub, eller noget i den retning... Den glødende tråd var i hvert fald godt i gang med at kagle, og der var der så pudsigt nok en, der begyndte at snakke om biler.... Nå ja, jeg fortalte jo så min kammerat, om denne famøse bil, og dens nummer.... Uden i første omgang at bemærke, at kagleriet aftog i styrke.... Men da en af hønsene pludseligt brølede, hun havde FANDME ikke påkørt min bil.... Nu havde hun jo hele hønsegårdens opmærksomhed.... Men jeg fortsatte upåagtet min beskrivelse af skaderne.... Så kom der nok et brøl.... Det var Fandme løgn, der var ikke sket noget.... Hun var selv ude og kigge efter....

Nu kunne jeg ikke dy mig længere... Så jeg spurgte hende... Hvorfor i alverden er du ude og kigge efter, på en bil, du ikke har påkørt ????

Jeg ved ikke rigtigt, men jeg tror ikke hendes anseelse var helt så stor i hønsegården, som den ellers havde været før :-)))...

Så måske det var en ide.... Evt en lille advarsel til andre bilister, i den lokale sprøjte, og at parkere, meget langt fra damens bil...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #20 Dato: 20 Juni , 2011, 10:59 »
Hvis du er ligeglad med om du får de 13000 kr. kan du jo få lavet noget på den nye bil og bruge regningen derfra til politiet. Så kommer hun til at blive straffet, du får så ikke alle pengene, men hun får en lærestreg. Og kunne mekanikeren nu skrive en faktura hvor der står "forsikringskade" uden yderligere uddybning, ville det jo være perfekt.

;D

Det kaldes vist forsikringssvindel!

Hvis bilen ikke er mere end kr 5.000 værd og er skadet for kr 13.000, så bliver den erklæret får totalskadet og skal derfor ikke repareres.

Når forsikringssummen er udbetalt er den ødelagte bil forsikringsselskabet og du kan ikke anvende den til reservedele.
Med venlig hilsen Heidi