Nu har jeg fulgt denne tråd og det var i første omgang min mening ikke at kommentere den, for uanset hvad jeg end vil skrive, så vil det nok ikke på nogen måde ændre topper´s holdning til at denne selvfølgelig meget triste episode helt og holdent VAR dyrlægens fejl.
Det er korrekt at der ved denne vaccinering blev vaccineret i nederste del af brystet og derfor blev der taget extra hensyn især til stik dybden og selvfølgelig korrekt dosering.
Dette skulle normalt heller ikke give problemer.
Desuden var det også en helt anden vaccine, som der blev brugt i og med at den sædvanlige vaccine simpelthen ikke bliver produceret mere.
Jeg var ligesom ejer ikke selv tilstede ved denne vaccinering, men jeg var tilstede og fik selv vaccineret ved "2 halvdel" af vaccinerings dagen, som foregik hjemme hos mig.
Her snakkede vi selvfølgelig om at det var der var sket og vi snakkede også om mulige årsager.
Såsom at ved vaccination skal dyret være sund og rask (det var det helt sikkert også) og at dyret ligeledes skal være ustresset... og var det så nu det, i denne uvante situation ??
At skrive at der også kan dø dyr ved vaccinering i nakken, hjælper heller ikke ved Topper´s holdning og at skrive at al håndtering/behandling/indgivelse af medicin (dyr såvel som mennesker) har en minimal risiko for at det kan gå galt er helt sikkert også kun en ringe trøst.....
Jeg er altid selv indstillet på at der muligvis kan ske dødsfald efter en vaccination, men 7-9-13 så har jeg ikke oplevet det "endnu" .
Personligt vil jeg helst være fri fra vaccination, da jeg ikke mere kan se formålet i det (længe siden der været udbrud af ND) men så længe det er et krav fra myndighederne, og jeg gerne stadig vil udstille. Ja så må jeg jo tage den "risiko" det nu kan blive.
Alt i alt er det selvfølgelig en meget trist episode, men det var måske heller ikke sikkert at dyret havde overlevet vaccinen, hvis den var blevet stukket i nakken.

Ligeledes er det muligt at vaccinere selv, man skal "bare" tage et medicinhåndterings kursus.