Det var godt, at de kom i behandling. Jeg håber dog ikke, at det er en virus, for så virker antibiotika ikke. Det må vist være en talefejl fra dyrlægens side.
Selvfølgelig skal du da endelig gemme den resterende antibiotika i tilfælde af, at dine høns får brug får den inden udløbsdagen. Hvad hedder det præparat, du ha fået?
Får du brug for antibiotika en anden gang, siger loven at dyrlægen skal tilse dyret, før han må udskrive medicinen, så ved at have fået en større mængde sparer du nogle konsultationer. Bare husk ikke at give antibiotika ved den mindste skranten.
Min dyrlæge fortalte mig for et par dage siden, at det bliver sværre at få antibiotika til bl. a. høns, fordi de er konsumdyr, og loven siger, at der ikke må udskrives visse antibiotika uden forud undersøgt bakteriel prøve. En sådan prøve kan være 4-5 dage undervejs...og så vil mange syge dyr være afgået ved døden inden. Min dyrlæge havde lige fået en bøde på kr. 15000 fordi han som sidste redning til en kalv akut havde givet den Baytril.
Jeg kender efterhånden denne dyrlæge ret godt og da jeg jamrede noget over, hvad jeg så skulle gøre i fremtiden, når mine høns havde brug for hjælp, stak han mig en stor potion ...sådan for en sikkerheds skyld...og hvis han nu ikke selv var i konsultationen, hvis jeg kom en dag...osv....Det blev faktureret som ...vitaminer. Han bryder loven..ja..men jeg er taknemmelig og han ved, at jeg ikke misbruger det.
Jeg håber at behandlingen virker på din syge høne.