Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: nogen der ved hvad dette er?  (Læst 7275 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
nogen der ved hvad dette er?
« Dato: 02 Juni , 2011, 19:12 »
min ene høne har fået en stor sort plet ...tja det ligner faktisk at den er ved at rådne væk??? nogen der ved hvad dette skyldes..ringer til dyrlægen i morgen... da hun også er en smule forkølet stadig!
kig på de der røde nogle under næbet

0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
Sv: nogen der ved hvad dette er?
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2011, 19:13 »
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 02 Juni , 2011, 19:39 »
selet ingen bud???
så må dyrlægen komme ud i morgen og kigge på hende
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 02 Juni , 2011, 20:03 »
Jeg tror det er svamp.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2011, 20:39 »
tak tak for svar... men det må dyrlægen også kunne behandle... det er ihvertfald blevet større og større...
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #5 Dato: 02 Juni , 2011, 21:13 »
kig på de der røde nogle under næbet

De hedder hagelapper ;)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Juni , 2011, 07:24 »
ha ha tak hagelapper...
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Juni , 2011, 07:45 »
puha puha doktor dyr kommer her til formiddag og det koster da godt nok bare kassen..jeg skal regne med 1000-2000 kr men igen siger man a til at få dyr må man også tage regningen med... min høne er skidt i dag.. halen vender ned af of hun hoster så jeg håber virkelig min dyrlæge kan hjælpe den..heldigvis er det kun en høne :-[
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #8 Dato: 03 Juni , 2011, 08:26 »
puha puha doktor dyr kommer her til formiddag og det koster da godt nok bare kassen..jeg skal regne med 1000-2000 kr men igen siger man a til at få dyr må man også tage regningen med... min høne er skidt i dag.. halen vender ned af of hun hoster så jeg håber virkelig min dyrlæge kan hjælpe den..heldigvis er det kun en høne :-[

Du skal have et stort kram fra mig  *b fordi du har den indstilling. Jeg bruger selv dyrlægen, når mine høns fejler et eller andet. Da jeg første gang kom anstigende med en syg høne i konsultationen, var det først gang, at de havde haft en sådan patient, men den eneste måde vi kan få dyrlægerne til at læse op på deres pensum om fjerkræsygdomme er at bruge dem. Du er vel klar over, at det er noget billigere at bringe dyret til dyrlægen end omvendt  ;).

Jeg håber at dyrlægen for stillet en diagnose og finder en behandling, som kan sikre at din høne kan komme til at nyde sommeren.  *k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 Juni , 2011, 14:16 »
tak for krammet det var lige det jeg trængte til :D

det er ikke svamp men et sår ligne så jeg skal smørre den i crem.. alle høns er sat på antibiotika så jeg må ikke spise æggene eller slagte i de næste 30 dage :-(
hun fik en indsprøjtning med det samme og så skal de ellers have det antibiotika i vandet i 6 dage! sådan en bøtte antibiotika den mindste koster 400 kr og så må jeg ikke gemme det da det er ulovligt at opbevare :-)
det koster mig kun 9 kr pr. km i kørelsel til dylægen samt en konslutaion... og dyrlægen har 4 km her til.. håber min høne bliber frisk...

han mente det var vius efter flytning
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 03 Juni , 2011, 14:33 »
Det er muligt du ikke må gemme det, men der er helt sikkert en udløbsdato på. og den kan du roligt holde dig til.
Der er jo heller ikke nogen der siger jeg ikke må gemme antibiotika jeg har fået hos lægen hvis jeg ikke bruger det hele, jeg må bare ikke give det til andre end den der står på æsken, og du kunne helt sikkert ikke finde på at give det til andre end dine høns vel.... så tage det roligt, du har jo ikke stjålet det, men købt det.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 03 Juni , 2011, 15:59 »
Det var godt, at de kom i behandling. Jeg håber dog ikke, at det er en virus, for så virker antibiotika ikke. Det må vist være en talefejl fra dyrlægens side.

Selvfølgelig skal du da endelig gemme den resterende antibiotika i tilfælde af, at dine høns får brug får den inden udløbsdagen. Hvad hedder det præparat, du ha fået?

Får du brug for antibiotika en anden gang, siger loven at dyrlægen skal tilse dyret, før han må udskrive medicinen, så ved at have fået en større mængde sparer du nogle konsultationer. Bare husk ikke at give antibiotika ved den mindste skranten.

Min dyrlæge fortalte mig for et par dage siden, at det bliver sværre at få antibiotika til bl. a. høns, fordi de er konsumdyr, og loven siger, at der ikke må udskrives visse antibiotika uden forud undersøgt bakteriel prøve. En sådan prøve kan være 4-5 dage undervejs...og så vil mange syge dyr være afgået ved døden inden. Min dyrlæge havde lige fået en bøde på kr. 15000 fordi han som sidste redning til en kalv akut havde givet den Baytril.

Jeg kender efterhånden denne dyrlæge ret godt og da jeg jamrede noget over, hvad jeg så skulle gøre i fremtiden, når mine høns havde brug for hjælp, stak han mig en stor potion ...sådan for en sikkerheds skyld...og hvis han nu ikke selv var i konsultationen, hvis jeg kom en dag...osv....Det blev faktureret som ...vitaminer. Han bryder loven..ja..men jeg er taknemmelig og han ved, at jeg ikke misbruger det.

Jeg håber at behandlingen virker på din syge høne.
« Senest Redigeret: 03 Juni , 2011, 16:01 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 Juni , 2011, 22:18 »
jeg tror desværre jeg må bruge øksen i morgen...hun fik en sprøjte med antibiotika der skulle virke men hun får det dårligere og dårligere :-(
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 04 Juni , 2011, 20:07 »
min elskede orpington er blevet aflivet..alt andet var synd!!! hønsene skal have antibiotika i 6 dage og så håber jeg at det er ovre ... hønsehuset bliver grundig rengjort i morgen... det posetive er at jeg har en skruk de rnu ligger på 6 orpington æg  /o
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 Juni , 2011, 21:35 »
 *t

Håber at æggene bliver til fine, små  opi´er <L <L <L
Mange hilsner
Marit