Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udhæng på Moskus-andrik  (Læst 6139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Udhæng på Moskus-andrik
« Dato: 23 Maj , 2011, 11:09 »
Var i går ude hos Maja, og hente and+ ællinger, og så lige en fin blå andrik hun havde fået retur, han havde parret fint hos Maja tidligere, men kunne hos ny ejer ikke længere "finde ud af det" Da Maja så fik ham retur viste det sig at han ikke kunne trække parrings-aggregatet ind... Han virker ikke påvirket af det, æder og drikker og tuller rundt på andsk...
Det vides ikke hvor længe det har hængt der, eller hvad forhistorien er...Så Maja og jeg blev enige om vi ville spørge jer kloge mennesker herinde om hvad en sandsynlig fremtid for ham vil være?

Han er forresten fra 2010

Maja -> Du fylder endelig på, hvis der er noget jeg har glemt i farten, eller hvis du får mere at vide om hans "tilstand"  ;)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Sv: Udhæng på Moskus-andrik
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2011, 11:41 »
Nu kan de godt ret lang tid med den hængende til fri beskuelse..

Såfremt det stadigt er et problem idag, så er det jo nok et problem. ?

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2011, 13:07 »
hvis han parrer sig med den hængende så er det vel ikke problem,  jeg vil nok ikke prøve at få "den ind"  er "agregatet" ren? måse er der noget fysisk i vejen for den? ellers er han vil til ... steg ;)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Laila

• Bruger
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2011, 14:05 »
Han kan ikke parre med den nu... Og hvor længe den har "hængt" er ret uvist... Han er ikke i verdens bedste humør pt, han flyttede 2 gange i går  ;) Men vi kan selvfølgelig vende bunden i vejret på ham her en af dagene, og evt tage nogle billeder  :)
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2011, 16:11 »
Jeg synes da I skal vende bunden i vejret på ham med det samme og se efter at der ikke er noget i klemme der gør ondt og er grunden til at han ikke kan få den ind på plads, ikke noget at sige til at han er i skidt humør,,,, se efter om der er nogen betændelse eller andre ting der ikke høre til
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2011, 22:19 »
Laila, du har skrevet det som jeg ville gøre og husker godt, efter alt det vi snakkede om  /o

jeg kom til at tænke på i går da jeg snakkede med min kæreste om ham, og han siger at "den" skal være lys (hudfarvet) og let våd/klistret at se på.

som jeg husker det, var det stykke der stak ud mørkt og lige som om den var indtørret og måske tykkere end normalt (kigger ikke SÅ nøje efter når de parrer sig at jeg lige kan huske tykkelsen :) )

de går ofte lidt med "den" ude efter parring, men det er ikke det der er problemet her. det sidste stykke hænger ude hele tiden.
i den korte tid jeg havde ham igen, gik han nogen gange og trak "den" lidt ud og ind, men har ikke set "den" helt ude.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline PilMartins

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 Maj , 2011, 22:36 »
Hej hej... Her lidt forhistorie... Det er nemlig mig der har haft den dejlige andrik!  :)

Jeg købte ham her i det tidlige forår hos Maja, rigtig flot andrik og han var meget aktiv det første stykke tid og god mod ænderne. Dog efter kort tid ladge jeg mærke til at "den" hang meget ude, men som andre skriver ved jeg at den hænger ude efter parring, og han trak den også til sig i tide og utide. Det bekymrede mig derfor ikke til at starte med.  :) Han trivedes jo gevaldigt og blev flot stor!

Så vil jeg tro at det er knap en måneds tid siden at "den" begyndte at hænge ude permanent, og så undrede jeg mig?! Men jeg holdt øje med ham, tjekkede ham, og holdt øje når han parrede sig. Umiddelbart var der til at starte med ingen problemer ved parring, men så for 2 uger siden lagde jeg mærke til at det ikke lykkedes længere...  :( Han trivedes stadig og er jo blevet til en flot stor herre...

Jeg prøvede at spørge minsvigerfar der er landmand og også har moskusænder. Han sagde at jeg skulle give ham en chance og ellers var det nok desværre grillen...

Så ja, hvad det skyldes ved jeg virkelig ikke, men jeg håbede jo sådan på at han kunne blive god igen, han fortjener virkelig en chance... Synes han er sååå flot...

I må endelig spørge hvis i vil vide mere, måske det kan komme til en opklaring af problemet... Ville være skønt hvis han kunne blive "rask"...
1.4.8 Orpington/Australorps
11.7 Blomsterhøns-kyllinger
1.3 Moskusænder
1.1 Hunde (Shæffer/Bordercollie/Islandsk og en Lab!)
1.2 huskatte
2.5 Islændere
2.2 Shettere

*e

Offline Laila

• Bruger
« Svar #7 Dato: 06 Juni , 2011, 10:20 »
Claudius har trukket sine dele til sig :)
Er nok tvivlsomt om han nogensinde kan blive far igen, men han hygger med hans "pap-ællinger" og er sød og rar :)
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Juni , 2011, 20:53 »
ej hvor godt måske er der håb alligevel?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Laila

• Bruger
« Svar #9 Dato: 13 Juni , 2011, 20:42 »
Anna -> Der er ALTID håb :)
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte