Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Polyreb til elhegn. Godt eller skidt?  (Læst 12671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Polyreb til elhegn. Godt eller skidt?
« Svar #15 Dato: 18 Maj , 2011, 08:46 »
apropos spændingsgivere, så er der MAAAAAAANGE gamle landmænd der har nogle stykker... jeg fik min helt gratis ;) det er sådan en kraftig rød sag
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 18 Maj , 2011, 11:06 »
@ ina. du har så opfundet en meget billig måde at få/give elektrochok
på  /o .. Bare bøje sig fremover og hænderne i en zinkbalje med vand

og så hovedet op på en tråd med 8000 Volt .
Så er man et helt nyt menneske og har glemt sin fortid   ;D

Lige som Wanda her.......

Ihhhh det jo miiiig :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 18 Maj , 2011, 11:21 »
Manden min har endelig sat hegnstråd op til mig  *o

Vi er blevet rådet til alm hegnstråd på alm tentorpæle. Dem har vi sat op om hele baghaven da jeg har mange gårde fordelt rundt omkring i haven.

Så nu er der 3 rækker tråd ... fik en gammel tok tok elgiver af Rønnest herinde fra forum... måtte lige finde nogle reservedele blandt naboens kasserede tok tokkere ... så virkede den .... alt sammen gratis ..og netop noget man selv kan reparere på ..det kan man ikk med de nye fra harald hvor der bare sidder en print plade.

Har for nylig set en af de gamle der i gul og gratis til 200 kr. Men lur mig om ikk du kan finde nogle gratis rundt omkring.

Så langt så godt ... for uanset græs og lign der afleder elhegn skal du gøre din hønsegård rævesikker til når sneen ligger i driver og afleder dit elhegn. Netop der hvor ræven er RIGTIG sulten pga frost og kulde.

Vi vil med tiden også indhegne selve gårdene med strøm ... og ellers overdækker, kraver sten og net ned osv videre lige som du nu vil.

Min ræv har præsteret at grave 20 kg sten op og komme ind i gården.

Vi har da også en rævefælde stående .... men den er ikk gået i den endnu. Jeg ved der bare kommer en ny ræv så snart vi fanger en ... så det faktisk mere for at jeg også kan få lidt tilbage i form af ræveskind ... som betaling for alle de fjer den har ædt.

Så alfa omega er sikring sikring og sikring af selve gården.

Med venlig hilsen Søs

Offline Kåre Bach

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2011, 17:42 »
Hej Kåre - øeh og undskyld den manglende velkomst  ;D

Jeg ville ikke købe den i Harald Godtnok !

Jeg ville støve DBA  og  G&G  igennem for spændingsgiveren. Ofte kan du rende over en , sammen med en mængde tilbehør for en rimelig penge. De fleste spændingsgivere er nærmest uopslidelige , så en brugt ville jeg ikke betænke mig ved.
Hvis du falder over en af de gode gamle , der bare tok tok tok´ker derudaf , ja så er din lykke gjort : det er nærmest en evighedsmaskine - og der er pænt smæld på strømmen !
Jeg gav 75 kr for den seneste   ;D    Der kan købes mange fine høns for differencen ....

hanegalgak

Bedre sent end aldrig, men jeg er såmænd budt velkommen af andre :o)

Mht. Harald Skrald modellen, så er den nu indkøbt. Jeg vil gerne kunne installere det i weekenden, og har ikke kunnet finde nogle i DBA er GG som var specielt billige i nærheden. De fleste er ret dyre og for voldsomme til projektet.

Så jeg håber den gør hvad den skal.

mvh
Kåre

Offline Kåre Bach

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2011, 17:51 »
Søs, det med sneen, den havde jeg ikke lige overvejet...
Går ræven ikke i hi? Det burde den...

Jeg har nu været ude for at vurdere arbejdsopgaven.
Det ville nok have været lettere hvis indhegningen var helt firkantet og lige, og bygget af stolper og hønsetråd...
Det bliver lidt et puslespil, og der er rigtig meget bevoksning på bagsiden af naturhegnet, ud mod marken.
Men det lader sig nok gøre med lidt tålmodighed.
Hvor ofte jeg skal om for at fjerne skvalderkål og andet, må så vise sig.
Men det er jo ekstremt ujævnt og skævt, fordi det er bygget op omkring de træer der står rundt omkring, og stammerne/grenene er jo ikke just lige, overhovedet...

Jeg fik forøvrigt en ide engang:
Jeg kan ikke rigtig komme til at grave hegn eller fliser ned hele vejen rundt.
Alternativt kunne man købe en bunke tentor pæle, og så knalde dem i jorden med 10-20 cm de steder hvor der ikke ligger store sten begravet eller står træer.
Hvor langt skal der være mellem pælene mon?

mvh
Kåre

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 19 Maj , 2011, 18:32 »
Ræven går alt andet end i hi  ;) Det er om vinteren jeg har haft mine største tab = ca 25 fjerkræ mistet på en gang af en 3-4 gange .

Kan faktisk sagtens leve med en smule på tabslisten ..sådan en til to stk i kvartalet ... men de der ture hvor mikkel rydder 2-3 hønsegårde for ALT --det bare træls.

Mine gårde ligger også i skellet så jeg kender alt til upraktiske træer og skæve hegn.

En ræv kan komme ind af en åbning på størrelse med dens kranie ..hvis den virkelig vil ..resten af kroppen kan den møve ind efter forholdende.

Vil her gøre opmærksom på små ræveungekranier der er ude og øve sig på jagt. Desuden har de sidste voksne ræve de skød ovre på højen i januar været overraskende små .... så jeg ville banke pæle ned med max 4 cm mellemrum.
Med venlig hilsen Søs