Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ræv, Trapezplader og paranoia...  (Læst 1993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Klaus Arentoft

• Passiv bruger
Ræv, Trapezplader og paranoia...
« Dato: 16 Maj , 2011, 22:43 »
Damn! Så skete det: ræven opdagede at vi har høns, og især kyllinger. Jeg har lavet hønse- og kyllingehus
og løbegårde efter alle kunstens regler, og alligevel: fand'me om den ikke trak en kylling ud mellem
maskerne i dyrehegnet  >:( De er ret store, mine Australorps-kyllinger på 14-16 uger, men alligevel lykkedes
det for Mikkel Ræv.

Jeg har nu sat hønsetråd op på indersiden, så kyllerne ikke stikker hovedet ud mellem maskerne,
sat 3 rækker brædder op på ydersiden, og forstærket overdækningen helt ud i det perfide...
Jeg har også gravet ekstra trådnet 40 cm ned lige uden for hegnene, og lagt sten i kanten.
Og det gælder både hønse- og kyllingegård.

Okay: totalt sikret. Intet overladt til tilfældighederne.  /o
Og dog: (Og her kommer paranoia listende) der var nemlig rævespor på Trapezplade-taget af kyllingehuset, (160 cm højt)
Og så spørger jeg lige jer andre: Er der nogen dokumentation for, eller skræk-eksempler på, at ræven gnaver sig igennem Trapezplader?
Eller er det bare mig, der er fuldkommen sygt paranoid nu?  ???
Jeg gider altså ikke den ræv. Den står og glor ved højlys dag, som om det der DEN der ejer det hele.
Men jeg skal nok få den udmanøvreret. Jeg roser nemlig mig selv af, at være klogere end den. 7-9-13...

Stor hilsen,

Klaus

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ræv, Trapezplader og paranoia...
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2011, 22:50 »
Klaus, du manngler lige en enkelt og ret god foranstaltning.... STRØM
Ræven kan hvis den vil, uden problemer gnave hul i dine trapezplader.

Strøm hele vejen rundt i 10 og 15 cm over jorden, og så evt på kanten af taget,,, det er nok det mest effektive jeg har prøvet nogensinde  /o

Du skal jo gerne kunne sove roligt om natten  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Klaus Arentoft

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2011, 23:03 »
He-he, Ina..
Jeg ved det. Har korresponderet med én på DBA her til aften, som vil sælge en MiniMaster
med isolatorer, tråd og hele molevitten for Kr. 500.- + Post.
Så den springer jeg nok på i morgen, og på onsdag er det så sat til, håber jeg.

Nu skal alle bare overleve så længe, meeeen, mon ikke vi/de gør det? Inkl. Mikkel Ræv, desværre ;D
Men han skal have en overraskelse, han, eller rettere hun, aldrig glemmer.
Glæder mig allerede. (Gud, hvor er man egentlig ond)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 16 Maj , 2011, 23:11 »
Jamen lige nu er der så mange andre byttedyr på markerne, så ræven behøver ikke foragere i vores hønsegårde, det er værre om vinteren, og da kunne man da smide en pose billig hundefoder i skællet og resterne af slagtehanerne, så kan man vist ikke gøre det bedre, men jeg går ind for at holde rævepelsen ude af hønseriet.
God arbejdslyst med projektet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn