Bethe har skrevet til mig, jeg citerer her i håb om gode råd fra flere end mig selv.:
intet har hjulpet de nye sidder hele dagen på en tyk pind i hønsegården, der er anbragt vand og foder til dem på pinden så de sulter ikke men, her til morgen var der blod på sovepinden og i sandet under,det gør mig meget fortvivlet, hvad skal jeg gøre?? kan du give mig et råd?
Til Bethe vil jeg sige, at jeg på et tidspunkt fik to nye voksne høner i min hønsegård, i mit tilfælde var det hanen, som ellers plejede at være skikkelig, der jagtede damerne, og det var ikke kærlighed, han havde i tankerne, han hakkede dem til blods.
Jeg endte med at sælge dem videre til en anden, med stor ærgrelse, for det var høns, jeg havde hentet på Sjælland, og som ikke var nemme at få fat i.
Jeg kan godt forstå, du er rigtig ked af det, for sådan ville jeg også have det, men blandingshøns er tit endda meget hårde og intolerante overfor nye høns. Hvis dine gamle høns har en vis alder,
kunne det måske være tiden at forfremme dem til suppehøns, og lade de to nye være starten på en flok af yngre høns, og måske i nogle spændende racer?
Jeg ville sådan ønske, jeg kunne svinge en magisk stav og komme med det gode råd, der fik dem til at leve fredeligt sammen