Fortsætter lige i denne tråd, da mit spsm er vedr kyllingefoder/-maver. Mine 7 kyllinger er nu 2 henholdsvist 3 uger.
Har svært v at finde ud af hvorfor et par af mine 7 kyllinger stadig har tynd mave. Da jeg fik dem for 2 uger siden, var der flere, ja måske de fleste der havde tynd afførring, og nu er der 2 tilbage. Det lugter dårligt, og er mørktgulligt til brunt.
Kyllingerne trives alle fint, og vokser til. De 2 er blandt de 4 mindste (2 uger), men er vakse nok ved havelågen, m mad og drikke samt afsøgning af "nye græsgange".
Kyllingerne får startfoder, har adgang til knust kul og skaller, undulatblanding og naturligvis rent vand. De bliver dagligt tilbudt vådfoder med havregryn eller havreklid, A38, æg eller ostehaps eller rejer eller kyllingekød, og en smule hvidløg. Jeg har også m held klippet lidt græs, purløg, mælkebøtter, hønsegræs eller kløver og lagt over eller iblandet vådfoderet.
De går på tørret hamp, men får dagligt en luftetur i hønsegården med eller uden Maran hønen (som slet ikke ville være skruk). I hønsegården er der jord og sand, og af og til lægger jeg en græstørv til ormeskattejagt.
Jeg regner ikke med at situationen er hyperakut, så længe kyllingerne trives, men kan nogen af I erfarne "kyllingeførere" se hvad der mangler?? Mere brød, mere grønt eller mere protein