Jeg forstaar godt hvor tragisk det er naar raeven tager vores husdyr/fjerkrae. Jeg synes dog at det er vores ansvar at vi holder vores dyr trygge ifra rovdyr samt rotter og mus. Det er ikke nemt, og det koster at bygge godt, men det er vaar pligt. Men jeg synes ikke vi skal fange/skyde raeven paa denne tid af aaret, den har unge. Ja, det er nemt aa sige at der er for mange raever, men mon det ogsaa ikke er vores fejl? For mange aar siden ordnede naturen op i det hele, og holdt en fin balance i nummer og kvalitet paa raever, ulv jagtede nemlig raev, og de svageste blev draebt af ulven, og de bedste dyr undslap, og de sterkeste overlevede, slig er naturen. Men mennesket ku'ikke lige ulv, den var for sterk og listig, saa vi udryddede den. Jeg er meget FOR raevejagt, men ikke i hvalpetiden. Mange tror raeven er en lyst-morder, den gaar ind i gaarden og draeber saa mange den kan, men den kan kun fragte en af gangen tilbage til hvalperne. Hvids du lar de doede dyr ligge, og ikke forstyrrer raeven, saa vil den hente dem alle, fordi den trenger mad. Saa jeg haaber, Ling, at du bygger bedre hoense hegne, og tager vek den felde du har sat op. Vi EJER ikke naturen.