Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Afstemning

Har du haft besøg af ræven og få taget dyr?

Nej ALDRIG :)
48 (44.4%)
Ja, 1 enkelt gang :(
17 (15.7%)
Ja, et par  gange :(
26 (24.1%)
Ja, mange gange :(
17 (15.7%)

Totale antal stemmeafgivende: 101

Forfatter Emne: Besøg af ræv !!  (Læst 15163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Besøg af ræv !!
« Svar #15 Dato: 12 Maj , 2011, 23:00 »
Nogen bud på hvad vi skal forlange pr stk for hønsene? De er fra sidste år.

Du kan jo prøve at spørge her på Forum om der er nogen der vil sælge dig tilsvarende høns i deres bedste alder, og hvad de i givet fald skal have for dem.

Jeg tror de er 200-250 kr værd pr stk.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 12 Maj , 2011, 23:49 »
Velkommen på forum, Hanne :D
Sikke dog en skrækkelig oplevelse *t
Jeg har desværre også haft uønsket besøg af hunde i haven nogle gange /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline muttiline

• Bruger
« Svar #17 Dato: 09 Juni , 2011, 08:58 »
Tak for jeres svar. Vi  forlangte 250 kr for de to høns, men fik 500 kr samt penge til et nyt hus. Så når nu det ikke kunne være anderledes, er vi godt tilfredse. De to der overlevede har det fint.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #18 Dato: 09 Juni , 2011, 09:34 »
Mht. afstemningen, så er det sådan hos mig, at jeg næsten hver eeneste nat har haft besøg af ræven. Men jeg har aldrig i mine over 45 år som hønseavler fået taget høns af ræven.
Derfor stemte jeg, at jeg havde haft besøg af ræven mange gange.
Det var det spørgsmålet gik på, ikke om ræven havde haft held med at tage fjerkræ.

El-hegn holder ræven - ikke langt væk, for den går langs el-hegnet - men den kommer ikke igennem til gårdene.

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 09 Juni , 2011, 10:06 »
Ja selv om jeg kun har haft høns i 2-3 dage. Så ved jeg ikke om Mikkel har været her.
Men men men, ved at, da min mand før har haft høns her på gården, og hans forældre før ham, da havde de jævnligt besøg af ræven.
Han kom selv ved højlys dag og nappede en høne eller to, både på gårdspladsen og i stalden  /d En dag da svigerfar afslørede Mikkel i hans færden i stalden (igen midt på dagen), så smuttede han da bare mellem benene på svigerfar ud gennem døren  :o
Vi bor lige op og ned af skoven, og vi har da nogen ræve, så han kommer nok igen, vi har da både set flere og hørt dem ude i gruset om natten. Men så må vi regulere lidt bedre i dem, da det er vores egen skov  ;)

Men nu har vi hønsene i hønsegård om dagen (når de alså ikke går ind til gederne  :P), også bliver de forsvarligt lukket inde om aftenen.
Men vi har da heldigvis vores hunde, som ikke går i vejen for en slåskamp med mikkel, hvis han kigger forbi  /o Men skulle der komme en høne ud af gården, er de nok ikke bedre end Mikkel  ::)

Nå men jeg stemte at vi havde haft besøg af ræven mange gange, for ved han kommer  :-\
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2011, 23:12 Fra C. Kjær »
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 09 Juni , 2011, 10:19 »
Med besøg af ræven så mener jeg at den har taget høns, jeg ved godt at det ikke fremgår af mulighederne, men det kan jo ændres.

Jeg er også sikker på at ræven patruljere rundt hos mig hver aften/nat, men 7-9-13 så sker der ikke noget, hvis jeg bare husker at lukke for hønsene om aftenen.

Den har gudskelov ikke kommet ved højlys dag.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #21 Dato: 12 Juni , 2011, 17:46 »
Jeg har i de sidste uger set Mikkel flere gange hver dag. Det er dog ikke sket noget. Tror mit elhegn virker godt nok.
Stadig, så er jeg mere bange for Mår og Mink....

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Ling

• Bruger
« Svar #22 Dato: 13 Juni , 2011, 00:14 »
Vi har lige i går haft besøg af ræven, for første gang. >:( Har så heller ikke el-hegn, kun dyrehegn rundt om alle folde.
Men det var en mærkelig oplevelse -- vi stod ved 16 tiden og så på dyrene, og ind på folden kommer ræven gående, snupper en gæsling og vender om og går lige så roligt ud igen. Den var fuldstændig ligeglad med at vi råbte og skreg af den.
Senere fandt vi ud af at den også havde gravet sig under tråden ind til vores store brahmakyllinger og hentet mindst en af dem.
Så nu har alt fjerkræet fået udgangsforbud, indtil vi får sat el-hegn op eller ræven er gået i den fine fælde, som vi lige har sat op.
Brahma stor + dværg, australorps, welsumer, purhøns, kalkuner bronce + kobber, cauchois duer, guldfasaner og undulater.
www.herning-fjerkraeklub.dk
www.australorpsklubben.dk
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.brahma-klubben.dk

thorleif

• Gæst
« Svar #23 Dato: 13 Juni , 2011, 00:43 »
Jeg forstaar godt hvor tragisk det er naar raeven tager vores husdyr/fjerkrae. Jeg synes dog at det er vores ansvar at vi holder vores dyr trygge ifra rovdyr samt rotter og mus. Det er ikke nemt, og det koster at bygge godt, men det er vaar pligt. Men jeg synes ikke vi skal fange/skyde raeven paa denne tid af aaret, den har unge. Ja, det er nemt aa sige at der er for mange raever, men mon det ogsaa ikke er vores fejl? For mange aar siden ordnede naturen op i det hele, og holdt en fin balance i nummer og kvalitet paa raever, ulv jagtede nemlig raev, og de svageste blev draebt af ulven, og de bedste dyr undslap, og de sterkeste overlevede, slig er naturen. Men mennesket ku'ikke lige ulv, den var for sterk og listig, saa vi udryddede den. Jeg er meget FOR raevejagt, men ikke i hvalpetiden. Mange tror raeven er en lyst-morder, den gaar ind i gaarden og draeber saa mange den kan, men den kan kun fragte en af gangen tilbage til hvalperne. Hvids du lar de doede dyr ligge, og ikke forstyrrer raeven, saa vil den hente dem alle, fordi den trenger mad. Saa jeg haaber, Ling, at du bygger bedre hoense hegne, og tager vek den felde du har sat op. Vi EJER ikke naturen.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 13 Juni , 2011, 08:20 »
Åh, Lene, jeg håber, I får lavet jeres hegn hurtigst muligt. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KEW

• Bruger
« Svar #25 Dato: 13 Juni , 2011, 09:30 »
Syntes ikke muligheden:
Ja jeg har haft besøg af ræven, men den fik ikke nogen.
Er med i undersøgelsen....
Tror også kun det er mere held end forstand.
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 13 Juni , 2011, 10:09 »
Nu tager katte, ræve og slanger også en masse mus og rotter, så Søren vil du hellere have flere af disse dyr (rotter tager forøvrigt også æg og fjerkræ).
Hvis der ikke fandtes de nævnte rovdyr.

Og hvorfor er det egentligt mere slemt når et dyr dræber et menneske end når vi dræber hinanden ??

Mennesker er der forøvrigt også alt for mange af  ;)

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
« Svar #27 Dato: 13 Juni , 2011, 10:20 »
Og hvorfor er det egentligt mere slemt når et dyr dræber et menneske end når vi dræber hinanden ??

Mennesker er der forøvrigt også alt for mange af  ;)

NETOP! Der er ALT for mange mennesker på vores lille planet.

Det er simpelthen synd for dyrene, deres hjem bliver fældet, de bliver jaget og til sidst uddør de. Og så er det først efter det er for sent, at alle siger "nej, hvor er det synd"

Mennesket er den værste skabning på jorden. Det er så ligeglad med alle andre end sig selv  >:( >:( >:( >:( >:(

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

karina dj

• Gæst
« Svar #28 Dato: 13 Juni , 2011, 10:43 »
Her på Bornholm har vi siden 80'erne heldigvis ikke ræv, og det var en kæmpe kæmpe kæmpe lettelse at flytte herover...

Men nogen skal jo ta alle de mus og rotter...så vi har bare maaaange musvåger! Vi har osse mink, så man er ikke helt fredet. Jeg lukker kun for det ene af mine 3 hønsehuse om natten, og det er fordi de ikke har en lem, men en dør. Èn eller anden dag er jeg sikkert uheldig at blive opdaget af enten duehøg eller mink, og det ligger da og skurrer i baghovedet...men generelt vil jeg sige der ånder fred og idyl i mit hønsehold... Så bare kom herover, vi har et fjerkræparadis på denne ø  ;D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #29 Dato: 13 Juni , 2011, 13:28 »
@mico. Du har desværre nok ret. Vi mennesker er ved at være så stor en succes at vi udrydder os selv. Det mest triste er, at der ikke er nogen, der vil savne os *s.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand