Mine haner galer både til hinanden og naboernes. Ikke destro mindre er der inført en uskreven regel om blandt de herrer ; at der gales 15-30 minutter ca over 3 gange i løbet af dagen .. sårn ca morgen, middag og aften.
Så ja ..de galer i løbet af hele dagen .. men bestemt ikke HELE dagen.
De fleste naboer har høns (hane) .. men vi bor alle i 500 til 1000 meters afstand af hinanden. Jeg har her i haven 5 haner med hver deres dameflok ...og alligevel hersker der almindelig ro og orden lige bortset far de tidligere nævnte kommunikationstidspunkter.
Din nabos lille hane (det lyder som en lille en når du siger den har en skinger stemme) snakker sikkert med nogle andre haner.
men som jeg læser det er det mest om morgenen det generer dig ... og der kunne lysisoleret hønsehus ( det må da lige være noget for en der kan lide arkitekttegnede ting )samt udlukning ved 8 tiden være løsningen.
Og så vil jeg da foreslå en observation af om det egentlig er hele dagen han galer .. eller om det kun er i enkelte perioder hen over dagen.
Har man først set sig gal på en lyd så fokuserer man på den så det føles som hele tiden !
Du kan ud over dine egne forslag evt foreslå valg af anden race ... personligt holder jeg selv mest af de dybe hanegal store racer kommer med ..... den skingre der kan også drive mig til vanvid.
Held og lykke
Ps .. foreslå endelig gerne dette forum for din hønseglade nabo