Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udrugning på Bryndum skole  (Læst 6509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #45 Dato: 02 Juni , 2011, 20:37 »
tillykke med dagen..
kanon billeder af kyllingerne.. de børn har virkelig fået sig en oplevelse!! /o
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

frida

• Gæst
« Svar #46 Dato: 02 Juni , 2011, 21:25 »
Hvor er det bare en helt suveræn fantastisk oplevelse du har givet en hel skole. Hvor jeg bare beundrer dig /o Hold da op, hvor jeg gerne gad give samme oplevelse til mine børns skole ;D. Men jeg har hverken rugemaskine eller kendskab til udrugning i en sådan ???
Tusind tak fordi du indvier os i denne oplevelse /o /o /o

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 02 Juni , 2011, 21:58 »
Tak ;) Nu skal ungerne bare have kyllingerne ovre på skolen de næste tre uger, så det bliver spændende hvordan det skal gå. Hvis skolen er med på det (og det tror jeg) så gentager jeg det fremover i de nye 0. klasser ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #48 Dato: 02 Juni , 2011, 23:16 »
 /o /o /o /o

Jeg tror jeg har sagt alt hvad der ellers bør siges, så det skal jeg skåne dig/Jer for at gentage.
Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 06 Juni , 2011, 17:51 »
20 kyllinger tilbage. Jeg aflivede den lille med det mærkelige ben idag. Den var blevet bedre og kunne gå, men besværet, så syntes ikke jeg ville lade den lide mere. Det havde børnene stor forståelse for, så de ville høre hvordan det skulle foregå. Jeg forklarede at der var flere metoder, men at det var lettest og hurtigst for begge parter hvis den blev smidt ned i jorden. Forklarede også at man kunne bruge andre metoder, og de godtog det hele. De ville nu helst have den til dyrlægen, men det sagde jeg ikke kunne lade sig gøre, den ville bare lide mere og det kunne de jo godt se! ;)

Resten af kyllingerne vokser ekstremt! De fylder godt nok meget. Især den lille Sebrigt, de toppede hollændere og de tre blå er et stort hit blandt dem alle!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 15 Juni , 2011, 23:13 »
Nu er de 20 kyllinger flyttet herhjem. Det begyndte at lugte i klassen, så vi blev enige om at det var bedst at de kom herhjem. Til næste år tror jeg så bare at vi flytter fem styk ud i et lille hus med løbegård, så kan de få glæde af dem i endnu længere tid :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #51 Dato: 16 Juni , 2011, 00:15 »
Alle børn burde have en som Mikkel i deres nærhed!!!! RESPEKT.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #52 Dato: 16 Juni , 2011, 00:24 »
Også stor respekt herfra.

Mvh
Erik Andersen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 16 Juni , 2011, 12:07 »
Tak :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 16 Juni , 2011, 13:38 »
Alle børn burde have en som Mikkel i deres nærhed!!!! RESPEKT.

Nemlig!!  /o
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 04 Juli , 2011, 20:48 »
Nu er kyllingerne så ved at være 5 uger gamle, og de er faldet rigtig godt til. De har fået deres helt egen gård med et lille hus, hvor de bor sammen med en skruk silkehøne. Det ser desværre ud til at der er rigtig mange haner. Allerede nu kan jeg se at de tre New Hampshire er haner, det samme er de tre landhøns, Braklen er også en hane og ihvertfald den ene Wyandot, den anden er jeg i tvivl om endnu. Den lille Sebright håber jeg stadig er en høne, men det kunne godt se ud til at det bliver en hane, for den lille skid banker samtlige andre, selv kyllingerne på 8-9 uger + den har sat en lille prik til bagkammen :) Orpingtonen ser ud til at blive en høne, den har nemlig en meget lille kam, så det håber jeg lidt på. De toppede kan jeg slet ikke se det på endnu, jeg tør slet ikke at byde, men hvor er de dog charmerende, det er virkelig en race sammen med Sebright der har gjort indtryk på mig i dette forløb. Til sidst er der de tre Araucanaer, dem kan jeg ikke sige med sikkerhed, men det tyder på 2,1, nu ser vi. Min plan er at beholde tre høner selv + den lille Sebright. Resten bliver forsøgt solgt fra, hanerne må eventuelt ende som grillkyllinger. Oprindeligt var det meningen at klassen skulle have overskuddet, men da samtlige klasser i underbygningen på vores skole er blevet splittet op og blandet med eleverne fra en anden skole som er kommet til efter at deres skole blev nedlagt er ungerne nu fordelt udover tre klasser, så jeg ved ikke lige hvad jeg gør. Har tænkt mig at jeg giver dem til klasselæreren, så kan hun bruge dem til opstart med hendes nye klasse, det tror jeg er bedst :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 05 Juli , 2011, 12:55 »
Jeg har fået af vide, at de toppede skal være ca 8 uger før man kan se forskel, men er de ikke bare charmerende ;) Jeg har 3 fra det ene kuld hvor den ene er lidt større end de andre, så jeg tror at det er 1.2.
Ellers har Topper været utrolig flink til at svar på spørgsmål om de toppede, de voksne jeg har kommer fra ham.
Tillykke med teoriprøven /o
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 05 Juli , 2011, 13:08 »
De er vildt charmerende, så stille og rolige som de bare lunter rundt i en lille flok og kvidre helt vildt. De er meget mere selvstændige end de andre kyllinger. Jeg tænkte på om man ikke kan se det på toppen? Her to med kæmpe top, en med en mellem og to med små toppe ;)
Og tak skal du have, var glad for at få det overstået :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 05 Juli , 2011, 14:25 »
Topper fortalte at man skulle se det på fjererne nede ved haleroden??? Jeg har også forsøgt at se om dem med runde toppe, er høner, da de, når de bliver voksne har forskel på toppen, høne rund, hane page top :D
Som voksen hane, er de meget obs på hønerne, efter at han har overtaget flokken, har jeg flere høner der blevet bare på ryg og vinger.
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 05 Juli , 2011, 15:01 »
Det er sadelbehænget han mener, det viser sig nok hurtigt ved hollænderne. Lange spidse fjer lige over halen = en hane. Almindelige fjer = en høne ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.