Nu er kyllingerne så ved at være 5 uger gamle, og de er faldet rigtig godt til. De har fået deres helt egen gård med et lille hus, hvor de bor sammen med en skruk silkehøne. Det ser desværre ud til at der er rigtig mange haner. Allerede nu kan jeg se at de tre New Hampshire er haner, det samme er de tre landhøns, Braklen er også en hane og ihvertfald den ene Wyandot, den anden er jeg i tvivl om endnu. Den lille Sebright håber jeg stadig er en høne, men det kunne godt se ud til at det bliver en hane, for den lille skid banker samtlige andre, selv kyllingerne på 8-9 uger + den har sat en lille prik til bagkammen

Orpingtonen ser ud til at blive en høne, den har nemlig en meget lille kam, så det håber jeg lidt på. De toppede kan jeg slet ikke se det på endnu, jeg tør slet ikke at byde, men hvor er de dog charmerende, det er virkelig en race sammen med Sebright der har gjort indtryk på mig i dette forløb. Til sidst er der de tre Araucanaer, dem kan jeg ikke sige med sikkerhed, men det tyder på 2,1, nu ser vi. Min plan er at beholde tre høner selv + den lille Sebright. Resten bliver forsøgt solgt fra, hanerne må eventuelt ende som grillkyllinger. Oprindeligt var det meningen at klassen skulle have overskuddet, men da samtlige klasser i underbygningen på vores skole er blevet splittet op og blandet med eleverne fra en anden skole som er kommet til efter at deres skole blev nedlagt er ungerne nu fordelt udover tre klasser, så jeg ved ikke lige hvad jeg gør. Har tænkt mig at jeg giver dem til klasselæreren, så kan hun bruge dem til opstart med hendes nye klasse, det tror jeg er bedst