Så er der nyt fra skolen

Jeg er lige kommet hjem efter at have været ovre for at lyse æggene igen. Det foregik på samme måde som sidst, men med en del flere spørgsmål idag, så det blev lige en tur på lidt over en time, men det gør nu ikke mig noget, jeg syntes bare det er hyggeligt

..
Vi lyste samtlige æg og fik bekræftet at der var en del tomme imellem, men nu er æggene selvfølgelig også blevet transporteret.
28 æg blev lagt tilbage i maskinen med helt sikre levende kyllinger i og tre blev lagt i som tvivlere.
De 28 befrugtede og levende kyllinger fordeler sig på 8 racer. Der var følgende:
6 brakel, 6 hollændere, 1 orpington, 3 araucana, 4 new hampshire, 2 wyandot, 2 sebright, 4 landhøns, så det er fint nok. De tre tvivlere var: 1, maran, 1 wyandot og 1 toppet hollænder. Håber der kommer 20 kyllinger, der skulle gerne værre en til hver, hvis ikke, så har jeg en nødplan herhjemme, men det er kun til nødstilfælde. Skal på skolen igen mandag, tirsdag og onsdag, måske også i kristi himmelfart, men det er kun hvis det ikke ser fint nok ud onsdag

Ud af dem jeg smed ud var der nogle som var døde undervejs. 2 sebright, 1 silke, 1 maran og en toppet hollænder, men det er jo hvad der sker

Glæder mig til på mandag!