@ Rudy, Det er det originale varmelegme der sidder i. Der er en skrue på den oprindelige termostat, men jeg har valgt den anden termostat da den er nemmere at forholde sig til. Min afbryder jo bare den oprindelige termostat der står ca. 60 % skruet op. Den skal så bare tænde og vente på at den bliver slukket. Man kunne måske skrue lidt ned for den, så den kommer med mindre fart på. Så kunne man måske begrænse den overopvarmning der sker og komme tættere på dine 0,1 grad.
@ tak for din optimisme jeg håber jo også på det, men er også lidt opsat på at få en god klække% Kan du uddybe hvad det er for en sensor /afbryder. Har set en i galleriet ifb med en ægge-vender-rulle-bakke som jeg var meget tæt ved at kopiere?? Men kom så på det med vuggen (som i de store industri maskiner)

Har set flere på youtube der får kyllinger ud af en gammel køletaske med en pære i, så nu har jeg bestemt mig for at så kan jeg også lære det med en sådan "rigtig" rugemaskine". Der vil jo også altid være nogle lærepenge der skal betales, og jeg har trods alt kun kørt 3 gange med maskinen og har 1. forsøg med den modificerede model til gode.

Glæder mig til weekenden hvor jeg skal have æg i maskinen.
Indtil da skal jeg i morgen se om der kommer 10 orpingtoner ud af de 10 æg der var befrugtet (i min Rcom20) ud af 18.

Har lige vejet mine orpingtoner af 1. rugning i rcom. Jeg vejer dem hver uge for at få et indblik i hvorledes de har deres tilvækst. Det er lidt vildt at se at de på en uge fordobler deres vægt. Fra 35 g ved uge 0 til 260 g ved 3 uger. Selvom de ikke har fordoblet deres vægt den forgangne uge så er tilvæksten for tredje uge i streg steget (100 g) Det bliver spændende at følge i ugerne frem. Er der mon andre der har data af den karakter som de vil dele???
mvh
Johan