Jeg er meget glad for vores Wyandottere og vi startede "kun" med 3 sidste år i august. Racen er utrolig nem at få gjort tam og håndfodring er et hit. De er gode til familier med børn, for de er hverken flyvske eller urolige.
Vores lægger æg ca hver anden dag og str er godt 55-60 g med en lækker rund smag...mums

I dag har vi så købt 3 Orpington-piger og hvis jeg synes Wyandotterne er rolige så er de her endnu mere rolige og allerede utroligt kælne!
Alle pigerne er købt i alderen ca 4 mdr, og derfor selv for en tosse som mig, kunne vi sagtens se at det var piger...fniiis
Vi fik det råd at give dem mindst 1 kvm pr stk, så derfor blev hønsegården i str 12 kvm og alkoven ca 5 kvm, og de har masser af plads selv nu hvor der er samlet 5 piger...(vi mistede desværre den ene wyandotter i vinteren...øv)
Australorps er også kendt for at være en rolig race, men de er svære at få fat i her på Sjælland.
Ingen af damerne har mishandlet plænen...tværtom, men har du køkkenhave og helst vil beholde dine afgrøder i fred, så tro mig når jeg fortæller at du skal hegne den del ind...gg
God fornøjelse og ja...bare se at få blødgjort manden...gg