Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny begynder  (Læst 4817 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Amagermus

• Passiv bruger
Ny begynder
« Dato: 06 Maj , 2011, 10:01 »
Hejsa, jeg har gået og leget lidt med tanken om at anskaffe et par høns ;D manden ved dog ikke noget endnu, jeg vil bare godt vide lidt inden jeg går videre med det  :)

Jeg vil godt have høns for hyggen og æggenes skyld, men det skal helst være små høns, som ikke laver de store skader på haven. Men det skal samtidig også være høns der kan gå rundt i haven uden at flyve væk. Er der nogen der har ideer til race?

Hvor stort skal et permanent hønsehus være til 3-4 høns og hvad med hønsegården?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ny begynder
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2011, 10:17 »
Velkommen til forum
Dværg wyandotter lægger fine æg, og er rolige omgængelige høns, alle høns kan jo rydde op i haven, men hvis man kun har 3-4 dyr, ja så er der jo grænser for galskaben.
Hvis de skal være hele tiden i hønsegården så må der jo gerne være god plads, men igen hvis der ikke er for mange høns er det jo heller ikke så krævende, på  den anden side kan man sige, at høns jo aldrig kan få for meget plads.
Jeg vil lige sige, at det med høns har det med at gribe om sig, så man kan hurtigt fortryde hvis man bygger for småt.....
der er ligeså mange meninger om hønseracer som der er hønsefolk, så der kommer sikkert nogle andre gode svar i løbet af dagen.
Endnu en gang velkommen
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline KEW

• Bruger
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2011, 11:49 »
Hus og gård afhænger lidt af racen stor/lille.
Lån nogle bøger på biblioteket de spørgsmål der så dukker op søg dem her i forum eller spørg os.
For guds skyld snak med manden om det, og hør hvilke han kunne tænke sig.
Du ved nok selv hvordan han skal bearbejdes /o
Velkommen til og held og lykke med projekt høns ;)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

thorleif

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2011, 13:25 »
Hvis du skal ha dem gaaende loese i hagen, og er bange for den, skal du maaske ha Dverg-kochin. de giver ikke saa mange aeg, men er veldigt soede, baade snille (imod mennesker) og veldigt vakre..

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2011, 13:44 »
Velkommen på forum, Mette :D
Jeg kan også anbefale dværgwyandotter, det er smukke, charmerende og rolige høns, der nemt bliver meget tillidsfulde *p
De lægger pænt store æg 46-49 g med relativt store blommer. De fås i et utal af farver.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline landsbytossen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2011, 19:58 »
Jeg er meget glad for vores Wyandottere og vi startede "kun" med 3 sidste år i august. Racen er utrolig nem at få gjort tam og håndfodring er et hit. De er gode til familier med børn, for de er hverken flyvske eller urolige.

Vores lægger æg ca hver anden dag og str er godt 55-60 g med en lækker rund smag...mums <Y

I dag har vi så købt 3 Orpington-piger og hvis jeg synes Wyandotterne er rolige så er de her endnu mere rolige og allerede utroligt kælne!

Alle pigerne er købt i alderen ca 4 mdr, og derfor selv for en tosse som mig, kunne vi sagtens se at det var piger...fniiis

Vi fik det råd at give dem mindst 1 kvm pr stk, så derfor blev hønsegården i str 12 kvm og alkoven ca 5 kvm, og de har masser af plads selv nu hvor der er samlet 5 piger...(vi mistede desværre den ene wyandotter i vinteren...øv)

Australorps er også kendt for at være en rolig race, men de er svære at få fat i her på Sjælland.

Ingen af damerne har mishandlet plænen...tværtom, men har du køkkenhave og helst vil beholde dine afgrøder i fred, så tro mig når jeg fortæller at du skal hegne den del ind...gg

God fornøjelse og ja...bare se at få blødgjort manden...gg

Hilsner herfra kravlegården

1 sølvrandet wyandotter
1 blå wyandotter
1 doven Norsk skovkat-blanding (han) der trives fint i selskab med "damerne"

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2011, 20:47 »
Hej amagermus

Dværg-kochin  *h
De fåes ikke sødere. Jeg har i dag samlet 5 æg fra 6 høner, i går var der 4 æg - vi mangler aldrig æg  <E
I haven går de og hygger, mit levende staudebed  ;D
De er kælne, nysgerrige og det letteste kæledyr jeg nogensinde har haft  /o
...og så er jeg fra amager  ;D

Kh
Anita
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 06 Maj , 2011, 20:56 »
Jeg vil lige sige, at det med høns har det med at gribe om sig, så man kan hurtigt fortryde hvis man bygger for småt.....
der er ligeså mange meninger om hønseracer som der er hønsefolk, så der kommer sikkert nogle andre gode svar i løbet af dagen.
Endnu en gang velkommen

No shi....!
Jeg fik høns for første gang, 1 Maj sidste år ...2 mdr. efter tog galskaben over, og jeg stod med 47 (primært kyllinger)  ::)

Velkommen til!
Jeg startede selv op med Silker og de kan varmt anbefales. De er små, super rolige, vildt nuttede og lægger tilpas med æg ...og så er det vist også en af de eneste racer der har "pels", i stedet for fjer ;-)
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline charlotte winsløw

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Maj , 2011, 22:19 »
Og jeg blev total Silke fan sidste efterår, købte 7 kyllinger, hvor af 2 var haner, og for 3 uger siden leverede damerne 10 kyllinger, så jeg stemmer på Silker sjove, søde, bløde og med smukke udtryksfulde øjne ;D /o
Hilsner fra Charlotte
0,4,10 silker
2 børn en pige på 12 år og en dreng på 5 år
1,0 katte
0,2 løvehoved kaniner
Og dejlig dyre glad og handy kæreste
WWW.vilavilakulla.dk

Offline hot2791

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 07 Maj , 2011, 21:59 »
Hej  På amager har vi  Amagerlands Fjerkræavler Forening prøv deres hjemme side
www.amagerland.dk  eller du er velkommen til at kontakte mig.
Vi er parat til at hjælpe, med alle de spørgsmål ang. hønsehold du måtte har.

Med venlig hilsen
Hans Ole Tolstrup
Jeg har store høns/haner
Lys Sussex, Hvid sort columbia,
og mange kyllinger