Jeg synes det er dejligt, at man kan købe rugeæg og jeg betaler gerne hvad de koster! I Danmark ligger prisen ofte meget, meget lav i forhold til andre lande.Jeg tror slet ikke at folk tænker på, hvor tidsrøvende det er at sende æggene.
Det koster jo altså også at køre, for mit vedkommende 24 km. hver vej, for at afsende dem.Jeg kan også bruge posthuset i Løgstør, det ligger "kun" 15 km. væk, men af uforklarlige årsager er der altid et eller to æg der er i stykker når de sendes derfra.
Jeg føler da lidt ligesom Tommy, at de fleste forventer en kylling fra hvert æg, men sådan er det ikke skruet sammen. Æggene er under belastning under rejsen og det kan påvirke udviklingen af fostret, men også klækkeprocenten.
Ankerine har i en anden tråd beskrevet hvad man kan vente sig når man har en maskinfuld rugeæg som man har importeret, eller hentet i Langbortistan.
I nogle tilfælde behandler folk dem forkert, de lægger æggene i maskinen straks de kommer ind ad døren, går det galt ja, så er det jo nok æggene, der er dårlige.

Som tiden går bliver man klogere og ved, at det er en gambling når man får tilsendt æg og man krydser blot fingre for, at der bliver bare lidt man kan arbejde videre med.
Jeg tager 20,-kr. for mine æg, kan jeg ikke få det gider jeg ikke have med det at gøre og koger dem hellere til katte og hunde. Når jeg køber i udlandet koster de mellem 2-3 £, vil jeg ikke betale det, ja så får jeg heller ingen æg.
Jeg har da også læst at æg efter gode Maraner, fra Frankrig af udstillingsafstamning, nemt kommer op på ca. 50 kr. stk.
VH Gunni.