Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: NY AFGIFT!  (Læst 23308 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
NY AFGIFT!
« Dato: 01 Maj , 2011, 09:14 »
Nu har jeg modtaget en opkrævning fra Fødevarestyrelsen. De vil have 108 kroner til deres rejsehold - af mig, der har 12 høns. Svoger, der opdrætter kødkvæg, har fået samme opkrævning. Genboen med flere tusinde svin sikkert også. Det er så, hvad man får ud af at registrere sit hønsehold, som vi er blevet opfordret til. Jeg sælger ikke æg eller hønsekød. Jeg betaler kassen for hønsefoder i små 15kg sække.
Nå, som min mand sagde: Tjah, så længe vi ikke skal øremærke dem, så går det vel.....
« Senest Redigeret: 01 Maj , 2011, 09:20 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
Sv: NY AFGIFT!
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2011, 09:18 »
 ??? Jesus!!! Kan man ikke snakke sig fra den?

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2011, 09:18 »
skjulte skatte.... pengene skal jo hentes et sted... :(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2011, 09:23 »
Snart skal vi vel betale afgift af de tomater, vi dyrker i drivhuset - eller salaten på friland! Den kan vel ses oppefra, mon ikke?
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2011, 09:25 »
Tja, vi betaler jo allerede afgift af solvarmen vi henter på vores egne tag, så hvorfor ikke /d
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2011, 09:25 »
det opfordrer jo til ikke at lade hønseholdet registrere. Endnu en gang hø i hatten. Men har statsministeren ikke opfordret til at "unødigt administrativt bøvl" indberettes - det MÅ da være en forseelse. Christ mand.  /d
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 01 Maj , 2011, 09:33 »
Hvad skulle formålet være med at registrere sit lille hønsehold ?
Det var vist under "fugleinfluenzaen" at landet gik i selvsving og ville have alt hobbyfjerkræ registreret. Min nabos tusindvis af udsatte jagtfasaner blev garanteret ikke registreret..... I øvrigt overdækkede vi lovlydigt vores hønsegårde - og fik så besked fra Teknisk Forvirring i kommunen om at vi havde "bygninger uden byggetilladelse" på vores grund. Oppefra ligner en overdækket hønsegård jo et uautoriseret parcelhus :o. Nå, den fik vi da snakket os ud af og ingen gad komme og se, hvad det var for "bygninger" :D.
« Senest Redigeret: 01 Maj , 2011, 09:35 Fra Ankerine »
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 01 Maj , 2011, 09:36 »
Hvad skulle formålet være med at registrere sit lille hønsehold ?

Jeg tror, at man i tilfælde af de meget alvorlige smitsomme sygdomsudbrud gerne vil have overblik over hvor mange besætninger (store som små) der er i en given radius fra udbruddet. Og så handle derudfra.

(Nå - Ankerine har skrevet noget af det samme  :) )

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2011, 09:48 »
Det der med afbureakratisering er jo noget man kun snakker om... Og gør det totalt modsatte.

I deres næsten uendelige visdom, så er der en grænse på 10 dyr for afgiften på 108. Så er det ligemeget om det er høns eller køer..

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Kontrol/Afgift.htm
Holder du dyr uden henblik på produktion af fødevarer, uld, skind eller pels eller andre landbrugsmæssige formål, skal du ikke betale. Du er dog ikke fritaget for betaling, selv om du kun anvender dyrene til eget forbrug.

Fordi Fødevarestyrelsen ikke kender hver besætningsejers formål med at holde dyr, har vi sendt fakturaer til alle besætningsejere med mindst 10 dyr i besætningen. Hvis du er blandt de besætningsejere, der ikke skal betale, skal du meddele dette skriftligt pr. brev eller pr. e-mail til den RYK-afdeling, der er øverst på din faktura, senest 15. april 2011.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #9 Dato: 01 Maj , 2011, 09:50 »
Så kommer der ekstra 100 kroner på i rykkergebyr... Og gæld til det offentlige kan inddrages i lønnen :o. Men jeg ringer og snakker med dem i morgen. Er der ikke nogen af jer andre, der har fået en regning? Jeg troede ellers at der skulle rigtigt mange høns til en dyreenhed ???.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #10 Dato: 01 Maj , 2011, 10:41 »
Hvis der er andre der har fået opkrævning  så giv lige besked.... det her er da meget uretfærdigt når man hverken kan få lov til at sælge konsumæg fra racehøns eller sælge slagtede kyllinger eller ænder!
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #11 Dato: 01 Maj , 2011, 10:47 »
Jeg er også registeret men har IKKE modtaget opkrævning.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #12 Dato: 01 Maj , 2011, 10:50 »
hehe Patricia... de venter med vilje for at overskride fristen for at klage d. 15 april..jf Finns indlæg ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 01 Maj , 2011, 10:52 »
Måske er det fordi jeg faktisk prøvede at blive registreret til stalddørssalg. Jeg stod af igen da de meddelte at man som stalddørssælger ikke længere fik 75 % af salmonellakontrollen betalt - som de andre ægproducenter gør. Jeg havde ingen intentioner om at sælge æg men ville bare kunne forære en bakke væk af og til uden at begå lovbrud. Jeg får mindre og mindre svært ved det, jo flere tåbeligheder jeg udsættes for. Ja, jeg tror faktisk at jeg tager nogle æg med til svigerinden i eftermiddag - så kan de lære det, kan de ;D.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #14 Dato: 01 Maj , 2011, 10:57 »
Jeg har også fået, og det fremgår heraf at grænsen er på 10 dyr uanset hvad. Og gælder for det antal der er registreret pr. 1. januar uanset om du ingen har nu. Så havde du 10 dyr eller mere den 1. januar, så betal, selvom det er urimeligt. Jeg tror det er det kogeste.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk