Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: NY AFGIFT!  (Læst 23312 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: NY AFGIFT!
« Svar #15 Dato: 01 Maj , 2011, 11:02 »
hehe Patricia... de venter med vilje for at overskride fristen for at klage d. 15 april..jf Finns indlæg ;)

*g *g *g Selvfølgelig det er da det de gør
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #16 Dato: 01 Maj , 2011, 11:09 »
@Egon -Det ender det jo også nok med. Men det er da skruen uden ende. Lidt ligesom de voldsomme begrænsninger i fritidsfiskeri. Altså noget, som mennesker har gjort siden stenalderen (hvornår kom hønsene ind i billedet? - jernalderen?) bliver pludseligt belagt med afgifter. Det er da fint nok at der er et veterinært rejsehold til at tage sig af de mishandlede produktionsdyr. Men burde det ikke betales af dem, der tjerner penge på denne produktion (og på at overtræde regler og almindelig anstændighed)?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mineunger

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 01 Maj , 2011, 11:15 »
Jeg har også fået brevet. Men det går nu på mine hængebugsvin. Da jeg kun har, eller havde for nu er de slagtet, skal jeg ikke betale går jeg ud fra.

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 01 Maj , 2011, 11:47 »
Jeg har også fået brevet om opkrævningen på mit chr. nr. for gederne (som forøvrigt var steget fra 341 kr. til 382 kr.) Men jeg har ikke fået opkrævningen idet jeg på omtalte tidspunkt ikke havde over 10 dyr (geder) i min besætning.

Men at det også skal gælde for et hønsehold er jo fuldstændigt latterligt.

Men det er det igen, bliver folk for selvforsynede, så kommer der ingen penge ind.

Men igen vi betaler jo kassen snart for de små snoldede sække foder og vi må ikke  sælge æg/kød til konsum alligevel.

Hurra for et frit land vi lever i.
« Senest Redigeret: 01 Maj , 2011, 11:51 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #19 Dato: 01 Maj , 2011, 11:51 »
Har du så registreret dit fjerkræhold?
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 01 Maj , 2011, 11:56 »
Kun da der i tidernes morgen var fugleinfuenza hysteri.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kasper3662

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 01 Maj , 2011, 12:54 »
og fik så besked fra Teknisk Forvirring

*g *g
1.1 Rød Guldfasan
1.2 vildtfasaner i voliere
1.7 blandede høns
Hunde:
(1).0 Rottveiler
0.1.2 Chihuahua
(2).0 katte
Andet:
0.130.100 malkekøer

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #22 Dato: 01 Maj , 2011, 21:26 »
Det er kun hvis man er registreret med flere end 10 dyr og er registreret i CHR at afgiften bliver opkrævet
Det er følgende fjerkræbesætninger der SKAL være registreret i CHR og dermed betale den nye afgift.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=129892
1) Besætninger, der leverer dyr eller produkter til autoriseret fjerkræslagteri, ægpakkeri eller autoriseret ægproduktvirksomhed.

2) Besætninger, der leverer konsumæg til anvendelse uden for egen husholdning.

3) Besætninger, der opdrættes med henblik på konsumægsproduktion, jf. bekendtgørelse om bekæmpelse af salmonella i konsumægshønsehold og opdræt hertil.

4) Virksomheder og besætninger omfattet af bekendtgørelse om fjerkræproduktion og omsætning af fjerkræ.

5) Rugerier omfattet af bekendtgørelse om mindre rugerier samt omsætning af hobbyfjerkræ.

6) Besætninger, der anmeldes i henhold til bekendtgørelse om opdræt af fjervildt.

7) Besætninger, der anmeldes i henhold til bekendtgørelse om opdræt af strudsefugle.

8) Besætninger med mere end 100 stk. levende fjerkræ på omsætningstidspunktet, og som registreres i henhold til bekendtgørelse om pligt til overvågning for aviær influenza hos fjerkræ og opdrættet fjervildt.

Det er jo nærmest umuligt at få lov til at sælge konsumæg selv om ens besætning er salmonellakontrolleret, hvis man har racefjerkræ. Da myndighederne jo kræver at de stammer fra et rugeri der er salmonella-kontrolleret....
Så er det "kun" hvis man ruger for andre, eller har mere end 100 stk. levende fjerkræ (og omsætter dem) at man skal være registreret i CHR.

Så jeg synes da at når du ringer til dem, skal du fortælle dem at du slet ikke skal være registreret i CHR og derfor ikke skal betale afgiften....
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

karina dj

• Gæst
« Svar #23 Dato: 01 Maj , 2011, 21:46 »
Godt arbejde Finn!  /o Du er dælme uundværlig  :D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #24 Dato: 01 Maj , 2011, 22:36 »
Tak, Finn. Jeg ringer til dem i morgen. Har ellers lige mailet til fødevareministeren, om det er en forsinket aprilsnar. Men jeg VAR registreret som kommende stalddørssælger men nåede ikke at sælge et eneste (Araucana-)æg før jeg trak mig igen da stalddørssælgere pludseligt ikke kunne få tilskud til salmonellakontrollen. Såeh, nu må vi se....
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #25 Dato: 02 Maj , 2011, 07:10 »
Jamen du får mere end svært ved at få lov til at sælge æg, selv om de er salmonellakontrolleret. Se Mortens lange beretning her
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=7954.msg102750#msg102750

Den kan du jo også lige fortælle dem som opkræver afgiften at du ikke kan få lov til at sælge æg og så kan det jo ikke passe at du skal betale for Rejseholdets kontrol oveni...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 02 Maj , 2011, 07:48 »
@ FInn

/o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #27 Dato: 02 Maj , 2011, 10:48 »
Nu har jeg talt med en venlig dame hos RYK SYD. Hun bad mig om en skriftlig klage per email som de så ville videresende til Fødevarestyrelsen. Den er afsendt så nu må vi se, hvad der sker.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #28 Dato: 02 Maj , 2011, 14:29 »
Ja det er godt gjort....

Men lad nu endeligt være med at give dem nogle ideer...

For så ender det bare med, at vi også skal til at øremærke hønsene.  :D  :D  :D

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #29 Dato: 04 Maj , 2011, 20:07 »
Så er der kommet svar:

Partshøring om betaling af årlig afgift på 108 kr. vedrørende Veterinærrejseholdet

Du har med e-mail henvendt dig til RYK med anmodning om fritagelse for betaling for afgiften på 108 kr.

Det fremgår af dyreværnsloven § 24 f, at "Ejere af besætninger med mindst ti landbrugsdyr eller heste betaler et årligt beløb på 108 kr. til dækning af udgifterne i forbindelse med dyrevelfærdsrejseholdets tematiserede kontroller." Det fremgår endvidere af bekendtgørelse nr. 926 af 15. juli 2010 § 1, at "opkrævning af beløb som fastsat i dyreværnslovens § 24 f, stk. 1, finder sted årligt på baggrund af Fødevarestyrelsens oplysninger om den enkelte besætnings størrelse pr. 31. december det forudgående år."

Fødevarestyrelsens oplysninger om en besætnings størrelse er baseret på oplysningerne i Det Centrale Husdyrbrugregister (CHR). Det afgørende er antallet af dyr, der er registreret i CHR på datoen 31. december 2010.  Da du i følge CHR-registeret havde mindst ti dyr i besætningen skal du betale. Jeg kan ikke af din mail læse, at der skulle være forhold, der gør at du kan fritages.

Fødevarestyrelsen foretager denne partshøring for at sikre, at sagens parter er bekendt med oplysningerne i sagen og har haft lejlighed til at supplere med relevante oplysninger. Du anmodes om inden 14 dage fra modtagelsen af denne e-mail om at fremsende eventuelle kommentarer til ovenstående. Såfremt det ikke kan lade sig gøre inden fristen, bedes du snarest og inden fristen henvende sig med oplysning om, hvornår det vil være muligt at aflevere kommentarer. Kommentarer eller oplysning om manglende mulighed for at overholde fristen bedes sendt til undertegnede.

Partshøringen foretages for at sikre, at Fødevarestyrelsen træffer afgørelse på et tilstrækkeligt oplyst grundlag. Du kan forvente svar senest 14 dage efter Fødevarestyrelsen har modtaget dine eventuelle kommentarer. Såfremt du ikke reagerer inden for fristen på 14 dage fra modtagelsen af denne e-mail vil styrelsen træffe afgørelse på det foreliggende grundlag.

Jeg kan oplyse, at det kun er besætninger med mindst 10 dyr (samme dyreart) i besætningen, der sendes opkrævning til.   

Med venlig hilsen
Jacob Hørslev Christiansen
Specialkonsulent

Center for Økonomi og Strategisk Styring
Tlf direkte + 45 7227 67 23
e-mail: jacc@fvst.dk

- så afventer jeg ministerens holdning. Men jeg må nok hellere begynde at spare sammen *f.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner