Vel hjemkommet fra Gavnø med de 4 kyllinger, blev de i sent i aftes sat ud til skrukke. Gues what...... Hun eeelsker dem.
Den mindste af de nye, stak meget hjemmevant hovedet under skrukken og skubbede sig ind. Imponerende når den kommer fra en maskinudrugning og aldrig har kendt en skruk

De 3 andre var lidt mere forbeholdne men puttede sig tæt sammen op af skrukke, som idag må ha temmelig ondt i vingen, for den strakte hun så godt hun kunne over dem. Dog havde skrukken forladt dem alle her til morgen og sad på pind og kiggede ned i reden. Gu´ve' om hun prøvede at regne ud hvad der lige var sket der.
Til morgen pilede den mindste rundt i hønsegården sammen med mine 2 egne kyllinger. Den var bare med fra starten. De 3 andre sad skrækslagne i et hjørne hønsehuset. Jeg satte dem ud på hønsestigen. Og nu piler de rundt alle samme. Senest jeg så til dem gik dem vilde jagt efter en kylling, der havde fundet en regnorm. Den havde IKKE lyst til at dele

Selv den anden af mine silker, som går i samme hus og gård, har helt accepteret den nye flok. Jeg er lykkelig