Jeg har tilsyneladende dummet mig (igen). Min høne lå skruk på 7 æg, hvor kun det ene var befrugtet. Derfor købte jeg kyllinger til hende i torsdags (jeg var sikker på ægget skulle klække fredag/lørdag), men der skete intet med ægget. Lørdag fjernede jeg ægget, for at hønen skulle komme af reden, og kyllingerne ud. Troede egentligt at ægget var dødt, da det sank ved "vandprøven" og ikke bevægede sig. Dog fik det en lille chance, og kom i en ustabil rugemaskine, hvor temperaturen har svinget mellem 36.6 og 37.3 grC.
Nu er det så (mod alle odds) ved at klække, og hvor pokker skal jeg så gøre af kyllingen? Kan jeg tro på at hønen vil have en kylling nu ( hun en silke

), eller er det mon ikke utopi at tro hun vil det? Jeg synes det er på grænsen af "adfærds-omsorgssvigt" at lade kyllingen vokse op hos os, men det må blive alternativet

Nå, det blev en lang fortælling, og har vel egentligt selv svaret. Jeg vil prøve at lade kyllingen komme under hønen, og krydse fingre for at det går. Ellers bliver det vist os der kommer til at passe den

Har I prøvet om h*ner der ikke er skruk, har taget vare på fremmede kyllinger? Mine andre silker er meget "omsorgsfulde", kunne det være muligt, at en af dem "adopterer" kyllingen?