Næ, han skal selvfølgelig være sikker på at det ER en vildkat....eller en kat, der tager hans kyllinger eller på anden måde gør skade på han ejendom !!
Meeeen, det tror jeg nu, at han har helt styr på

De fleste tamkatte kan lokkes tæt på med noget lækkert foder rimelig hurtigt....det kan en vildkat IKKE !
Bor man langt ude på landet, er det mest sansynligt at det ER en vildkat, for jeg har endnu ikke oplevet at en tamkat er landet hos os med mindre den er blevet sat af en bil ved indkørslen (ja, det sker faktisk) Og uanset om det er en tamkat eller vildkat, så er det stadig den bedste måde at aflive den på, så den ikke når at blive bange

Det er lidt træls, at man ikke kan lære de katte, at de skal blive hjemme, for så var man aldrig i tvivl. Vores bliver (for det meste) på gården og alle kommer, når jeg kalder
Hvis de begynder at strejfe, så er det forståelig, hvis de bliver antaget for at være vildkatte og laver de ballade andre steder end hjemme, så har jeg fuld forståelse for hvis de bliver aflivet !
Jeg ville blive ked af det, men sådan er det når ikke man kan holde sine dyr hjemme !