Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har I hønse-bygget/hygget her i påsken?  (Læst 3550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har I hønse-bygget/hygget her i påsken?
« Svar #30 Dato: 25 April , 2011, 22:01 »
Ej, hvor ser det lækkert ud, Erling! :o Kan du næsten nænne at bruge det til hønsehus? ;D Jeg tror jeg ville være fristet til at bruge det som ekstra et eller andet...gæstehus, kontor osv. :D :D

Må man være så fræk at spørge hvad det har kostet? :)

Offline alma

• Bruger
« Svar #31 Dato: 25 April , 2011, 22:29 »
Vi har også nydt det gode påske vejr.
Vores kombineret ande- og dværghønse hus og gård blev næsten færdig. Der mangler lidt maling og andre små ting, men de er flyttet ind og nyder det.
Malene

Offline Erling Rønnest

• Passiv bruger
    • Vendsyssel fjerkræklub
« Svar #32 Dato: 26 April , 2011, 04:24 »
Ej, hvor ser det lækkert ud, Erling! :o Kan du næsten nænne at bruge det til hønsehus? ;D Jeg tror jeg ville være fristet til at bruge det som ekstra et eller andet...gæstehus, kontor osv. :D :D

Må man være så fræk at spørge hvad det har kostet? :)

Christina:

Ja.. det kunne bruge til så meget.... men der skal høns der ind.... min høns står i "lag" på staldgangen ved hestene og fruen vil gerne have dem ud.... ;D

Hvad det har kostet.... Puha.

Det løber vel op i 15-17000 kr når det er helt færdigt..... plus en masse timer... alt er lavet i sektioner som bare kan flyttes....
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #33 Dato: 26 April , 2011, 07:09 »
Hold da op, hvor bliver det lækkert, Erling *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #34 Dato: 26 April , 2011, 09:24 »
@Alma
Det ser godt ud, og jeg kan se at hønsene ikke har problemer med den stejle stige, de kan hvad de vil  ;D
Jeg kan godt lide den røde farve, den er altid hyggelig og minder mig om feriekoloni.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #35 Dato: 26 April , 2011, 12:25 »
@Alma: Hvor ser det bare SÅ idyllisk ud! *p

@Erling: Wow, vildt at du alligevel har kunne gøre det så billigt...ja, altså i forhold til at det er et hus på 45 kvm! :) SÅ smart, glæder mig til at se det færdige resultat! /o

Offline alma

• Bruger
« Svar #36 Dato: 26 April , 2011, 22:08 »
@ Ina og Christina mange tak skal i have, vi nyder også mange timer der.
Selv min mor som var på besøg i påsken følte at det var ferie at se på de forskellige høns og ænder.
Malene

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #37 Dato: 27 April , 2011, 11:40 »
Anette og Alma, jeg fik slet ikke kommenteret på jeres byggeri, det rigtig fint og anvendeligt ud. Jeg er vild med den flotte røde farve.
Anette, tror du ikke din mand har lyst til at beskrive med mål, materialer osv. så vi kan lægge det her på forum?
Alma, nu siger jeg jo så lige det slemme, du ved vel godt at vi i Danmark har en (tåbelig) lov om at svømmefugle og hønsefugle skal gå mindst 15 m fra hinanden?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline alma

• Bruger
« Svar #38 Dato: 27 April , 2011, 16:57 »
Marianne man kan til tider være lidt dement  ;) og måske man bedre husker hvordan det var i gamle dage  ;D
Malene

Susanne

• Gæst
« Svar #39 Dato: 29 April , 2011, 20:27 »
Anette, tror du ikke din mand har lyst til at beskrive med mål, materialer osv. så vi kan lægge det her på forum?

Ja, det ville bare være en kæmpe hjælp for os, der ikke bare ka regne det ud selv :D men som rigtig gerne vil bruge en søndag på at lave sådan en fin indretning  /o

frida

• Gæst
« Svar #40 Dato: 29 April , 2011, 21:20 »
Jeg og Dennis har husket at vi skal skrive en udførlig vejledning, men vi skal have "nonfirmation" om 14 dage, så vi har ikke lige haft tid endnu :o (ryddet op udenfor, kigget gavemuligheder, handlet og lavet alverdens lister ;D). Men vi lover alle sammen her i huset, at det bliver skrevet imorgen ;) Skal jeg lægge oplysningerne her i tråden?
PS. Det er vist bare at gå igang ;D. Vinklerne er bare skruet sammen (med skruer der kan gå igennem). Lågen laves efter det mål man ønsker åbningen skal have. Derefter sættes der blot tråd på rammen, og derefter sættes "Bituwell" (købt i "jem og fix") på som tag og læ (husk at købe tagryggen og sætte på). Som selve hus bruges "OSB-plader", der skæres ud efter mål og sættes på. det ene hus af vores har bund. Det andet hus er uden bund. De materialer vi har brugt, kan godt bruges i mindre format (vores bur er tungt). Men jeg skriver imorgen. Hav en god aften ;D
« Senest Redigeret: 29 April , 2011, 21:32 Fra AnetteJ »

Susanne

• Gæst
« Svar #41 Dato: 29 April , 2011, 21:47 »
Jeg ved godt, at når man bliver bedt - er man lidt under pres  8)

Giv jeg endelig al den tid, I har brug for. Og "smutter" det midt i alt det andet, I skal nå, er det helt ok.

Det er jo ikke jeres ansvar, at vi er nogle fummelfingrede, der har brug for hjælp. Og kan vi ikke vente, må vi jo bare gå igang eller spørge andetsteds.

Held og lykke med alt jeres  /o

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 29 April , 2011, 22:11 »
Om en måned får jeg min helt egen have, og kan næsten ikke vente til at få bygget hønsehus. ::)

Er der mon et link hvor man kan se flere af jeres hønsehuse og få nogle gode idéer ?

Jeg har fundet dette hus i dba og det koster kun 500,- men der skal en mand med en kran på en lastibil til at flytte det for det kan ikke komme ud af haven på anden måde.

Lastbilen skal have 2000,- + moms

http://www.dba.dk:80/legehus-l-200-b-240-h-5/id-73627876

Kan man mon lave det billigere selv ?  ???

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 29 April , 2011, 22:52 »
@mew : med det gå på mod du ligger for dagen , skal du ikke være bange for at gå igang selv  /o
På dba kan du jo også finde brugte materialer , og så kan du pludselig komme langt for 2000.
Ellers kan du jo google udenlandske sider for hønsehuse , måske nogle af de andre herinde kan huske siderne og linke ? Du skal bare passe på : du kan ende op med at blive rundbims af de flotte huse  ;)
Ellers kommer du også langt med at ekspandere lidt på den side af hjernen hvor fantasien har til huse : har jeg familie der arbejder med måske alternative byggematerialer ? Euro paller kan bruges til meget fornuftigt byggeri.Hold øjnene åbne på din færd rundt omkring - spørg naboer og bekendte om eventuelle rester fra projekter .... vupti , pludselig kommer tilbudene stille og roligt.
Jeg fik fex nogle 4 mtr lange emballage paller - uh - så tager ting hurtigt form  :D
Men - vigtigst af alt : godt værktøj , godt værktøj , godt værktøj : vinkel , watterpas  , god sav , elværktøj af mærkevarer ( det betaler sig i længden - siger manden der har smadret masser af kinagrej inden han blev fornuftig  ;) ) . Ikke mindst mit kæreste værktøj : en svinedyr hånd bore/skrue maskine , den er 3 år gl. nu og virker bare hele tiden , havde jeg ikke købt den havde jeg nok købt kinamaskiner der kunne have betalt den gode et par gange  :o
Pøj pøj med alt det nye

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #44 Dato: 29 April , 2011, 23:04 »
Jeg var så heldig at finde en som var igang med at bygge om og havde revet en masse brædder ned.
Jeg fyldte min trailer HELT op. Et par dage efter fik jeg fat i 4 klædeskabe, fine gode plader til gulvet /o Det hele under bortgives på DBA. Jeg har så købt nogen bjælker, skruer, vinkler og andre småting så tror alt i alt det har kostet mig 500,-
Du kan se billeder af mit hjemmebyggede hus i mit galleri.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn