Du kan bruge tape-stykket fra et plaster eller et stykke sportstape. Du kan også bruge den slags tape som skadestuerne/hospitalerne bruger til at tape f.eks. en dropnål fast.
Sportstape sidder bedre men det sidder RIGTIG GODT fast, så vær MEGET forsigtig når i tager det af. Tapet fra plaster sidder ikke helt så fast men er helt ok at bruge. Det jeg endte med at bruge er det skadestuerne/hospitalerne bruger. Det var rimeligt nemt at tage af og sidder fint og kan købes på apoteket i en lille rulle.
"Bunden" som jeg tapede foden fast på var et lille stykke pap, som jeg tog fra en papirblok. Det er ikke så tykt og bukker ikke hvilket er vigtigt. For foden skal være helt fastspændt og skal ikke kunne bruges overhovedet.
Jeg satte foden på papet, tapede foden fast og klippede derefter kanterne til så den ikke var så stor. MEN pas på kløerne, de kan hurtigt komme med under saksen.
OG HUSK!! PAP og TAPE må IKKE gå op over anklen da den så ikke kan bruge foden til at gå med.
Jeg skiftede som sagt ca. 1 gang i døgnet, både for at se hvordan det gik men også fordi bandagen hurtigt samlede skidt.
Bliv ikke overrasket når i tager bandagen af at det ser ud som om det hele er blevet fint og tæerne sidder som de skal og når der så er gået 10 min. ,-eller længere tid, er den skæv igen, så er det bare på med bandagen igen.
Så det er godt lige at tage bandagen af og lade den gå lidt på foden får at observere om bangagen skal på igen.
Og så ser det altså ret sjovt ud når den skal gå både med bandagen og når i lige har taget den af. Specielt når i tager bandagen af kan man godt blive i tvivl om den overhovedet kan finde ud af at gå på foden igen. Men den lærer det meget hurtigt igen. Bare hold ud