Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Briller! for hvis skyld?  (Læst 11139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline akmc

• Bruger
Briller! for hvis skyld?
« Dato: 20 April , 2011, 19:36 »
Som overskriften lyder :Briller! for hvis skyld?

Jeg havde i dag to gode naboer til at hjælpe med at montere briller på mine to orpington. Det kan godt være at jeg er en "kylling" men det er sidste gang det sker for nogle af mine høns. jeg mener at det er bedre at spise dem med det samme, for mig var det et overgreb som ikke er i orden!

Hvis jeg igen skulle få en høne der vil plukke, så er der kort proces, det mener jeg er det bedste.

jeg kan godt forstå at man fristes til at monterer briller, men min holdning er at de hører hjemme i industrien ikke i vores verden, med hygge høns.

Før jeg monterede dem manglede jeg infomation det gør jeg ikke mere.

mvh Christian
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Briller! for hvis skyld?
« Svar #1 Dato: 20 April , 2011, 20:35 »
Jeg har også i vinter haft lidt problemer med høns der plukker... men jeg kunne ikke finde på at bruge de der briller. Jeg har kun den viden og erfaring med dem som jeg kan læse herinde, og det er nok til jeg ikke vil bruge dem. Jeg fandt på noget andet og vil også gøre det i fremtiden hvis det skulle være nødvendigt.
Håber dine høns er ok.
 *b til dem og dig.
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 April , 2011, 22:20 »
ok, dumt spørgsmål måske men - hvad er "briller" for noget? ::)
høns, ænder, hunde, katte...

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 20 April , 2011, 22:26 »
Lars var osse sød at sende nogle til mig, men de er vist ikke beregnet til dværghøns... der skulle noget af en piercing til hvis jeg skulle få dem gennem deres åndehul  :-[

moranna: Her en tråd om hønsebriller http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=16651.msg151224#msg151224

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #4 Dato: 20 April , 2011, 23:17 »
Christian:

Desværre har vi mennesker en tendens til at ændre naturen i den bedste mening, heldigvis kan vi så tage ved lære, og må i sidste ende findes os i at det er naturen der styrre os  ;)

Jeg ville nok prøve at isolere mine problem høns, ellers økse frem for briller.
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 20 April , 2011, 23:38 »
Jeg fandt på noget andet og vil også gøre det i fremtiden hvis det skulle være nødvendigt.

'Industrihemmelighed' eller kan du dele. Eller du mente måske blot 'hovedafbryderen'.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #6 Dato: 21 April , 2011, 01:22 »
'Industrihemmelighed' eller kan du dele. Eller du mente måske blot 'hovedafbryderen'.  ;D

Tænkt lidt det samme, turde ikke spørge  ;D

p.s.

Hvad betyder 2.4.11 Orpington?
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #7 Dato: 21 April , 2011, 01:34 »
Hej

Der findes næbringe, det er noget lettere at sætte på end briller, næbring gør at de ikke kan bide næbet helt sammen og der ved ikke kan holde på en fjer.

De kan sagten spise.

Et godt råd hvis de har unoder, et stykke flamingo eller en flamingo kasse de kan gå og pille i så har de noget at lave og har ikke tid til unoder.

Flamingo er ikke giftigt for hønsene.

Hilsen
Tommy     

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 21 April , 2011, 06:17 »
Hvad betyder 2.4.11 Orpington?
2 haner
4 høner
11 kyllinger
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #9 Dato: 21 April , 2011, 08:02 »
Pilegaarden: jeg isolerede den høne der var blevet plukket, og holdte derefter godt øje med dem, da jeg satte hende ind til de andre igen. Jeg fik stoppet det ved at være der hele tiden mens de var sammen, og det er stoppede med det samme. De plukker stadig hinanden lidt - men nu er det ligesom alle mod alle og ikke kun mod én - og ikke slemt måske bare lidt irreterende, da det ikke ser så pænt ud. Men jeg holder øje. Det er min hemmelighed.  ;)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 21 April , 2011, 22:37 »
Flamingo er ikke giftigt for hønsene.

Hvis de blot piller i det går det nok. Hvis de indtager det er det et stort problem. Det er særdeles giftigt.

Flamingo er lavet af styrene monomer. Nogle har måske hørt om problemerne med de ansatte på LM ... hvad det nu end hedder, ifm produktion af vindmøller. Det var netop arbejdet med styrene der var problemet her. Så giftigt er skidtet ihvertfald.

Og det er ikke blot baseret på information fra medierne jeg baserer mit udsagn. I produktion af styrene indgår 1,3 butadiene (som jeg tilfældigvis fragter på de gasskibe jeg arbejder med). Når der skal rengøres lasttanke efter transport af 1,3 butadiene skal der ventileres med luft til indholdet af 1,3 butadiene er max 5 ppm (parts per million = 5/1.000.000) inden besætning eller andre må gå i tankene.

Det hele bliver forværret lidt af at 1,3 butadiene er en ikke stabil kemisk sammensætning. Så ved opbevaring over en periode kræves tilsætning af inhibitor/stabilisator for at hindre at en kemisk reaktion forekommer. Denne stabilisator er PCB.

Nogle vil måske nikke genkendende til at der er legepladser, skolegårde og lignende områder der over de seneste 10 er fundet uegnede til brug for børn pga for store mængder PCB i de øvre lag på disse områder.

Så jo, flamingo ser uskadeligt ud, men er desværre giftigt.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #11 Dato: 22 April , 2011, 22:14 »
RETTELSE

Jeg var vist lidt for hurtig med at forfatte mit indlæg i går. Så en lille rettelse efter at have tænkt lidt over tingene i løbet af dagen og her til aften checket lidt op på facts.

Jeg kom i går til at kæde styrene og butadiene sammen ifm produktion af flamingo. Det var det der fik mig til at tænke og checke. Disse to produkter bruges nemlig i produktion af kunstgummi til blandt andet bildæk (SBR = Styrene-Butadiene-Rubber). Og så virkede det pludselig ikke så sandsynligt at disse to produkter sammen ville kunne resultere i flamingo, som jo er af en helt anden substans.

Og det kunne de så heller ikke. Flamingo er produceret ved opskumning af styrene.

Så det er nok ikke helt så farligt som jeg fik gjort det til i aftes.

Det skal dog nævnes at styrene er under mistanke (ikke bevist) for at kunne forårsage kræft, som tusindvis af andre produkter vi omgiver os med i dagligdagen.

Men jeg vil så godt advare mod at man lader sine høns spise bil/traktordæk og lignende.  *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline akmc

• Bruger
« Svar #12 Dato: 23 April , 2011, 08:15 »
 <H <M

Jeg elsker når folk nørder  /o
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #13 Dato: 23 April , 2011, 08:23 »
RETTELSE

Men jeg vil så godt advare mod at man lader sine høns spise bil/traktordæk og lignende.  *g *g *g

Det skal jeg lige huske så! .....  *g
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #14 Dato: 23 April , 2011, 20:51 »
Nuurrrhhhh et kært billede Søren :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma