Helle:
Glæder mig at der sandsynligt ikke kommer problemmer med de Isa jeg har nu

Jeg havde dog tænkt mig at halvere dem, inden evt. Plymouth rock skulle dumpe ind....vi snakker om 1 - 1½ år, så de kommer ikke i undertal, vil det så kunne lade sig gøre?
farm-svendsen:
Jep du havde ret...super hyggeligt med høns, og som andre her lovede mig, 10 høns, 10 æg, den sidste begyndte at lægge sine idag

Jeg har lagt lidt billeder ind, da de kom hjem
http://fjerkrae.dk/cpg1416/index.php?cat=15476Loppe:
tak for tipset, jeg skal dog først bruge dem om 1-1½ års tid, så der håber jeg at være top tunet til race høns.
Jeg syntes bare at hvis jeg søger efter Plymouth rock, så er det som regel dag gamle kyllinger, men måske til den tid jeg er så meget med, at jeg tør begive mig ud i så unge dyr, i sidste ende skulle jeg gerne ende med at være selvforsynende.
Marianne:
Du har så fuldkommen ret, men ofte beskrives Isa af folk, der selvfølgelig selv har race "rene" høns, som om de er monstere, og det må jeg bare i mit tilfælde demontere.
Mine bevæge grunde for at vil have Isa Brown, er fordi det var let at skaffe i den rigtige størrelse, og samtidig er en særdeles god æglægger, hvilket i den grad motivere en familie som min, der bruger store mængder af æg i madlavningen

Jeg havde ingen forventning om, at de skulle se fantastiske ud, som andre race høns, men syntes alligevel ikke de er så tosset ind da.
Hvorfor så Plymoth rock...jo, jeg har en forventning til at de passer mit temperament godt, de bliver på jorden, de kan flyttes rundt i min store have, og vigtigst, de lægger ok æg, men skulle være rigtig gode til middagsbordet, og så syntes jeg de ser virkelig smukke ud.