Jeg har dværgmaran i kobberfarvet og gråstribet. Mht. til de gråstribede prøver jeg stadig at få avlet fjer på løbene, sidste år endte jeg med at have en enkelt færdig høne med god løbsbefjering, forhåbentlig

får jeg nogle flere i år. Mit mål er at have de gråstribede udelukkende med løbsbefjering. De kobberfarvede har fin løbsbefjering, så der skal jeg "bare" have nogle flotte kyllinger. Så har jeg lidt dværg malay i guld-sort hvedefarvet, så vidt jeg kan se er det vist lidt vanskeligt at få en god befrugtning hos dem, eller også er min hane bare ikke teknisk god nok. Jeg har også lid MEDK i legbarfarvet, her ligger den ene af mine små høner også på fire æg, så regner jeg med at hun får dem fra rugemaskinen, som skulle klække samtidig.
Endelig har jeg nogle mix af mine zwerge-grünleger og gråstribet maranhane (dvs. i denne omgang er de lyst fra), planen er at hanerne fra dette mix skal i fryseren og nogle af hønerne skal tjekkes for at se, og de forhåbentlig giver mig olivengrønne æg næste år. Jeg har allerede haft to sæt af disse æg i gang, og begge gange har alle været blanke

men når jeg lægger æg i næste gang prøver jeg igen, nu har jeg i hvert fald set hanen træde dem. Jeg er da også noget spændt på at se, hvordan hønsene fra dette mix kommer til at se ud.
Jeg har 9 gråstribede marankyllinger, der lige er klækket, venter MEDK'erne senere på ugen, og flere maran i begge farver samt malayer i næste uge.
Desuden regner jeg med at lægge et hold æg i maskinen i dag eller i morgen.
Som det ser ud nu, har jeg skrukker til de æg, der klækker i denne og næste uge. Og jeg regner med at kunne programmere nogle til at klare de næste æg også. Når jeg får en skruk, tager jeg nogle af de æg, jeg har startet i maskinen, og lægger under hende, så klækker de samtidig, og hun kan jo passe hele banden, når de er klækket. Jeg prøver at få det bedste af to verdener