Hej KEW
Stress er altid et problem, når Mikkel har været der...
Så det kan godt komme til at tage lidt tid med Speedy...
Så som en anden vist også foreslog, kan tvangsfodring komme på tale.
Husk at checke spor, så du er sikker på det er Mikkel du havde besøg af... For altså det lyder fantastisk heldigt, hvis det slet ikke er lykkedes Mikkel at fastholde bare en af dem....
Men altså som jeg vist har skrevet før, Stressfaktoren bliver så høj, ved et sådan besøg, det der nemt kan gå måneder, før de igen lægger æg.... Så med Speedy, kan det altså også godt tage et stykke tid, før den kommer sig.... Så jeg ville fodre den, uanset om den selv har lyst til at deltage....
Prøv at køre hånden omkring hovedet på den... Kan du se, at den med øjnene følger hånden... Ellers kan der være opstået Psykisk blindhed... Det hedder nok noget fint, jeg ikke ved hvad er.... Er det tilfældet, hvilket jo forklarer, hvorfor han går ind i siderne på kassen... Så " KAN " kuren være, at give den en hætte over hovedet... Start med F.eks 10 minutter, som måske skal øges.... Når du tager hætten af igen, skal du bemærke, om det pludselige lys, overrumpler, eller får den til at misse med øjnene... Uanset hvilken af reaktionerne, bare der er en af dem, fortæller dig, at den " KAN SE " Så er det kun tilbage, at få den til at " VIL SE "...
Men indrømmet, dette er helt og holdent baseret på egne iagttagelser, og jeg kan ikke garantere, at nogen dyrlæge vil anerkende dette... Men på den anden side, du har alt at vinde, intet at tabe.
M.V.H....Benny..