Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: haps pirater  (Læst 5166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: haps pirater
« Svar #30 Dato: 19 April , 2011, 23:02 »
Jeg så ikke tråden da den blev startet 12. april men vil meget gerne give et bidrag med.

Nogle har sikkert bemærket at jeg har med shipping at gøre, og da 11 af vore 13 skibe har den arabisk/persiske gulf som udgangspunkt for rejser enten til Asien eller Europa, har jeg problemet/bekymringerne tæt inde på livet til daglig.

Først en stor tak, og et stort tillyke til dig Michael og dine kollegaer, for/med et veludført job. Nap I blot nogle flere af de banditter, så vi kan få dem bag tremmer. /o /o

Så vidt jeg har læst er FN ved at opføre fængsel/fængsler i de dele af Somalia som faktisk har, ihvertfald delvist, fungerende myndigheder. Og jeg er sikker på at de pirater der kommer til at sidde i de fængsler, vil tænke sig om en ekstra gang inden de igen tager på togt, efter afsoning af straf. Fangevogtere etc er givet fra andre klaner i Somalia. Så de skal nok tage sig pænt af fangerne.

Når dette er sagt, og uden at forklejne indsatsen fra både danske og andre militærenheder, der medvirker i kampen mod pirateri, har jeg svært ved at forstå politikernes vægelsind omkring dette problem. Hvorfor den blødsødenhed? Tilbageholdenhed? Det burde være fuld kraft frem, og så få fanger som muligt.

Nu er der helt sikkert nogen der sidder og bliver småforargede.

Men det er der slet ingen grund til.

Hvorfor skal skibskaprere behandles med fløjlshandsker?

Det bliver flykaprere aldrig, og dette på trods af at de i hvert enkelt tilfælde har haft ca 10 gange så mange gidsler. Hvori ligger forskellen? Jeg har svært ved at se den.

Jeg kan lige tilføje at vi nu bruger bevæbnede vagter på alle de af vore skibe som ikke kan præstere en fart på mindst 18 knob gennem de hærgede områder.

Og jeg er i den forbindelse glad for at vi ikke har skibe under dansk flag, da vi ellers ville have været nødsaget til at holde dem væk fra området. Vi kan kun i sjældne tilfælde leve med at skulle ansøge om lov til at beskytte skib, besætning og last med mindst 14 dages varsel, som den kære Barfoed kræver. Jeg tror sgu ikke han er klar over at vi har passeret år 2000 endnu, eller også har han blot en usædvanligt langsomt kørende processor i hovedet.

Vi har indtil flere skibe under norsk flag og her får vi 'godkendelsen' øjeblikkeligt idet vi blot, administrativt, skal anmelde at vi tager vagter ombord.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #31 Dato: 20 April , 2011, 07:09 »
Jamen, her i Danmark har vi da også organiserede bander som turnerer rundt og lave indbrud. Og her på  Lolland Falster er der også en stor bande, som hærger og plyndre der hvor de kommer frem i diverse forretninger, desuden tager de indtil flere gange i døgnet til Tyskland.

Stjæler med arme og ben på færgerne parfume ( Chanel/Armani) og hvad de end laver i Tyskland så tit, er heller ikke godt at vide. For tyverierne er sikkert nok kun en sidegevinst, nu når de alligevel er der.

De kører i store Audier og BMWér selvfølgelig og har desuden også startet et pizzaria i Nakskov, kort tid efter at der var indbrud på en af færgerne og stjålet ketschup osv.....i de helt store beholdere, så de er virkelige "søde" og velintregrede samfundsborgere, som bidrager fint til det danske samfund  *s

Det har efterhånden stået på i mange år, politiet samler og samler beviser, men har desværre ikke resourcer nok til at gøre noget. Engang imellem bliver de stoppet i "tolden" men hvis det er her i Danmark, så sker der ikke så meget og næsten samme dag er de med igen.
Det er meget bedre de bliver taget i Tyskland, for der er de ikke så blødsødne.

Det skal også lige siges at mange medarbejdere er blevet truet med et "jeg VED hvor du bor" samt at vi bliver godt og grundigt svinet til med fuckfingre og skælsord som f.eks ludere og selvfølgelig den som ALTID kommer racist, når vi holder øje med dem.  ???

Desuden er de mange (stor familie), så det er svært at kende alle..................... Det skal dermed tilføjes at de er nægtet adgang til butikkerne ombord på færgerne, men de kan ikke nægtes adgang til at komme med færgerne.  >:(

Personligt mener jeg, at de skulle bundtes sammen hele banden/familierne og sendes retur, vi har kriminelle nok her i DK og behøver bestemt ikke importere flere. Og mon ikke de var kriminelle inden de kom herop... og det var derfor de hellere ville til "tag selv bordet Danmark" end at blive i hjemlandet med garanterede meget strengere straffe.

Ja, de griner virkelig ad os.....
« Senest Redigeret: 20 April , 2011, 07:56 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline KEW

• Bruger
« Svar #32 Dato: 20 April , 2011, 09:12 »
@kaffka
Jugoslavien kan på ingen måde sammenlignes det var borgerkrig som udviklede sig til folkemorde/etnisk udrensning. Hvor FN griber ind et årstid efter krigen er brudt ud. FN anmoder i 95 NATO om opbakning ved no fly zone samt safety areas.

Mht. Til pirateri er det FN der skal gøre noget men som sædvanlig er de langsomme og ubeslutsomme. Jeg ved ikke om det danske skib er der på FN mandat eller om det er den danske stat der har udgiften.

Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #33 Dato: 20 April , 2011, 22:36 »
@ kaffka

Det er korrekt at der ofte refereres til olien, som årsag til indblanding af vestlige magter. Men det er nok primært fordi det er så let blot at pege på den vestlige verdens interresse i og afhængighed af olie.

De mennesker der peger på olien som hovedårsag til indblanding, glemmer i skyndingen at der faktisk var krig mellem to olieproducerende lande (Iran og Irak) fra 1980 til 1988, hvor ingen fra den vestlige verden blandede sig direkte. Jeg vil aldrig påstå at de ikke blandede sig, for selvfølgelig var amerikanerne indirekte med i baggrunden med støtte til Irak. Efter Shahens fordrivelse fra Iran i 1979 og den efterfølgende magtovertagelse i Iran af præstedømmet, som i den grad lagde USA for had, var der ikke den store sympati for Iran i USA.

Om fem år, eller mindre, vil mange mennesker påstå at Nato/Vesten blandede sig i Libyen pga olien. Ingen vil huske at hvis der ikke var grebet ind som der er blevet så ville der nu formentlig være blevet slagtet, bogstaveligt talt, flere hundredetusinde mennesker, hvis eneste forbrydelse var at kræve at de fik lidt rimelige leveforhold. Det er måske nok sat lidt på spidsen, men det fremmer forståelsen.

Mht pirateri har vi desværre set en meget uheldig udvikling over de seneste dage. Og det er naturligvis piraternes modtræk, forårsaget af for megen blødsødenhed.
Et handelskib blev 'løskøbt' tidligere på ugen for et millionbeløb i USDollars. Skibet fik lov at forlade Somalia med besætning, dog pånær de 7 indiske besætningsmedlemmer der havde været ombord. De holdes fortsat som gidsler et sted i Somalia, og vil kun blive frigivet mod at Indien frigiver tilfangetagne pirater fra nogle af de befrielsesoperationer som indiske krigsfartøjer har foretaget.

Der er desværre nok kun en vej til at stoppe disse kriminelle aktiviteter, som indtil videre har været guldrandede for deltagerne. Yderst begrænset risiko, ekstremt højt afkast.

Og det er at gøre dem klart at det er med livet som indsats, at de kaster sig ud i disse illegale foretagender.

Personligt mener jeg, at de skulle bundtes sammen hele banden/familierne og sendes retur, vi har kriminelle nok her i DK og behøver bestemt ikke importere flere. Og mon ikke de var kriminelle inden de kom herop... og det var derfor de hellere ville til "tag selv bordet Danmark" end at blive i hjemlandet med garanterede meget strengere straffe.

Ja, de griner virkelig ad os.....

@ Lene
Jeg har ikke så mange kommentarer til dit glimrende indspil. Jeg er 100 % enig.
Mvh
Erik Andersen

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #34 Dato: 20 April , 2011, 23:03 »
som tidligere sømand og marinesoldat vil jeg mene at pirat problemet kan sidestilles lidt med stowaways (blinde passagerer). "dem har vi ikke set" ;D, og så blæs til skidtet med det tunge skyts.vil gi pilegaarden ret i at der har været for stort afkast og for lille risiko. Det er jo ikke som sådan de enkelte nationer der får men af pirat besøg men besætningsmedlemmer der passer deres arbejde så vi alle kan få vores varer frem på hylderne
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #35 Dato: 20 April , 2011, 23:19 »
Der vil jeg nok sætte mig lidt imod. Jeg ville ikke sidestille, da stowaways normalt er fredelige mennesker som blot ønsker et 'lift' til en bedre tilværelse.
Selvfølgelig er de til besvær for både rederi og besætning, og foretager sig noget illegalt. Men dog uden at skade andre mennesker.

Desuden tror jeg at stowaway problemet er blevet reduceret til et minimum efter at ISPS koderne er blevet indført. Det er selvfølgelig ikke helt forsvundet. Der vil altid være brister.

Det bliver lidt indforstået nu. Men kort fortalt. Efter 9.september angrebet på World Trade Center er der over hele verden indført øgede tiltag, også for skibsfart, så man forhindrer at terrorister evt kommer ind ad den vej. Dvs at i det meste af verden er kommercielle havnearealer blevet indhegnet og der er vagter og kameraovervågning overalt.
Dette gør det vanskeligt (dog ikke umuligt) for blinde passagerer at skaffe sig adgang til handelsskibe.
Mvh
Erik Andersen

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 21 April , 2011, 00:44 »
en opdatering om hvad der sker hernede.
i øjeblikket går vi fortsat og venter på hvad der skal ske med de pirater vi tog til fange, de er ikke helt sikre på om de kan retsforfølges i danmark, og hvor mange der i givet fald kan dømmes i danmark, håber bare ikke at de bliver sat fri igen, det ville være en faliterklæring. men det er jo desvære ikke mig der bestemmer hvad der skal ske med dem. ellers kan jeg kun sige 30gr næsten ingen vind solskin og havtemp på 28gr
god påske
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #37 Dato: 21 April , 2011, 14:55 »
er det de her pirater, der lige er blevet sat fri igen? Christ mand for et cirkus...
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #38 Dato: 21 April , 2011, 22:49 »
Al den jura. Hvor herre bevare os.

Lad os gøre det enkelt og uden brug af jurister.

Sejl 100 mil ud fra nærmeste kyst og slip piraterne fri.

Dem der kan gå på vandet ind til kysten eller eventuelt svømme har fortjent deres frihed. De øvrige var nok skyldige i et eller andet.

Og hajerne skal jo også leve af et eller andet. Vi skal huske at være gode ved dyrene.

Beklager den noget kyniske indstilling her, men hvad der foregår på dette område er bare ikke godt nok. Og igen, dette har ikke med de danske eller andre militærfolk i området at gøre, for de gør deres job, inden for det givne mandat. Det er mandatet der er helt ved siden af, og det betyder at vore politikere igen sidder og sover i timen.

Her kunne læres lidt af russere, kinesere og indere.
Mvh
Erik Andersen

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 22 April , 2011, 00:15 »
vi har fortsat vores pirater ombord, dem der blev frigivet var nogle der var blevet snuppet af et finsk krigsskib. desværre blev de ikke retsforfuldt, men kan på sin vis godt forstå det, får så snart de har udstået deres straf i det pågældende land så siger de det magiske ord asyl, og så har vi problemerne. for vi må jo ikke sende dem tilbage til et land hvor de kan risikere at dø, pga uroligheder og krig i landet.
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #40 Dato: 22 April , 2011, 12:44 »
vi har fortsat vores pirater ombord, dem der blev frigivet var nogle der var blevet snuppet af et finsk krigsskib. desværre blev de ikke retsforfuldt, men kan på sin vis godt forstå det, får så snart de har udstået deres straf i det pågældende land så siger de det magiske ord asyl, og så har vi problemerne. for vi må jo ikke sende dem tilbage til et land hvor de kan risikere at dø, pga uroligheder og krig i landet.

håber virkelig der kommer en lokal piratdomstol med kort proces op at stå...
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 23 April , 2011, 00:41 »
ja, og den skal være streng. det er for nemt pt. du bliver taget med fingerne nede i den store kagedåse, men beviserne er ikke stærke nok, og så bliver du bare sat i land igen.
nej de skal straffes hårdt selv hvis de bare sejler rundt med våben og stiger, og de ikke har angrebet et skib endnu
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #42 Dato: 23 April , 2011, 20:43 »
kunne i ikke komme til og lave en olfert fischer mod et af moderskibene?? ;D kanonen på fordækket kan jo gå af ved en fejl ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #43 Dato: 01 Maj , 2011, 18:06 »
Øv Øv Øv, så blev de løsladt /d /d /d
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 02 Maj , 2011, 01:01 »
ja desvære, men kan også godt se fornuften i det, for hvad er der ved at de får 6 års fængsel og så bagefter står vi for at betale til dem, da vi ikke kan sende dem tilbage til somalia, men det er da træls at man fanger nogle med fingerne så langt nede i kagedåsen og så må vi bare sætte dem fri igen, men godt at vi fik befriet gidslerne, så gav det da lidt mening
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon