Ej altså - jeg har lige været ude for nøjagtig det samme, men kunne ikke lide at nævne det herinde da jeg ikke vidste om folk syntes jeg var for "bitchet" eller gik i for små sko. Min stakkels lille gamle Bertram var pludselig til salg både på den blå avis samt gul og gratis - det var ved et helt tilfælde at jeg opdagede det, kedede mig og kiggede alle siderne igennem med fjerkræ og var pludselig ved at falde ned af stolen da mit billede dukkede op

Tænk sig at vores gamle lille dreng skulle ende hans dage i salgsannoncer (og til kun 25-30 kr

Nå men nu har jeg så mange gange igennem årene måtte kæmpe med folk der har brugt billeder fra vores hjemmeside af hestene etc. og jeg må tilstå at jeg blev sgu ligeså sur denne gang, selvom det "bare" var høns og ikke dyre værdifulde avlsheste - syntes det er princippet i det. Jeg var heldig at annoncen var sat op på en måde så man kunne skrive derinde, og der skrev jeg følgende til ham:
07.03.11 kl. 00:36
? Majbritt B Pedersen Jeg kan se at du enten har været inde på vores hjemmeside (ML ARAB), eller på fjerkræ forum's galleriside for at kopiere billeder. Vil du øjeblikkelig få fjernet mit foto af mine høns fra din annonce. Man stjæler ikke andres fotos og bruger det til egne annoncer, og da slet ikke uden at spørge. Dette er også én oplysning til dem som er interesseret i sælgers hane/høns - billedet viser ikke den hane som er til salg. Majbritt Pedersen
07.03.11 kl. 19:00
! sælger's svar nu er billedet fjernet håber du er tilfreds med det ,men jeg ser ingen grund til du bliver så gal billedet er ikke fra de sider du skriver men ok det er åbenbart dit så undskyld håber det er ok
07.03.11 kl. 19:23
? Majbritt B Pedersen Tak fior at du har fjernet det. Uanset hvor du har taget dem fra på nettet, så bliver jeg vred over at man bruger billeder der ikke er ens egne, og mest vigtigt billeder som ikke viser de dyr der reelt er til salg - det er vildledende for købere (ligemeget om det "bare" drejer sig om fjerkræ eller om vi snakker om andre dyr/varer til salg). Jeg syntes det er en meget lille ting at bruge 5 minutter på at gå ud og tage fotos af de dyr der skal sælges - det gjorde jeg selv da jeg sidst skulle sælge høns. Men tak for at du i det mindste tog det til dig og fik dem fjernet. Mvh. Majbritt Pedersen
Du kunne jo eventuelt gøre noget i samme stil Marianne. Jeg syntes det var frækt og i mit tilfælde var annoncerne sat på af én som jeg kunne konstatere var medlem af fjerkræ forening mm. og generelt kunne jeg se at flere af hans høns til salg også var med billeder der lignede de var taget fra forskellige websites. Iøvrigt et rigtigt dårligt foto af én ikke særlig pæn hane han senere satte ind, (så jeg kan godt forstå at han gerne ville låne Bertram