Jeg tror desværre at det er en meget udbredt opfattelse, at medmindre billeder er mærket med copyright, så har man lov at bruge løs.
Vi har engang oplevet, at nogen stjal billederne fra vores bilannaonce. Det var godt nok tåbeligt! Eftersom det var en gammel, ret speciel cabriolet med rødt læderindtræk, så var det jo ikke så svært at genkende billedet. Da vi ringede fjolset op måtte han jo også indrømme at billedet havde været godt blikfang, men at alle potentielle købere jo hurtigt kunne se at det ikke var den bil, der var til salg... Idiot

Det er nok desværre en ret god forretning i fjerkrækredse at lokke købere til med billedet af en sød kylling, en flot hane eller lignende, for når folk så møder op (og de har glædet sig til hønsene), så er der nok mange der køber alligevel, "når de nu er der"...
Men sikke en dum oplevelse, jeg synes dog det var rigtig fint du tog dig sammen til at ringe ham op

Han gør det forhåbentlig ikke igen

Det bekymrer mig bare lidt, at det ser ud som om der allerede i slutningen af marts, er en der gør ham opmærksom på, at det ikke er hans billede og han skriver han har fjernet det. Så var dit billede nr. 2 stjålne billede?