Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Billeder og copyright  (Læst 8162 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Billeder og copyright
« Svar #15 Dato: 08 April , 2011, 09:44 »
Jeg tror desværre at det er en meget udbredt opfattelse, at medmindre billeder er mærket med copyright, så har man lov at bruge løs.
Vi har engang oplevet, at nogen stjal billederne fra vores bilannaonce. Det var godt nok tåbeligt! Eftersom det var en gammel, ret speciel cabriolet med rødt læderindtræk, så var det jo ikke så svært at genkende billedet. Da vi ringede fjolset op måtte han jo også indrømme at billedet havde været godt blikfang, men at alle potentielle købere jo hurtigt kunne se at det ikke var den bil, der var til salg... Idiot :D

Det er nok desværre en ret god forretning i fjerkrækredse at lokke købere til med billedet af en sød kylling, en flot hane eller lignende, for når folk så møder op (og de har glædet sig til hønsene), så er der nok mange der køber alligevel, "når de nu er der"...

Men sikke en dum oplevelse, jeg synes dog det var rigtig fint du tog dig sammen til at ringe ham op /o Han gør det forhåbentlig ikke igen :P Det bekymrer mig bare lidt, at det ser ud som om der allerede i slutningen af marts, er en der gør ham opmærksom på, at det ikke er hans billede og han skriver han har fjernet det. Så var dit billede nr. 2 stjålne billede?
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #16 Dato: 08 April , 2011, 10:00 »
Min veninde som er supergod til at lave kager har tit sine kagebilleder med i kageannoncer - men det er helt andre personer, der poster dem. Hun er rigtig træt af at andre folk vinder konkurrencer på hendes kager, det er en stor kamp.

Hvis man er lidt dygtig, kan man sætte en tekst med en "vandmærke"-skrifttype tværs over sit billede, så bliver det ret sjældent misbrugt.

Hvis man vælger at skrive en faktura for brug af billede, så skal man lige vente med at true med RKI til den 3. rykker - og hvis man tager 100 kr. i rykkergebyr pr. rykker, skal man med nogen rimelighed kunne bevise at man har haft udgift på ca. 100 kr. for rykkerarbejdet (tid og materialer, porto osv.). ...Sagde damen, der sad midt i skrive-rykkere-helvede  ::)

Jeg hepper på alle jer der kæmper!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 08 April , 2011, 10:09 »
Marianne, jeg ville øjeblikkelig melde det til politiet, det er så absolut det mest retfærdige med den opførsel han lægger for dagen :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 08 April , 2011, 10:16 »
Jeg ville heller ikke finde mig i det, og ville netop pga. den uforskammede opførsel melde det.
Og det er vel den eneste mulighed for at komme misbruget til livs.
Send en regning, det er dit billede og dig der bestemmer hvad det er værd.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn